Datum izlaska: 18. 9. 2012.

Izdavač: HevyDevy

Žanr: eksperimentalni rock, progresivni rock

Ocjena: 9/10

Uvijek vrlo produktivan Devin Townsend, koji nas je prošle godine iznenadio s dva zaista kvalitetna i raznovrsna izdanja “Ghost” i“Deconstruction”, vraća se na glazbenu scenu s vrlo eksperimentalnim “Epicloud”. “Epicloud” predstavlja vrlo važan pomak u kreativnoj karijeri Devina Townsenda što pokazuje činjenica da je zauzeo visoka mjesta na top ljestvicama čim je izašao na tržište. Album otvara vrlo raskošna i višeglasna u stilu Queenovaca (da, zaista vokalno je pjesma doista velik zalogaj i potaknut će ljude na daljnje preslušavanje albuma) “Effervescent!”, a njezin je nastavak sljedeća “True North”. Nakon nekoliko početnih taktova vrlo rokerski nabrijane “Lucky Animals” možemo samo reći, vrlo dojmljivo. Nevjerojatno je koliko si Devin i pjevačica Anneke Van Giersbergen (ex-Gathering) čiji će vas vokalni doprinosi itekako iznenaditi vokalno slažu. Vrlo je efektna i space rock zbog klavijaturskih podloga orijentirana “Liberation” gdje osim impresivne vokalne snage koju Devin pokazuje, zapanjuju i odlični rifovi i bogate gitarske melodije. Vrlo relaksirajuća “Where We Belong” u nekim trenucima stvara meditativnu atmosferu. Još je jedno iznenađenje nimalo metalska “Save Our Now” koja dokazuje da se Devinov rad pomiče malo ka komercijalnijim vodama. “Kingdom” je kontrast u usporedbi s dvije prethodne pjesme, ističe se Devinov industrial metal stil skladanja, pogotovo kad obratimo pozornost na vokal i dominantnost bubnjeva. Ljepota Annekinog vokala u refrenu uzvisuje cijelu strukturu pjesme inače cjelokupno pozitivnog karaktera, a u suprotnosti s njom su Devinovi bješnji i hrapaviji vokali na nekoliko mjesta. Sljedeća “Divine” je vrlo spontana, emotivna i gotovo uspavljujuća pjesma, koja će metal fanove iznenaditi i mnogi će pomisliti da vjerojatno samo i jedino Devin zna zašto ju je uvrstio na album i možda se zapitati po čemu ona zauzima posebno mjesto. Annekinom vokalu možemo se diviti u sljedećoj “Grace” koja mi je zaista jedna od dražih na albumu uz recimo “Lucky Animals”. Opet dobivamo pregršt dojmljivih polifonih dijelova i vokalnih dionica od kojih se smrznete i koja vam ulijevaju strahopoštovanje zbog snage i predanosti kojom su osmišljene i na kraju i izvedene. “More!” je žešća i dinamičnija industrial rock stvar će ugodno iznenaditi fanove starijih izdanja Devin Townsend Projecta. Predah od žestine opet nalazimo u kratkoj akustičnoj „Lessons“. Nešto otegnutija,  progresivna, ali i komercijalnijem rocku orijentirana „Hold On“ po mome mišljenju tekstom i glazbom jedna je od najboljih i najviše zaslužuje pohvalu. Nakon lijepog akustičnog početka moram priznati da nisam očekivala razvoj događaja u smjeru vrlo glasnih rifova i raskošnog refrena. Odlično! Ne može se riječima opisati koliko je ta pjesma pozitivno djelovala na mene kad sam ju slušala, ali na vama je da provjerite zašto. Sve što mogu reći jest da će neki od vas, poput mene, nekoliko puta iznova preslušavati pjesmu. Zbilja bih voljela ovu pjesmu čuti uživo. Posljednja „Angel“ također spada pod sporije rock pjesme, gdje se opet izvrsno višeglasno nadopunjuju Anneke, koja se posebno ističe u refrenu i Devin. Kraj pjesme je zapravo isti kao i prva uvodna pjesma. Nekoliko minuta nakon što sam prestanka preslušavanja, moram reći jednu stvar. Old-school metalci, prepustite se raznolikosti, ali kakav će dojam album ostaviti na vas, ne mogu predvidjeti, mogu samo priznati da se pribojavam pljuvanja po nečem ovakvom što to ne zaslužuje. Eklektični metalci i alternativni rokeri, dakle ekipa koja osim metala još drži stare rock gramofonske ploče, kazete i sve glazbene zapise iz nekih davnih i boljih doba, poslušajte album i uživat ćete! Nakon što su me neke od pjesama i na ovom albumu, a dugo sam fan dotičnog glazbenika, ostavile bez daha, moram reći da je ovaj album manje metalski, a više progressive rocku okrenut, kakvog danas gotovo uopće ne nalazimo na sceni. Da ne govorim da glazbenika i autora s ogromnim A kakav je Devin Townsend ima vrlo, i sami znate čime smo danas izloženi i što se sve danas ubraja pod glazbu. Svakako poslušajte album i sigurna sam da će vam se pjesme poput „Lucky Animals“, „More!“ i „Hold On“ urezati u pamćenje. Meni ne preostaje ništa drugo nego da album ocjenim visokom ocjenom i nastavim upijati pozitivnu energiju navedene tri pjesme, ali i ostatka albuma.

1. Effervescent!
2. True North
3. Lucky Animals