Godina izlaska: 2012.
Žanr: thrash metal
Ocjena: 7/10

Na hrvatskoj sceni  sve je više solidnih mladih bendova i kad god uhvatim vremena uvijek s velikim zanimanjem poslušam neki novi uradak. Sada je na red došao album zagrebačkih thrashera Descender pod nazivom „Descending Into Chaos“. Descendera se, pretpostavljam, dobro sjećaju oni koji su prošle godine gledali nastup američkih Warbringer u Željezničaru, kojima su bili predgrupa. Bend je 2008. osnovao pjevač Gordan „Moljac“ Koledić i u njihovoj se glazbenoj izvedbi mogu osjetiti utjecaji old-school thrash metala, na tragu Exodusa i Slayera. Svirka na albumu je vrlo energična, dečki su ritmički usklađeni, no prije nego se osvrnem na pozitivne strane albuma jedna sitna zamjerka. Što se produkcije tiče gitare na nekoliko mjesta naglašavaju bubnjeve, čineći ih dosta mutnima. Zbog toga katkad u drugi plan pada talent zbilja sjajnog bubnjara Igora Markića, a zvuk albuma čini više demo što ovaj put ne pridonosi njegovoj kvaliteti niti sirovosti thrash zvuka (svi će se složiti da danas thrash metal bendovi imaju vrlo fluentan zvuk bubnjeva). Na sreću, ovaj album, što se barem mene tiče, zaslužuje puno pohvala zbog više karakteristika. Obiluje ritmičkim gitarskim izmjenama i izuzetno brzim bubnjarskim dionicama, primjerice u „Lethal Treatment“. Stariji thrash utjecaj osjeća se kroz moćne gitare u pjesmama „Thrash, Burn, Kill“, „Betrayer“ i „Mosh Pit Aggression“ koje posebnu pohvalu zaslužuju zbog varijacija u tempu. One malo zahtjevnije slušatelje posebno će zadovoljiti odlično izvedene solaže dvojice gitarista  Krune Carića i Roberta Jankovića jer se vidi da su tehnički utrenirani prema thrash zvuku 80-ih. Još je jedna dobra strana albuma unikatnost svake pjesme, u smislu da se ne ponavljaju kroz album stalno jedni te isti akordi niti ritmovi u svakoj sljedećoj pjesmi što inače rezultira time da pjesme zvuče sve na isti kalup. Na ovom albumu toga nema, čime je bend dokazao da se zna zadržati u izabranom žanru, a opet ne ponavlja neke obrasce načina pisanja pjesama. Po mome mišljenju to je izvrsno izbjegnuta zamka koja inače i neke albume velikih bendova ako u nju upadnu učini prolaznima i mlakima. Nadam se da će bend što se tiče same glazbe dalje napredovati i da će daljnji uradci biti rezultat još bolje produkcije i miksanja. Moram priznati da sam čula neke albume i čak demo snimke domaćih bendova koje su bile na mrvicu višoj razini po kvaliteti produkcije nego ovaj album, ali to će se sigurno promijeniti na bolje u slučaju Descendera. Svakako poslušajte ove  perspektivne domaće thrashere, sigurno ćete osjetiti dašak klasičnog thrash zvuka i odati im priznanje za uloženi trud čiji je rezultat čvrst, brz i dinamičan thrash album.

Descender postava:

Gordan „Moljac“ Koledić – vokal
Robert Janković – gitara