fall out boy save rock and rollLabel: Island
Objavljeno: travanj, 2013
Žanr: pop punk, alternative rock
Ocjena: 8/10

Fall Out Boy nisu izdali studijski album punih pet godina još tamo od 2008. i „Folie à Deux“. Album je bio otprilike jednako dobar kao i svi ostali albumi benda – Fall Out Boy naime posjeduju jednu neprečestu kvalitetu – vrlo su konzistentniu kvaliteti – sav snimljeni materijal im je na jednakoj (jako dobroj) razini. „Folie à Deux“ jest bio malo “over the top” pretenciozan, pa su tako članovi benda gotovo odmah nakon izdavanja albuma napravili pauzu nedefiniranog trajanja kako bi se bavili vlastitim projektima. Svi su se zabavljali nečim, bilo da su formirali nove bendove ili radili solo albume. Ipak, ni publika niti kritika nije bila bogznašto oduševljena tim uratcima kao što su bili onime što su stvarali kao Fall Out Boy.
Nekad čvrsto pozicionirani kao underground /indie punk-pop zvijezde, nije ipak bilo sumnje hoće li se ponovo sakupiti, bilo je više pitanje kada. Ni ekstrovertni basista /tekstopisac Pete Wentz niti pjevač/gitarist Patrick Stump nisu postigli što su namjeravali svojim solo projektima pa je tako bend u veljači objavio da se ponovo okupljaju i da rade na novom studijskom albumu pod nazivom “Save Rock And Roll”.
Onaj tren kada album stavite u player odmah vam je jasno o čemu se tu radi, no paradoksalno ga istovremeno ne možete prozvati predvidljivim jer vas svako toliko iznenadi. Od punka-popa prethodnih albuma do power pop-rocka (koji je više rock a puno manje pop) koji zvuči vrlo slično onome što radi Pink, a da to nije mišljeno u lošem smislu, baš obrnuto. Efekt iznenađenja na albumu najviše se odnosi na koherentnost – da ne znate da su se članovi razišli na pet godina radi kreativnih neslaganja to ne bi niti u snu pomislili slušajući ovaj album, ni da su imali ikakve nesuglasice niti d aih nije bilo toliko dugo. “Save Rock And Roll” nije skup rastrzanih pjesama i pokušaja povratka na stare staze: u album je inkorporiran svaki važniji aktualni trend u glazbi – sadrži čak i R&B i folk elemenata – ne ograničavajući se na onih nekoliko rock’n’roll akorda koji se ponavljaju. Sve to čini album modernim i snažnim studijskim materijalom. Wentz je, kao i uvijek, napisao dobre, kredibilne tekstove na koje ćete obratiti pažnju, iako na kraju nećete biti baš sto posto sigurni da li Fall Out Boy zaista potpuno i jednako iskreno i misle sve o čemu pjevaju.
“Save Rock And Roll” je i prokleto nabrijan album. Stump je u većini pjesama uz pjevanje koristio talk-box, ali to na kraju nije nimalo umanjilo činjenicu da pjeva zaista dojmljivo.
Fall Out Boy ima i nekoliko gostiju na albumu, poprilično interesantnih: najistaknutiji su Foxes na “Just One Yesterday”, Courtney Love kao da je izronila iz devedesetih na “Rat a Tat”, te grandiozna “tetkica” Elton John na “Save Rock and Roll”. Svi su se super uklopili ali ni jedan niti u jednoj pjesmi se sjaje mimo Fall Out Boya. Sa zadovoljstvom sam konstatirala da iako su gosti sjajni dodatak pjesmama odnosno albumu niti jednom nisu zajesnili prave zvijezde – sam bend. Stumpovo pjevanje također ima dosta veze s tim.
Naravno da bi pravi punkeri bili teško razočarani ovim albumom, no pravi punkeri i nisu prava Fall Out Boy publika. “Save Rock and Roll” zaista nema nikakve veze s punkom niti izdaleka.
Na albumu je nekolicina sjajnih pjesama koji se ističu, no ta brojka se povelika tako da čak i nema nekog smisla poimence nabrajati te pjesme.
Vi si izaberite svoje favorite – mi smo za favorita izabrali cijeli album.