Sony BMG

(80/100)

Prošlo je punih osam godina otkada su nekada svepopularni Guano Apes objavili album „Walking On A Thin Line“. U međuvremenu se bend raspao, pjevačica Sandra Nasić je objavila solo album te se bend ponovo našao na istoj valnoj duljini i od 2009. do danas odsvirao nešto koncerta te nedavno objavio svoj novi studijski album.

„Bel Air“ album je kojeg su fanovi Guano Apesa željno očekivali no i album koji je bliži Sandrinom solo albumu nego funk-rock korijenima koji je Guano Apes proslavio na europskom kontinentu i glavna mu je odlika dodatak zamjetnih elektroničkih i pop elemenata što ne bi trebalo čuditi jer Guano Apes uvijek su vješto eksperimentirali sa svojom glazbom. No ipak, čini se da su vrijeme i godine učinile svoje pa bend više ne zvuči sirovo već opuštenije te već prva pjesma „Sunday Lover“ svojom ambijentalnom i linearnom teksturom i zrelim vokalom daje obrise cijelom albumu. „Oh What A Night“ opuštena je rock pjesma koja je daleko od najbolje ikada Guano Apesa ali sigurno jedna od onih koju će publika voljeti čuti uživo. „When The Ships Arrive“ održava niski profil unatoč Sandrinom glasu koji se uzdiže u nove visine u refrenu. „Tiger“ je pjesma koju će voljeti svi oni koji su bili zaljubljeni u rane radove Guano Apesa jer donosi snažne i prljave riffove koje prati isti takav glas dok se na trag pop glazbe bend vraa sa „Fire In Your Eyes“ prije izvanredne i snažne „Trust“ koja je jedna od potpornih stupova albuma.

„Bel Air“ uradak je koji donosi kombinaciju tame i svjetla i povratnički album kojemu je cilj ne samo zadržati postojeće fanove već i bendu priskrbiti nove. U cijelom konceptu i glazbenoj teksturi koja nosi album vrlo je važna osjetna sinergija između članova benda predvođenih jednim od najboljih ženskih glasova na europskoj glazbenoj sceni te neiscrpni eksperimenti sa gitarističkim dionicama, ekstremnim funky bass linijama i odličnim groovy ritmovima koji su oduvijek bili sastavni dio glazbene priče Guano Apesa. S druge strane u pjesmama koje se više nego na korijene na kojima je bend izrastao naslanjaju na Sandrin solo album svi ovi elementi gotovo su nestali i cijela priča zvuči kao da se radi o Sandrinom pratećem bendu te Guano Apes zvuče poprilično predvidljivo, a Sandra Nasić koju odlikuje izuzetna boja glasa, čini se, ne nalazi pravi izazov te albumu nedostaju njezini impresivno snažni vrisci.

Sa „Bel Air“ Guano Apes napravili su solidan povratak na scenu i iako će ga fanovi zavoljeti teško da će se svrstavati u njihova najveća dostignuća. No, svakako ga treba poslušati.

Recenzija: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)