gamma-ray-empire-of-the-undead-2014Datum izlaska: 28.03.2014.
Izdavač:: Ear Music / Edel Records
Žanr: power metal
Ocjena: 7.5/10

Gamma Ray je njemački power metal bend nastao 1989. godine u Hamburgu. Osnovao ga je Kai Hansen odlaskom iz Helloweena nakon samo 4 godine. Uz dugogodišnjeg prijatelja Ralph Scheepersa (ex-Tyran Pace, Primal Fear) uspio je stvoriti kvalitetan bend. Kroz prve godine postojanja promijenili su početnu postavu benda i tek 1997. ustalili stalnu postavu. Do sada izdali su 10 studijskih albuma. Zadnji studijski album izašao je prije 4 godine. Kroz prošle dvije godine širile su se glasine o novom albumu i evo konačno početkom ove godine svjetlo dana ugledao je 11-sti studijski album.

Novi album ”Empire Of The Undead” nastavlja tradiciju klasičnog Gamma Ray zvuka. Kroz dugačku i sjajnu diskografiju klasičan zvuk i kvaliteta ostaju slični ili identični. Jedanaesti studijski album sadrži sve elemente klasičnog Gamma Raya s utjecajima novih melodičnih elemenata i ugodnom kombinacijom distorziranih gitara, te zanimljivih orkestralnih dijelova. Gamma Ray s novim albumom nije uspio niti je htio postići nešto novo u power metal svijetu, no uspio je sažeti staru formulu kojom su do sada postizali veliki uspjeh. Album počinje s pjesmom ”Avalon” koju vokal Kai Hansena diže u nebesa i čini ju pravim Gamma Ray hitom. Prodorni vokal Kaia i žestoki brzi riffovi, te izmjenični žustri tempo čvrsto će vas priljubiti uz stolicu i provozati vas punih 10 minuta kroz svijet harmonije. Taman kad pomislite da je pjesmi kraj ona još jednom kreće u brzi tempo i ponavlja svoj refren strašno odličnom melodičnosti. Pjesme ”Born To Fly” i ”Pale Rider” zaraziti će vas svojim pravim heavy metal zvukom i dočarati vam najbolje godine Gamma Raya, te vratiti vas u prošlost.

U recenziji EP albuma ”Master Of Confusion” mogli smo čuti pjesme ”Master Of Confusion” i ”Empire Of The Undead” koje su nam dale do znanja da će novi album biti nešto posebno, ali opet i jako slično kao dosadašnji albumi. Jedina boljka albumu i veliki minus za mene je balada ”Time For Deliverance” koja mi nikako ne štima i ne uklapa se u cijeli koncept. Do sada Gamma Ray je snimao odlične balade i poznat je po tome, ali ova nova je prelagana i nikako ne ulazi u opus ovog kvalitetnog benda. Nekim kritičarima pjesma će se svidjeti, pa će albumu dati višu ocjenu. Pjesma ”Demonseed” je još jedna čudna pjesma na albumu i također mi ne ulazi u koncept, previše zvuči kao bonus pjesma koja bi se prije trebala naći na EP albumu. Ostale pjesme su običan prosjek, odišu djelomično Gamma Ray štihom, ali nisu u rangu starih klasičnih hitova.

Gamma Ray nam je do sada uvijek nudio impresivne albume i melodične himne, pa tako je uspio i s novim albumom ”Empire Of The Undead”. Albumu sam dao 7.5 jer ipak sadrži gomilu odličnih riffova, melodične refrene i posebnu dinamičnost. Smatram da zbog svega toga svaki power metalac kao i najžešći fanovi Gamma Raya trebaju ovaj album poslušati par puta i izdvojiti par hitova koje će u budućnosti uvijek uklopiti u svoje bogate kolekcije odlične glazbe.

1. Avalon
2. Hellbent
3. Pale Rider