Datum izlaska: 1. 10. 2010.
Label: Napalm Records
Produkcija: Grave Digger, Chris Boltendahl
Žanr: power metal, heavy metal
Ocjena: 4/5

Pioniri teutonskog heavy metala, dugovječni Grave Digger, vraćaju se na scenu s petnaestim albumom The Clans Will Rise Again, koji je sadržajno vezan uz mitologiju i povijest Škotske. U zadnjih nekoliko godina došlo je do promjena u postavi, a ono što je najviše pogodilo jest odlazak gitariste Mannija Schmidta, u čiju sam se karizmu i dinamiku na stageu imala čast i osobno uvjeriti na nekim live nastupima. Bez obzira na te promjene, album zvuči sasvim solidno i djeluje, odmah na prvo slušanje, koherentno.Frontmen Chris Boltendahl već je desetljećima ufuran u takvu tematiku (sjetimo se fenomenalnog  albuma Tunes Of War), ali prema kvaliteti i strukturi pjesama ipak je mrvicu siromašniji od njega.  Fenomenalni gajdaški intro Days Of Revenge već puno obećava i uvodi nas u ostatak albuma. Inače, ono što je karakteristika ovog benda su instrumentalne uvodne pjesme kratkog trajanja, ali vrlo snažnih melodija koje utiru put ostatku albuma i pjesmama od kojih svaka priča svoju priču, bez obzira nadovezuju li se tematski ili ne. Hoću reći, svaka pjesma ima svoju strukturu i Diggeri su jedan od bendova koji se nikada nije ponavljao i još uvijek dokazuju da su u stanju napisati dobru pjesmu i to je ono što svi ljubitelji heavyja & powera vole kod njih. Ono što albumu nedostaje jest melodioznost na koju sam navikla, i nešto više pjevnijih, himničnih pjesama, pa je time ovaj album malo u sjeni spram, primjericeExcalibura ili Tunes Of War.
Od pjesama koje bih posebno izdvojila i koje pružaju pravi diggerovski heavy sound su Hammer Of The Scots,Rebels i Coming Home, u kojima do izražaja dolaze brzi ritmovi, solidne solaže, žestoki i vrlo catchy gitarski riffovi koje uvjerljivo prate i potpomažu bubnjevi te poneki breakovi. Dakle, tipična power metal atmosfera sa snažnim, uvjerljivim vokalom te brzim i glasnim gitarama.Rebelsme se posebno dojmila zbog brzine, ritmičnosti i osobno najboljeg sola na albumu, a struktura pjesme sjajno prati tekstualni sadržaj (naime, opisuje se bitka protiv Vikinga). Naslovna pjesma The Clans Will Rise Again sadrži mirnije baladne dijelove, nakon kojih se neposredno ponovno ubacuju power riffovi te nešto kompleksniji solo na kraju pjesme koji pridonosi cjelokupnoj njezinoj kvaliteti. Spidertakođer opisuje jedan povijesni događaj (o Robertu Bruceu), sadrži lako pamtljiv refren, a preporučam i čitanje lyricsa i njihovo detaljnije proučavanje, jer se može štošta korisno saznati i tko voli povijest, go ahead! Lyricsi su oduvijek bili jedna od najjačih strana ovoga benda.
Na albumu još treba obratiti pozornost i na moćnu When Rain Turns To Blood, posljednju pjesmu na albumu. Iskreno, moram priznati da sam se zapitala, gdje su tipične diggerovske baladne ili polubaladne stvari koje ubace na svakom albumom. Vrlo nepredvidljiva u svojoj strukturi, When Rain Turns To Blood posjeduje prelijep, sjetan akustički početak i ono što je posebno zanimljivo, a ne susreće se prečesto, bas solo. Chrisov vokal, premda inače izuzetno glasan, agresivan i hrapav, ovdje je svoju hrapavost nevjerojatno uspješno prilagodio, a cijeli osjećaj sjete završava otužnom klavijaturskom melodijom.
Mislim da će ovaj album svi ljubitelji power metala s oduševljenjem prihvatiti i uklopiti u svoju kolekciju te da će u njima pobuditi nostalgiju za starijim i najboljim danima karijere ovog benda. Osobno smatram da je ovaj bend ostao potpuno svoj nakon dugih trideset godina postojanja, a to je jako velika stvar. Ovaj album još jednom dokazuje da Diggeri imaju još jako puno toga za reći i da će svojom inovativnošću nastaviti oduševljavati stare fanove, a privlačiti i nove klince!

1.  Days of Revenge
  2.  Paid in Blood
  3.  Hammer of the Scots