dt coverIzdavač: Roadrunner Records
Datum izlaska: 23. 9. 2013.
Produkcija: John Petrucci
Žanr: progressive metal
Ocjena: 9/10

Prošlog mjeseca Dream Theater su se vratili na scenu s novim dvanaestim albumom jednostavnog naziva – Dream Theater. Posljednjih nekoliko godina od odlaska Mikea Portnoya i regrutiranja nevjerojatno sposobnog Mikea Manginija kao zamjene za bubnjevima, svašta se događalo, bend je odradio mnogo koncerata, izdao “A Dramatic Turn Of Events” koji je publiku i kritiku ostavio podijeljenih mišljenja. Nakon dvije godine došlo je vrijeme za nasljednika, koji je puno dinamičniji od svog prethodnika. Osjeća se da je prilikom procesa pisanja ovog albuma bend bio dosta fokusiran i težio što većoj instrumentalnoj kvaliteti i slojevitosti, ali opet umjereno. Nakon nekoliko godina čekanja dobili smo vješto izbalansiran album koji je ipak na višoj razini od zadnja dva izdanja. Odmah prva instrumentalna skladba “False Awakening Suite” nudi virtuoznost benda na kakvu smo navikli, ali i vrlo ugođene simfonijske aranžmane.

Prvi singl “Enemy Inside” s upečatljivim uvodnim rifom, ima dosta pamtljivu glavnu melodiju i tu do izražaja dolazi vokal Jamesa LaBrieja koji se na ovom albumu općenito pokazao u dobroj formi, u usporedbi s nekoliko zadnjih albuma. Vokal je na ovom izdanju doista vraćen u skoro istu formu kakvu je imao u 90-ima. Orkestralni aranžmani su također uklopljeni bez mane. Nešto jednostavnija progresivna rock pjesma privlači zbog svoje rock lakoće upijanja. Iako kratka, u njoj su vješto balansirani gitarski I klavijaturski pasaži. Pjesma osvaja i zbog odličnog sola Johna Petruccija pred kraj. “Enigma Machine”, glazbeno je, kao što joj i ime govori, dosta enigmatična. Za sve one koji obožavaju duže instrumentalne “breathtaking” skladbe i očekuju to u ovom vrlo naprednom podžanru žestokog zvuka, ova pjesma je pravi zgoditak. Definitivno jedna od najboljih na albumu i na kojoj su se pogotovo Mangini i Petrucci istaknuli svojim sviračkim sposobnostima. Nakon “Enemy Inside”, sljedeća na albumu “The Bigger Picture” je, što se vokala tiče, najupečatljivija.

Početak je nešto emotivniji i zatim u refrenu dobivamo dramatični uzlet. Posebno su dobro osmišljeni solo upadi klavijatura uvijek kreativnog Jordana Rudessa. Prava Dream Theater pjesma – ima sve, od vokala koji se iskreno daje do instrumenata koji ne nadjačavaju jedni druge nego tvore koherentnu cjelinu. Skoro osmominutna, ne ostavlja dojam da toliko dugo traje jer zbog svega navedenog predstavlja bendov povratak korijenima. Svakako preporučam. “Behind The Veil” me podsjeća na neka žešća izdanja s primjerice “Train Of Thought” i “Octavarium” albuma. Žešće rifove na kraju nadmašuje još bolji solistički posao Rudessa na klavijaturama i Petruccija na gitari. Potonje spomenuti njegov solo je možda najbolji na albumu. Orkestralna podloga još više podiže kvalitetu ove pjesme. Na “Surrender The Reason”, još jednom kvalitetnom djelu, ostavljeno je dosta prostora LaBrieju da je vokalno izrazi, a “Along For The Ride” je jedna predivna balada koju kad čujete, sjetit ćete se nekih njihovih starijih balada, odnosno polubalada po kojima su poznati. Bez jedne takve pjesme, dobar i raznovrstan Dream Theater album je nezamisliv. Album završava s 20-minutnom simfonijskom pjesmom, “Illumination Theory” podijeljenom u pet cjelina (pogledajte niže kod popisa pjesama). Inače ova tendencija benda da album završi s maestralnim dugačkim djelom podsjetila me na dvije posljednje isto vrlo dugačke fantazije s albuma “Systematic Chaos”; “Ministry Of Lost Souls” i “In the Presence Of Enemies – Part II” i to ne samo zato što su instrumentalno i vokalno zapanjujuće dobre, nego i zato što svaka iznosi svoju jedinstvenu priču i šalje poruku kroz tekst popraćen glazbom. Tko je očekivao priču uvijenu u dugačko glazbeno djelo, dobio ju je. Osobno sam jako zadovoljna novim albumom i smatram da će stari fanovi pronaći izvornu kvalitetu benda u novom i moderno isproduciranom izdanju.

Pjesme poput “Enemy Inside”, “Enigma Machine”, “The Bigger Picture” te “Behind The Veil” svakako pripadaju onima koje se moraju uvrstiti na setlistu. Dream Theater nam u Zagreb opet dolaze 3. veljače 2014. i sigurni smo da će u KC Dražen Petrović fanove oduševiti i novim i starim poznatim pjesmama. Do tada, preostaje nam jedino uživati u nvom izdanju i nadati se da će se najbolje pjesme na ovom albumu čuti uskoro i uživo.

1. FALSE AWAKENING SUITE
• Sleep Paralysis
• Night Terrors