Izdavač: Roadrunner Records
Datum izlaska: 26.06.2012.
Ocjena: 10/10

“L’Enfant Sauvage” je peti album ovog francuskog benda koji plijeni sve više i više pažnje diljem metal zajednice. Ovaj dugo iščekivani album izašao je 26.6.2012. pod okriljem izdavačke kuće Roadrunner Records. Mnogo je novosti od njihovog zadnjeg albuma “The Way of All Flesh” koji je izašao davne 2008. Jedna od najvećih novosti što se tiče Gojire jest ta što im je istekao ugovor sa Listenable Records te su se bacilli u potragu za novom kućom.  Zapravo prema riječima Joe Duplantiera dobili su jako puno ponuda ali su izabrali onu koja im je najviše odgovarala te koja im je ostavila slobodu stvaranja muzike kako oni žele. To je rezulitralo time što su potpisali za Roadrunner Records. Sve njihove fanove je ovo podijelilo pa tako i mene jer nismo znali što se može očekivati ali mogu reći samo da im je ovo bio pun pogodak. Ovaj album za razliku od prijašnjih koje je bend snimao u svom rodnom gradu u Francuskoj u studiju koji su sami napravili, sniman je u New Yorku u studiju Spin Studio pod budnim okom producenta Josha Wilbura što je ujedno i prvi puta da su uzeli producenta za suradnju na albumu. Što se tiče same postave benda ona je nepromijenjena još od samih početaka  (Joe Duplantier – vokal i gitara, Mario Duplantier – bubnjevi, Christian Andreu – gitara te Jean-Michel Labadie – bass).

Za ovaj album moram reći da je doslovno njihovo remek djelo u karijeri.  Kad bi ga trebao opisati u dvije riječi rekao bi da je „mind-blowing“.  Produkcija albuma je izvrsna, ali tu se i nije ništa manje očekivalo kad se uzme u obzir da je Roadrunner prilično jaka izdavačka kuća što se tiče metal muzike a i bend je tražio studio koji će zadovoljit njihove  kriterije za snimanje. Jedan zanimljiv pomak na novom albumu je tematika. Prošli albumi većinom su govorili o odnosu ljudi i prirode dok ovaj album se više osvrće na svakog od nas kao pojedinca te “divlju” stranu koju svako od nas ima. Samo ime „L’Enfant Sauvage“ u prijevodu s francuskog je divlje dijete. Što se tiče pjesama meni osobno svaka od njih je čista desetka  i kao što sam već napisao smatram ovo najboljim albumom dosad u njihovoj karijeri.

“L’Enfant Sauvage” je bio prvi single koji su pustili van i smatram da nisu mogli odabrati bolju pjesmu za predstaviti nadolazeći istoimeni album. Pjesma me totalno oborila s nogu. Riff koji se čuje kroz pjesmu te žestoki završetak s Joe-vim vokalom savršeno su odrađeni i daju pravi smisao imenu pjesme. Nedugo nakon toga odlučili su izbacit još jedan single “Liquid Fire” koji prema riječima Joe-a govori o njima kao bendu i njihovom razvoju kao bendu te zvuči odlično. Imaju običaj na svaki album staviti jednu kratku pjesmu pa tako je nisu izostavili niti na ovom , “The Wild Healer” je pjesmica koja ima “catchy” zvuk,  lagana je i super se uklapa u ostatak albuma iako je puno “laganija” od ostalih pjesama. Pjesmu “Mouth of Kala” moram također spomenuti jer zvuči odlično i ima heavy dio koji zvuči kao da neko u dubini zemlje udara po ogromnim bubnjevima te šalje vibracija diljem kore što meni posebno dobro zvuči. “Gift of Guilt” je stvar  za koju mogu reći da ima neki poseban zvuk te se pomalo razlikuje od drugih pjesama. Odmah na početku se može čuti taj poseban, čak bi se moglo reći emotivan riff, koji prati cijeli pjesmu te koji joj daje neku posebnu notu što čini ovu stvar iznimno dobrom i drugačijom. “Pain Is A Master” je također jedna od mojih favorita na albumu čisto iz razloga što su liriki u ovoj pjesmi genijalni te način na koji je pjesma konstruirana  i njezin kraj jednostavno zvuče genijalno. Za kraj ću još samo spomenuti pjesme “This Emptiness” te “My Last Creation” koje se nalaze na posebnom izdanju albuma, ali koje kao i ostatak albuma zvuče odlično. Na kraju jedino mogu zaključiti da iako možda niste fan ovog benda ili ih niste nikad slušali ovaj album definitvno morate odslušati te im pružiti  priliku jer su  definitvno bend koji ima unikatni i specifičan  zvuk na metal  sceni kojoj je takvo nešto stvarno potrebno.

Popis Pjesama:

1. Explosia
  2. L’Enfant Sauvage