EVERGREY – Hymns For The Broken

evergreyDatum izlaska: 26/09/2014
Izdavač: AFM Records
Žanr: progressive metal
Ocjena: 10/10

Švedski metal veterani Evergrey uvijek su imali nepogrešiv zvuk, stil koji je sam po sebi ”Evergrey” tako da od prve note bilo koje pjesme odmah ćete znati da je  riječ o njima. Nakon ”skoro” pa raspada benda u 2011. kada se radilo na albumu ”Glorious Collision” , a prije toga Evergrey su napustili Henrik Danhage (gitara), Jonas Ekdahl (bubnjevi) i Jari Kainulainen (bas). Ostavljajući samo pjevača / gitarista Tom S. Englund, koji je stajao visoko i održao bend do dan danas. Prilično je zapanjujuće vidjeti  te iste članove opet zajedno sa njihovim najjačim albumom godine, ”Hymns for the Broken”. Album sadrži sve elemente klasičnog Evergrey albuma, one moćne, proganjajući ih vokalima, privlačanim  melodijama, rifovima gitara, klavijaturama i prekrasnim ritmovima.

Producent Jacob Hansen može biti ponosan na ovaj album jer doista zvuči fantastično, od prve do zadnje pjesme. “King Of Errors” i “A New Dawn”, odzvanjaju iz zvučnika u pravoj Evergrey modi, Englund zapovijeda vokalom, popraćen ritmičnim zvukom klavijatura. Također obje pjesme odmah  su pamtljive i pružaju obilje headbanging trenutaka. “Wake a Change” je emocionalna, privlačna balada, zajedno sa vokalnom harmonijom i odličnim solom na gitari. ”Archaic Rage” je još jedna balada pune snage gdje Englund vokalno sam razdire dušu. Moć, snaga i zvuk progressive može se čuti na dramatičnoj pjesmi “Barricades”, dok je više melankolije u pjesmi  “Black Undertow”  koja ujedno obuhvaća simfonijske i gotičke tonove koji Evergrey stapaju tako lijepo u njihov brand melodičnog metala. “The Fire” drobi od početka do kraja, što pokazuje da bend još uvijek ima puno “vatre”, kada je u pitanju divlji heavy metal, a naslovna pjesma ”Hymns for the Broken” ostane odmah  u sjećanju, nezaboravna melodična metal pjesma kakvu samo ovaj bend može isporučiti s Englundom koji će je opet staviti u bolan, emocionalni nastup na vokalima. Pjesma “Missing You” još je jedna u nizu prekrasnih laganica koje jednostavno čine Evergrey ono što i jest. “The Grand Collapse” pjesma koja ubija riffovima i zaokružuje album kao cijelinu. Album završava sa veličanstvenim “The Aftermath”, nježnim simfonijskim prog-metal komadom s lijepim radom klavijatura,gitara, i naravno Englundovog nezamjenjivog vokala.

Da, Evergrey se vratio na velika vrata, s jednim od njihovih najboljih albuma, premda su bend čija je cijela diskografija vrijedna pažnje. Hvala Evergrey za ovaj odličan album.

1. The Awakening
  2. King of Errors