gregzeye-the_end_days2013Izdavač:
Datum izlaska: 01. 05. 2013.
Žanr: groove metal
Ocjena: 8/10

Da Hrvatska ima jake predstavnike kada je riječ o groove metalu dokaz su momci iz Kutine koji od 2004. godine djeluju pod imenom Gregzeye, a koji su 01. svibnja objavili svoj album prvijenac naziva ”The End Days” na kojem se nalazi ukupno 12 pjesama.

Album otvara ”A Slow Rejuvenation” i odmah je jasno da iza energije koja praši stoji velika strast. Iako album, što se pjesama tiče, ne donosi velika iznenađenja i neočekivane riffove, ‘The End Days’ svakako donosi sviračku zrelost i posvećenost zvuku na tragu bendovih uzora – Lamb Of God i Pantera. Uvjeriti ćete se u to ne samo zahvaljujući hrapavom growl izričaju vokalista Marka Milutinovića već i fantastičnim solažama i snažnim riffovima dvojice gitarista čija je energija snažna i više nego dojmljiva. Uz to, kompletan zvuk Gregzeye-a baziran je upravo na ekspresiji gitara koje duž cijelog albuma prožimlju prizuvk death metala što albumu daje poseban osjećaj i u nijansama ga odvraća od klasičnog groove zvuka.

Vokalni izričaj, već spomenut, okarakteriziran hrapavim growlom, također je jedan od glavnih aduta benda i nemoguće je ne posvetiti pažnju potisnutom kriku koji izdiže Gregzeye stepenicu iznad svih bendova srodnog glazbenog pravca.

Ritam sekcija gotovo je besprijekorna, a izvrsnost bubnjara Alena Joke primjetna je ”Inner Blindess” te Fields of Gift” što dodatno nabrijava žestoku atmosferu koju ”The End Days” donosi od prve do posljednje note. Ništa manje impresivne nisu ni bass dionice Filipa Kveštaka što, u cjelini gledajući, Gregzeye svrstava u jedan od ponajboljih domaćih groove uzdanica.

Stihovno, kako to bendu žestokog izričaja i priliči, Gregzeye donose mračne stihove o smrti, destrukciji i samouništenju što njihovoj glazbi dodaje apokaliptičnu notu i dodatnu sjenu tame.

Čim u svojim playeru zavrtite ”The End Days” jasno je da sva svoja osjetila častite snažnim i čistim grooveom, a to je za debi album i više nego što se očekuje. Gregzeye su Eldarom Ibrahimovićem – Piperom koji je bio zadužen za miksanje i masteriranje albuma napravili odličan posao koji bi im, uz malo sreće, mogao donijeti primjetan uspjeh i na međunarodnoj sceni. Na sljedećem, kojeg će publika sigurno dočekati sa nestrpljenjem, ipak očekujem pokoju vokalnu i instrumentalnu varijaciju jer unatoč svoj sviračkoj vještini, neospornom talentu i fantastičnom vokalu, Gregzeye pred kraj albuma zapadaju u repeticiju gubeći tragove svježeg, ali i zvuka koji u sebi nosi sve elementne besprijekorne kvalitete.

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net