(Nuclear Blast, 27.08.2012.)
Žanr: Viking Metal
9/10

”Unsung Heroes” je peti studijski album finskog metal benda Ensiferum. Iako članovi opisuju svoj stil kao “herojski folk metal” ubrajaju se u Viking metal iako na svojim albumima imaju elemente black, power i folk metala. Ensiferum čine Markus Toivonen (gitara, vokal), Petri Lindroos (gitara, growl), Sami Hinkka (bass, vokal), Emmi Silvennoinen (klavijature) i Janne Parviainen (bubnjevi). Jedini član orginalne postave je Markus Toivonen dok su se ostali pridružili 2004. ili kasnije.

Iako je album snimljen još u travnju, službeni datum izlaska je bio 27. kolovoza kako se ne bi kosio s koncertima. Nakon izlaska bend će odraditi Unsung Heroes promociju albuma po Finskoj nakon čega kreće na Bearers of the Sword turneju u sklopu koje dolaze u Boogaloo 5. listopada. Više o koncertu možete pročitati ovdje.

1. Symbols
  2. In My Sword I Trust
  3. Unsung Heroes
  4. Burning Leaves
  5. Celestial Bond
  6. Retribution Shall Be Mine
  7. Star Queen (Celestial Bond part II)
  8. Pohjola
  9. Last Breath
  10. Passion, Proof, Power
  11. Bamboleo (Gypsy Kings) – bonus

Trajanje: 61 minuta 21 sekunda (65 minuta 6 sekundi s bonusom)

Ono što prvo upada u oči je da je nakon tri godine čekanja izašao album sa samo 10 pjesama što je dosta malo no ne čini album ništa lošijim, što više, Ensiferum je izbjegao zamku da snimi nekoliko stvari samo kako bi “popunio” prostor na CD-u. Na albumu je manje folk metal zvuka nego inače dok je više elemenata power metala što je izvrsna stvar jer su izbjegli još jednu zamku – da cijelo vrijeme zapravo snimaju isti album. Ono što treba posebno pohvaliti su i tekstovi koji su zbilja izvrsni i šteta je jedino što je Petria katkad teško razumijeti i u potpunosti uživati u njima.

Na albumu prevladavaju teme borbe, ali ne pretežno osvajačke, već za slobodu što je osvježenje. Pohvalno je što se na albumu koristi i finski jezik, te je čak i Pohjola cijeli opjevan na njemu što je nešto što se ne čuje često od bendova sa sjevera europe koji uglavnom isključivo koriste engleski jezik. Treba se osvrnuti na Celestial Bond koji je u dva dijela. To je zapravo ljubavna priča o jednom paru ispričana kroz mušku i žensku perspektivu vikinškog doba. Na prvom djelu vokalne dionice je izvela Laura Dziadulewicz koja je samo jedna od gostujućih glazbenika na ovom albumu. Ostatak albuma ima teme koje su tipičnije za Ensiferum, no definitivno treba izdvojiti 17 minutnu finalnu stvar Passion, Proof, Power u kojoj su ubacili sve što se ubaciti može a da ne zvuči prenatrpano. Naime, neki djelovi vuku na progresivni metal i da ne znate mogli bi se zakunuti da slušate Dream Theater. Također se u njoj i nalazi meni najdraži stih s albuma “I am, you are, no one’s slave – No man or god they have made” koji opisuje ton cijelokupnog albuma. Ako još imate sreće pa naletite na izdanje s bonus pjesmom Bamboleo, obradom Gypsy Kingsa onda ćete se i dobro nasmijati. Obrada zvuči super, ali meni osobno i vrlo humoristično.

Kada se sve zbroji i oduzme Unsung Heroes je jedan izvrstan album koji nas je ohrabrio pred njihovovo gostovanje u Boogaloou jer čak i da pola koncerta prođe u promociji albuma slušat ćemo nabrijane vikinge iz Helsinkija u njihovom najboljem izdanju. Ako vam fali malo folk metal ritmova slobodno smanjite ocjenu za jedan, ali i s tom redukcijom ovo je i dalje odličan album, dalo bi se raspravljati je li možda i ukupno najbolji, ali za takve usporedbe je još prerano.

I na kraju ne preostaje ništa drugo nego da vas sve ponovno pozovem na njihov koncert koji će se održati 5. listopada u Boogaloou, te da vas podsjetim da je do 3. rujna karta samo 80 kunića što je vrlo povoljno za bend ovakvog kalibra.

Pogledajte spot za singl ”In My Sword I Trust”:

Recenzija: Matija Marković