Diskurz PulsLabel: Dallas Records Objavljeno: ožujak 2014. Žanr: alternative rock Ocjena: 10/10

Riječki (nekad) neobuzdani punk buntovnici, trio Diskurz grabi velikim koracima naprijed. U kratkom vremenskom razdoblju (od 2009.) uspjeli su objaviti tri studijska albuma i jedan EP, što je samo po sebi uspjeh na našim prostorima, ali sve to bi bilo beznačajno da na tim nosačima zvuka nema mnogo jako kvalitetne glazbe. Od prvog albuma „U protivnom“ na kojem su sirovo derali punk da je sve frcalo, što je prepoznala svekolika hrvatska javnost, a kritičarska elita (?!) je mahom ispjevala sonete na Diskurz račun. S pravom. Prokletstvo drugog albuma Diskurz je, uz manje kadrovske promjene relativno dobro preživio, napraviviši „Novu stvarnost“ – dobar album kojim je Diskurz prije svega evoluirao u bend malo starijih mangupa, ali što je značajnije, krenuo je s glazbenom transformacijom polako napuštavši punk koji ga je proslavio i uplovivši u alternativne rock vode. U jednom trenutku je mnogima postalo upitno da li je Diskurz krenuo dobrim smjerom, jer „punk je mrtav, ali ipak nije“ i neće li riječki dječaci postati samo „još jedan“ od alter rock bendova u konkurenciji nekoliko znatno jačih i iskusnijih imena. Već je EP instrumentalne glazbe koja je prvobitno bila namijenjena filmu pa je to propalo (i dobro da jest, jer smo dobili vrijedan EP namijenjen nečemu drugome) – „U raljama“ (2012.) pokazao da će sa Diskurzom morati ozbiljno računati i mnogo veći igrači na ovim prostorima, a bend je ujedno brutalno ubio punk i potvrdio koji to tron misli zauzeti. Dvije je godine Bojan Bajić „pacao“ glazbu, kadar (on je sada jedini od originalnih članova benda), složio kvartet, odrastao i šibnuo s dečkima u naš glazbeni svijet treći studijski album „Puls“. Vežite se hrvatska javnosti, jer smo upravo dobili legitimne nasljednike alternativnog rocka u Hrvata. Uopće ne sumnjam da će taj tron jednom, i to uskoro, biti (samo) njihov. Starci su se ulijenili, kompromitirali ili iskomercijalizirali, a ova četvorka samo to i čeka negdje iza ugla, upulsirajući na našu glazbenu scenu nešto što je nemoguće ignorirati. Da li namjerno ili slučajno, na prvo slušanje album pomalo podmuklo počinje s naizgled ne tako snažnim pjesmama „Pulsom“ i „Riffom“, da bi sa „Hodaj“ pa sve do kraja album išao uzlaznom linijom prema Mt Everestu. Onda si odslušaš album još koji put i zaključiš kako su prve dvije prokleto dobre stvari. I dalje Diskurz nema pardona za mnogo stvari, pa tako i tekstovi sjajno prate glazbenu podlogu. Nema tu besmislenih „rebel“ stihova koji su namijenjeni da „šokiraju“ radi šokiranja samog, kao što to radi jedan drugi veliki riječki bend, svi su tekstovi „na svom mjestu“ ali režu kao da se nikad nisu ni pomakli iz 2009. osim što su evoluirale male sive moždane ćelije. Ne mogu a da ne spomenem sjajnu suradnju po tom pitanju s našim piscem, novinarom, rockerom Anđelom Jurkasom koji je napisao stihove za „Šut“ u apsolutno svom najboljem izdanju i čiji je senzibilitet nevjerojatno usklađen s Diskurzom. „Puls“ je album koji ove godine neće imati konkurenciju, a ne bi je imao niti da su svi (stari) rockeri ovih prostora umjesto lani izdali svoje albume ove godine. Tamo negdje prosinca 2014. znat ćete da sam bila u pravu. Popis pjesama: 1. Puls 2. Riff 3. Sve odjednom 4. Hodaj 5. Nema te 6. Sutra 7. Lov 8. Slobodan pad 9. Šut 10. Besmrtna Recenzija: Anastazija Vržina, anastazija@venia-mag.net