GARBAGE – Not Your Kind Of People

(STUNVOLUME, 2012)

žanr:  alternative rock

8/10

Stvarno je dugo vremena prošlo od posljednjeg studio albuma benda Garbage – sedam, skoro osam godina. Iako se čini skoro i duže. Od početka, od svog debi albuma “Garbage“ iz 1995. pa sve do četvrtog „Bleed Like this“ 2005. (koji je bio najmanje uspješan, ali se svejedno odlično prodavao) Garbage je imao niz superslušanih hit singlova na radio postajama. Skoro 10 godina Garbage je važio za jednog od vodećih bendova u alternativnom rocku, bolje reći rocku naprednog, futurističkog  izričaja, čistog zvuka, snažnih pjesma i najfinije produkcije. Pa je tako, a zasigurno jako od svojih vjernih fanova Garbage jako nedostajao na glazbenoj sceni.  Dobro je što su ponovo sa nama.

No, ako su nekada bili među predvodnicima osbujnog, novog i svježeg stila, sada su ipak samo novi retro. „Not Your Kind Of People“ ima sve što smo navikli od Garbagea, pa i više od toga. I dalje imaju fenomenalno čisti, zvučan stil glazbe, koju baziraju na jednostavnijim, no angažirajućim  melodijama, pametnim tekstovima (koje piše Shirley Mason) i naravno na toj velebnoj produkciji. I prije nego je Garbage formiran, jedan od članova, Butch Vig je već bio producent superstar, upravo zgrnuvši hrpu nagrada za produciranje Nirvaninog  „Neverminda“.  Tijekom godina Vig je složio impresivnu listu nagradama ovjenčanih dragulja, albuma kojima je dao svoj pečat, uključujući „21th Century Breakdown“ od Green Daya, te posljednjeg uratka  Foo Fightersa „Wasting Light“.

S Vigom za producentskim deskom realno su postojale slabe šanse da  „Not Your Kind Of People“ podbaci iako znamo da je produkcija ipak samo pola obavljenog posla.  Bez straha, to se niti nije desilo, Garbage još uvijek ima svježih ideja kako napraviti dobru pjesmu. Album je vrijedan svake pažnje ljubitelja rocka. Shirley je uvijek spadala u one rijetke pjevačice koje su bile uzor novim naraštajima i drago mi je ustvrditi da se tu ništa nije promijenilo (na lošije) – Shirley je i dalje sjajna i raznovrsna vokalistica.

Osobno sam jako sretna što dugački hiatus nije završio rasturanjem benda. Isto tako mi je drago čuti onaj njihov stari poznati sound i na ovom albumu. Možete to slobodno pripisati nostalgiji.  Pa je tako ovo odličan comeback album. Jedino, sad Garbage nije više ono za što ga se nekad smatralo. Ipak je prošlo osam godina i mnogo vode ispod mosta, no Garbage djeluje kao da je nastavio tamo gdje je stao.  Nema  suvislih argumenata da bi 11 pjesma koje je bend stavio na ovaj album mogli smatrati sličnim “onim starima” ili da bi im se moglo predbaciti recikliranje starog materijala, no činjenice su nepobitne:  Garbage je odvijek bio bend koji je bio korak ispred većine. Sada tog koraka, možda čak dva – nema.

Bez obzira na sve ovo je odličan album, koji skriva nekoliko nevjerojatno upečatljivih pjesama (“Control”, “Felt”…).

1. Automatic Systematic Habit
2. Big Bright World