9/10

Dol Ammad, jedan od nesumnjivo najzanimljivijih europskih symphonic metal bendova, iako bi možda najtočnija kategorizacije bila elektronski art metal, dolazi iz Grčke. S obzirom da je moj prvi kontakt s njima upravo album “Ocean Dynamics” o kojem će biti riječi u ovoj recenziji neću biti nešto iznimno informativna, ali ipak ću reći to da ovaj iznimni bend čini ukupno 19 članova, čitav jedan zbor! Pomalo neočekivano ali u svakom slučaju i više nego ugodno iznenađenje!

Prvo što ćete zamijetiti, već nakon što upoznate prvih taktova njihove glazbe, bezuvjetna je povezanost Dol Ammada sa glazbenicima poput Enigme ili Enye.

Naime, album otvara ambijentalna skladba “Thalassa Dominion I” koje se se zbog predivnih opernih vokala i jednako lijepe glezbe ne bi posramili ni gore nevedeni glazbenici. “Thalassa Dominion” dolazi u četiri dijela u kojima se ambijentalni elementi miješaju sa opernim, operni stapaju s gregorijanskim vokalima a ovi pak smjenjuju sa elektroničkim aranžmanima. Jedino sa čime bi se ova četverodijelna pjesma mogla usporediiti je Trans-Sibirski orkestar a to govori dovoljno o tome da ova skupina zaista zna što radi!

Nakon sage “Talassa Dominion” slijedi “Solarwinds”, pjesma koja synthesizerom i dinamičnom melodijom podsjeća na Nightwish iz vremena “Wishmastera” sa zamjetnim vokalnim utjecajem Theriona. “Solarwinds” prava je power metal eksplozija i zvuči gotovo manijakalno! Sljedeća pjesma, “Descent” odlično je elektronski programirana sa snažnim i vrlo preciznim naglaskom na ritam sekciju. Ženski vokal izvanredno je uklopljen u elektroniku no unatoč tome ovo je skladba koja je donijela najveći rizik na albumu.

“Lava” koju otvara techno groove i funky gitare jedna je od pjesama gdje do izražaja dolazi muški dio zbora čiji se primat nastavlja i u “Aquatic Majesty” koja je zaokret ka power metalu.

Prostale dvije pjesme, “Liquid Desert” i “Heart of the Sea” nastavljaju smjene različitih glazbenih utjecaja u skladnoj harmoniji a u ovoj posljednjoj primjetan je utjecaj keltske glazbe što je i više nego dobitna kombinacija u pjesmi koja zatvara album.

“Ocean Dynamics” album je koji je otišao korak dalje na putu posljednjih godina toliko popularnog symhonic metala. Bez dosadnog ponavljanja ranije već toliko puta odslušanih akorda i glazbenih tema i izuzetno dobre produkcije jedan je od najzanimljivijih albuma koje sam čula ove godine. Preporučam ga svima čiji su glazbeni horizonti neograničeni, nećete se razočarati!

Recenzija: Ivana Sataić