ef_ceremoniesDatum izlaska: 06.09.2013.
Izdavač: And The Sound Records
Ocjena: 8.5/10

Ravno iz Gothenburga u Švedskoj stiže nam novi EP post-rockera EF kojim bend obilježava deset godina na sceni.

Kako to i priliči bendu koji predano i uspješno gradi katove post-rocka, EF na „Ceremonies“ donose sedam vrlo melodičnih i atmosferičnih skladbi koje je miksao i masterirao Magnus Linderg poznat po svom radu sa Cult Of Luna. Ujedno, oni koji EF prate posljednjeg desetljeća zamijetiti će da se bend na „Ceremonies“ odmaknuo od svog zvuka okarakteriziranog pokretačkom snagom gitare. Ovaj put naglasak je na dubokoj melodičnosti koja budi najdublje kutke emotivnosti i stvara osjećaje smiraja, ali i melankonije. Tračak je to progresije ne samo u zvuku ovog vrlo zanimljivog benda, već i pravca kojem pripisuju svoju glazbu što EF udaljava od homogenog zvuka u koji često upadaju oni koji post-rock pokušvaju dočarati uz manjak raspoloženja i osjećaja.

Već u prvoj pjesmi naziva „Bells Bleed & Boom“ jasno je da se ovdje ne radi o sasvim običnom post-rock albumu. „Ceremonies“ pokreću i guraju melodije bazičnog piano zvuka i vrlo ekspresivni vokali što dovodi do osjećajne euforije utopljene u perfekcionizam pokrenut spokojem i mirom. Poslušajte samo atmoferičnu i skoro pa opipljivu „Sex“ ili snažnu  „Delusions Of Grandeur“ i susreti ćete se sa odličnim varijacijama pustošenja elektirčne gitare u sinergiji sa česticama iščekivanja nabijem grooveom koji se raspršuje u teško emotivnim vokalima. „Ceremonies“ je svakako vrlo ugodno putovanje glazbom i osjećajima i jedan od EF-ovih najsnažnijih albuma sa kojim bend nazaustavljivo kroči post-rock scenom. Ipak, u pojedinim trenucima smanjuje i usporava se doživljaj u pjesmama zahvaljujućio njihovom trajanju od duže od osam minuta, no to neka ne spječava EF da i za deset godina uživamo u njihovom novom studijskom albumu.

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net