Izdavač: No Sleep Records
Datum izlaska: 30.10.2012.
Ocjena: 9/10

”Red Horse” je treći studijski album američkog benda Early Graves. Bend je relativno mlađahan, formiran 2007. godine u San Franciscu. Bend uključuje razne aspekte žanrova, počevši od crusta, grinda,  pa sve do thrasha.  Njihov prvi debi- album “We: The Guillotine” je pušten u prodaju 2008. godine pod Ironclad/ Metalblade Recordsa.

Nikada nije lako za bend napraviti solidan povratak, pogotovo kada ključni član skupine napušta put. Čak i više, kada član tragično premine  prije dvije godine, kao u ovom  slučaju, tadašnji pjevač I osnivač ranih Gravesa, Makh Daniels. Bend je paralelno tada imao turneju po Americi. Umjesto tugovanja i žaljenja, bend je uzeo stvar u svoje ruke i usmjerava sve te emocije i sjetu u ”Red Horse”  uz pomoć  Funeral Pyre- ovog vokala  Johna Strachana na vokalne dužnosti.  To je novo poglavlje u životu benda, i odlična prilika da ljudi preslušaju i prosude sami kvalitetu ovog benda.

”Red Horse” album započinje s vrlo iznenađujućom pjesmom ”Skinwalker”, koja je puna melodičnih riffova, koja ujedno slovi kao jedan odličan intro. Pjesma traje oko šest minuta, preskače ljestvice, od ”laganini” početnog introa, pa do zahuktavanja atmosfere, i sve do vrhunca, oko treće minute pa nadalje, gdje doslovno ostanete ”paf”. Barem je u mojem slučaju bilo tako, apsolutno oduševljenje od početka do kraja albuma, i s time da ne pretjerujem u procjeni.

Divlji napad se nastavlja u revijalnom tonu, i to s pjesmama “Misery”, “Days Grow Cold”, “Red Horse”, te “Apocolyptic Nights”.  Njihova glazba je crust, hardcore, thrash, punk, sve.  Imaju tešku agresiju koja se proteže kroz sve žanrove, također  vlada i velika raznolikost. Bacaju kategorizaciju kroz prozor i ostavljaju nas s onim pravim, početnim Gravesovim zvukom.

Stvar ”Death Obsessed” pomalo odudara i stagnira s obzirom na cjelokupni pogled albuma, ali svejedno je pun žestoke energije i  energičnosti, pa ju ne čini nimalo manje važnom od ostalih pjesama. Naravno, mora postojati i neka ”caka”, pa se sva ta energija doslovno rasprši i Strachan podivlja na sljedećoj pjesmi, ”Pure Hell”, ujedno i predposljednoj stvari na albumu.

Kao završni kaos, također osobni favorit, dolazi nam pjesma pod nazivom ”Quietus”. Preodlično zatvaranje jednog sasvim solidnog i zapravo dramatično dobrog benda.  Pjesma je cjelokupna agresija metala i punka, u kombinaciji s brzinom i melodičnošću, kao i uz zvuk tuge i težine. Može se čak i  predočiti da je ”Qiuetus” neka vrsta oproštajnog pisma Danielsu, koja ukazuje na sav trud i znak hvale prema pokojnom frontmenu.

”Red Horse” album nam upravo ukazuje na to koliko je dobra koncepcija i spajanje žanrova, kada se to učini upravo kako treba. Čak i nakon što su se članovi morali nositi sa teškim gubitkom odličnog vođe i pjevača, odlučili su se okupiti i stvoriti album koji se vrlo lako može procijeniti manjim remek-djelom. S novim pjevačem, ne samo da su pokazali da uistinu mogu krenuti dalje, već i da imaju toliko poštovanja prema prošlosti i starijim korijenima, ali također i da se mogu suočiti s budućnošću i uzimanjem  snage i energije za daljnje stvaranje nečeg vrlo, vrlo, vrlo dobrog.

Moja preporuka je da svakako preslušate ovaj nadasve odličan bend, čut ćete jednu odličnu ”buku” sa jako dobrim konceptom stvaranja.

Recenzija: Anja Vađon