Izdavač: Nuclear Blast
Datum izlaska: 28.09.2012.
Ocjena: 7/10

“RIITIIR”  je najnovije izdanje koje nam donosi norveški Enslaved. Ovo je njihov 12. album u već prilično zavidnoj karijeri. Naime, ovaj bend postoji već više od 20 godina ali još ne pokazuju znakove zaustavljanja te nam i dalje donose mistične zvukove daleke i hladne Skandinavije. Ovo izdanje izlazi pod okriljem njihove još uvijek aktualne diskografske kuće Nuclear Blast. Za one malo manje upućenije u ovaj bend, Enslaved svira kombinaciju extreme/black/viking/progressive metala. Nekih ih smatraju zaslužnim za pokretanje i razvijanje  novog podžanra zvanog Viking metal. Glavna tematika pjesama im je nordijska mitologija što zapravo i ne začuduje ako se uzme u obzir njihovo podrijetlo i stil muzike. Postavu Enslaved-a čine : Grutle Kjellson (vokal & bass), Ivar Bjørnson (gitara & klavijature), Ice Dale (gitara), Herbrand Larsen (klavijature & vokal) te Cato Bekkevold (bubnjevi).

Album otvara pjesma „Thoughts Like Hammers“ koja nam ujedno predstavlja zvuk kakav možemo očekivati od ostatka albuma. Izmjena growla i clean vokala, iznimno zanimljivi riffovi ( čuje se jaki utjecaj progressive) te cjelokupni ugođaj pjesme daju nam iznimno dobar uvod te jednu od najboljih stvari na albumu. „Death In The Eyes Of Dawn“ nastavlja istim tempom i ugođajom kao prva stvar te ovdje moram svakako spomenuti da refren u ovoj pjesmi zvuči jednostavno predobro te me se posebno dojmio. Sljedeća stvar „Veilburner“ nastavlja u stilu prve dvije pjesme, zvuči sasvim ok, prati tzv. „pattern“, da se tako izrazim, prvih dviju pjesama te ne bih ništa posebno izdvajao vezano uz nju. „Roots To The Mountain“ je uz „Thoughts Like Hammers“ jedna od najboljih pjesama na albumu. Žestoki uvod praćen growlom koji se naglo prekida te nastavlja u blažem tempu uz clean vokal zvuči predobro a i ostatak pjesme je genijalan jer je puna zanimljivih riffova te je u cjelini ovo veoma zanimljiva stvar. Za „RIITIIR“ nažalost se nema šta previše reči, uz „Veilburner“ jedna od lošijih stvari da se tako izrazim u usporedbi s ostatkom albuma. „Materal“ je pjesma za koju se ne može reći ni da je loša ni da je dobra, ima zanimljive riffove, lagani tempo te je u usporedbi s ostalim stvarim prosječna. Nakon uvoda koji mi nikako nije sjeo „Storm Of Memories“ popravlja dojam zanimljivom izmjenom growl i clean dionica koji čine pjesmu dosta dinačnom što možemo čuti  i na ostalim pjesmama na albumu. Za kraj nam je ostao „Forsaken“ koji lijepo zaokružuje album i stavlja točku na i za kraj. Sve u svemu jedan doista zanimljiv album ovih norveških veterana koji se definitvno isplati odslušat zbog zanimljivog zvuka te nekog posebnog ugođaja koji ovaj album nudi.

1. Thoughts Like Hammers
  2. Death In The Eyes Of Dawn
  3. Veilburner