(Napalm Records, 2005)

9/10

Jedno do boljih izdanja iz 2005. godine, po meni je i album “Arcane Rain Fell”, benda Draconian. Nakon uspješnog prvog albuma “Where Lovers Mourn”, “Arcane Rain Fell” nastavlja u istom stilu, mix doom-a i gothic-a ili slikovitije, kad bi pomiješali My Dying Bride i Beesech recimo da bi dobili stil glazbe koju izvode Draconian.

Album se očituje izvrsnom produkcijom i svaki instrument se jako čisto čuje i za razliku od prvog albuma koji je prožet različitim emocijama, koji je recimo to tako, malo rasipan a razlog tomu je i što su pjesme za prvi album nastajale dugi niz godina, dok su za ovaj album nastale u jednom vremenskom kontinuitetu, tako da se kroz ovaj album provlači jedan osjećaj koji stvara jednu cjelinu, pjesme su povezane kao u jednu priču, zaokružene osjećajem, tugom melankolije. A tom osjećaju jako doprinosi ženski vokal koji je je u duetu sa brutalnim vokalom i tako stvaraju zajedničku snažnu melodiju koja pogađa ravno u srce.

Zadanja pjesma na albumu naslova “Death Come Near Me” je jedina pjesma koja je nastala dosta ranije a i to se osjeti, da je pjesma koliko ista, toliko i različita od ostalih pjesama. Meni osobno je ta pjesma najdraža na albumu, a i najupečatljivija, pjesma pruža 15 min neopisivog užitka za uši, i tolko je nabijena emocijama da slušajući je prolaze trnci.

Za sve koji vole ovakvu vrstu glazbe ovaj album je jedan od onih koji spadaju u kategoriju “must have” tj. imati pod obavezno, iako iskreno nema ništa novo što do sad neko nije napravio, ovdje je to sve lijepo povezano, lijepo iskombinirano i za razliku od dosta bendova koji se služe samo isprobanom formulom uspjeha, Draconian su unijeli dušu u pjesme.

Moja preporuka svima je da odvoje malo svoga vremena da to poslušaju jer je album ako stvaren za slušanje u ovako hladne zimske dane i noći.

Skull