(Erzsebet Recrds, 2008)

9/10

Od Lacrimas Profundere i njihovog albuma “Ave End” objavljenog prije nekoliko godina malo se bendova u mojoj liniji zavrtilo toliko puta koliko je to uspjelo španjolskom bendu EmbellisH i njihovom albumu “Black Tears and Deep Songs for Lost Lovers” u posljednje vrijeme. Jer, iako ne donosi inovativan zvuk, donosi lovljive refrene i vrlo melodične i melankolične stihove koji imaju potencijal osvojiti mase.

Ovaj album, prvotno objavljen 2006., svoje je reizdanje doživio ove godine uz dodatak dvije nove pjesme, remix verzije “I Don’t Believe in You” koju u originalnoj verziji smatram jednom od komercijalnih vrhunaca albuma i unplugged verzijom naslovne “Black Tears and Deep Songs for Lost Lovers”.

Embellish, dakle, dolaze iz Barcelone i neki ih kritičari nazivaju novim HIM-om. Pa iako možda neće zasjesti na tron poput svojih finskih kolega, njihova glazba koja varira negdje između The 69 Eyes i HIM-a zasigurno će osvojiti poklonike ovog zvuka. Tim više što će njihov melankolični i konceptualno izvrsno organizirani album osvojiti sve one slomljenog srca a vokalist David zbog svog će impresivnog dark/metal izražaja i glasa koji neodoljivo podsjeća na Miku Tauriainena iz finskog benda Entwine zasigurno postati zaštitni znak ovog benda.

Govoreći o samom albumu, “Black Tears and Deep Songs for Lost Lovers” lijep je i misaon uradak. Melankoličan, strastven i dubok, upravo onakakav kakav album na razmeđu dooma i Gothica i treba biti. Album otvara pjesma naziva “Romeo’s Dead” i svojom savršenom ekspresijom emocija najavljuje ono što slijedi na ostatku albuma – čiste melodije i usamljene misli.

Pjesme koje bih istaknula su uvodna „Romeo’s Dead“ koja graniči sa osjećajem lagane psihodelije, “Falling” koju osim instrumentalne karaktrizira i odlična melodijska linija ženskog vokala, “I don’t believe in you” koja je nešto življeg ali ujedno i jednako mračnog raspoloženja, naslovna “Black Tears and…” koja je jedna od najtužhijih i najslojeitijih na albumu te ” When My Heart is Bleeding» pjesma zanimljiva u mnogočemu, od aranžmana do preklapanja dvije vokalne linije što naposlijetku rezultira onime što EmbellisH i žele biti – kvalitetan Gothic bend.

Sve u svemu, EmbellisH i njihov album “Black Tears and Deep Songs for Lost Lovers” pravi su predstavnik žanra kojem pripadaju. Pjesme su slojevite a Davidov ekspresivni vokal u kombinaciji za melankolično-depresivnim stihovima cijelu atmosferu čine još mračnijom, dubljom i postojanijom.

“Black Tears and Deep Songs for Lost Lovers” album je za one koji se osjaćaju upravo onako kako mu naslov govori ali istovremeno i album koji se sa lakoćom može slušati nakon napornog dana jer iako nije od onih koji se slušaju za podizanje raspoloženja jedan je od onih koji će se gotovo savršeno uklopiti u mračne zimske dane i hladne noći. No ipak, nedostatak ovog albuma dašak inovacije. Stoga svakako prije nego zasvirate ovaj album odbacite usporedbe i predrasude i užitak vam je zajamčen!

Recenzija: Ivana Sataić