ELVENKING – The Pagan Manifesto

405112Datum izlaska: 27.05.2014.
Žanr: FOLK/POWER METAL
Izdavačka kuća: AFM RECORDS
Ocjena: 7/10

Uz Rhapsody Of Fire i Lacuna Coil jedno od najvećih metal imena u Italiji je i folk metal bend Elvenking. Bend je nastao 1997. godine u mjestu Sacile. Do sada izdali su jedan demo, jedan singl i osam studijskih albuma. Zadnji studijski album ”Era” izdali su prije dvije godine. Novi studijski album ”The Pagan Manifesto” izašao je 27. svibnja preko AFM Records diskografske kuće. ”The Pagan Manifesto” odličan je nastavak na prijašnji album i novi drugačiji zvuk, te produkciju.

Prva pjesma ”King Of The Elves” traje skoro 13 minuta. Objektivno prva polovica pjesme je odlična. Šest-sedam minuta bi bilo dovoljno da pjesma postane klasični Elvenking hit. Ostatak pjesme je pomalo repetitivan i jako čudan. Prva solaža u pjesmi je jako kratka, a druga je poprilično dobra. Mislim da je ovo dobro otvaranje albuma onima koji obožavaju jako dugačke pjesme. Druga pjesma na albumu ”Elvenlegions” po meni bi trebala biti prva i otvoriti album. Pjesma je kraća od četiri minute i pravi je hit. Gitarske dionice ugodno su komponirane sa folk instrumentima. Refren pjesme je zarazan i jako zabavan. Pravi Elvenking klasik upotpunjen solažom na frulama.

Pjesma ”Twilight Of Magic” je meni omiljena na albumu zbog toga što je drugačija od bilo koje druge pjesme na albumu. Odiše svježinom i progresivnim gitarskim dionicama, ali naravno i dalje ostaje u rangu Elvenking melankoličnosti. Ova pjesma ne sadrži nikakve tužne ili loše emocije, ona bi dapače trebala svakoga razveseliti. Veseli, pomalo žustri i ljuti, ali pravi čisti metal hit.

Uz pjesmu ”Twilight Of Magic” izdvojio bih i pjesmu ”The Druid Ritual Of Oak”. Zanimljiva i skoro savršena pjesma s odlično ukomponiranim ‘tribal’ bubnjevima i sjajnim dionicama na violini. Pjesma se pretvara u pravi power metal hit sa svojim duplim bass bubnjevima. Refren je jedan od najzaraznijih na ovom albumu, te vjerojatno i jedan od najboljih. Također jako dobar refren ima pjesma ”Grandier’s Funeral Pyre” kroz koji se nastavlja odlična intezivnost ovog albuma.

Elvenking ima posebni stil folk metala kroz kojeg defitivno jako puno doprinosi u svijetu metala. Dokazali su da su uspjeli sa svojom kombinacijom folk i power metala. ”The Pagan Manifesto” je još jedno odlično izdanje koje nastavlja u istom tonu, ali pomalo na drugačiji moderniji i defitnivno svjež način. Ovo izdanje obogaćuje njihovu diskografiju i dokazuje da je Elvenking na vrhuncu svoje moći, te da su odlični glazbenici od kojih možemo očekivati samo najbolje u budućnosti.

1. The Manifesto
2. King of the Elves
3. Elvenlegions