PRE-LISTENING:

GUNS N’ ROSES

CHINESE DEMOCRACY

(Geffen, 2008.)

(88/100)

Otkad su, u svima dobro znanoj postavi predvođenoj Axl-eom Roseom i Slashom, Guns’n’Roses dotakli zvijezde, spektakularno se razišli i otkada je Axl Rose najavio izlazak albuma “Chinese Democracy” prošlo je više od desetljeća.
I moram priznati, dok se zaista streaming ovog toliko dugo očekivanog albuma nije pojavio na službenom bendovom profilu na Myspaceu (www.myspace.com/gunsnroses) nisam vjerovala da će Axl Rose uistinu objaviti već gotovo mitski “Chinese Democracy”.
No sada je, nakon beskonačnih najava i odjava, konačno ugledao svjetlo dana. I gotovo se sa punim pravom može reći da se čekanje isplatilo jer “Chinese Democracy” u mnogočemu zvuči kao Guns’n’ Roses koje poznajemo još iz 1987. i albuma “Appetite for Destruction” i kasnijih “Use Your Illusion I i II” iz 1991., no ovaj puta uz nešto više elektronike na tragu Ministryja u odnosu na organski G’N’R zvuk.
Pa iako će vas “Chinese Democracy” u nekim elementima više podsjetiti na Jon Bon Jovija nego na ono što poznajemo kao Guns’n’Roses ovaj album donosi i mnoštvo dobrih gitarskih riffova na tragu Alicea Coopera (“Shackler’s Revenge”), ponekad aranžmanski pomalo neobično upakiranih, kojima unatoč svom trudu nedostaje majstorsko umijeće Slasha i Izzyja Stradlina.
Kako god, “Chinese Democracy” je ultimativni rock’n’roll album i Axl je zaista uspio ujediniti sirovu snagu “Appetite for Destruction” i dramatičnost “Use Your Illusions” albuma u moćni zvuk koji nikako neće ostati nezapažen. Fanovi starih GN’R navući će se na pjesme poput naslovne “Chinese Democracy”, “Shackler’s Revenge” ili “Riad N’he Bedouins” kao najžešće na albumu dok će oni koji uživaju u Axlevoim melodičnim tendencijama zadovoljštinu pronaći u sentimentalnim “This I Love”, “Sorry” ili “Madagascar” koja je možda i najuvjerljivija pjesma na albumu.
“Chinese Democracy” neće promijeniti svijet ni u glazbenom, ni u bilo kojem drugom kontekstu, jer ne donosi ništa inovatinvo. Ali ipak veliki je trijumf za glazbenika koji se nakon turbulentnih glazbenih godina i burnog osobnog života vratio na tračnice. Sada svi možemo odahnuti…

Recenzija: Ivana Sataić