( Moonlee Records, 2012.)

6/10

U svibnju 2012. godine, hardcore punk bend Debeli Precjednik iz Osijeka izdao je svoj novi album Bruto Slavo/VBK.  Bruto Slavo se sastoji od petnaest pjesama što na engleskom, što na hrvatskom jeziku koje zvukom više vuku na punk rock nego na hardcore punk, no to nije negativno.
Početna pjesma je usto i najkraća, a zove se Enemies i za njom slijedi još 11 pjesama na engleskom jeziku koje jesu dobre i zabavne, ali se ustvari ni po čemu ne ističu i razlikuju jedna od druge. Vokal većinom ne sjeda na prvu ili ne sjeda uopće jer mi se čini da je Koca, koliko god dobar on vokal ima, počeo nekako previše stenjati i to je preizraženo u pjesmama. Od pjesama koje malo više uđu u uho moram izdvojiti „Against the opposite“, „Calvary“ i „Peter Pan Pyndrome“. Sve su pjesme dobre, melodične i koliko treba žestoke, jedino što nemaju neke posebnosti, ali i dalje zabavne za poslušati. Zadnje tri pjesme su na materinjem nam hrvatskom jeziku. Prva od njih je „Zaboravi“ koja je meni najljepša sa cijeloga albuma, laganija i samo mrvicu sporija sa odličnim tekstom u kombinaciji. Nakon nje je jedna od prvih puštenih u javnost, a to je „Puška ne ubija ljude“ za koju bih se usudio reći da mi je najdraža koju je ovaj bend ikada napravio, žestoka od početka do kraja, sa jakom političkom porukom i to bez ikakvih kompliciranja, a jednostano ulazi u uho. Kraj albuma je označen sa prvim singlom i pjesmom „Moja su koljena umorna od moljenja“. Jako su rijetki oni koji su ovu pjesmu zavoljeli prvi put kada su je čuli, a puno ih i dalje ne voli pjesmu pa ju čak i bend rijetko izvodi uživo. Sve u svemu meni pjesma i nije toliko loša, melodija ostane u glavi bez problema, tekst nije loš, jedino je naslov smiješan pa možda to ljudima malo utječe i na doživljaj pjesme.
Album po meni nije uopće loš, iako ima nekih lošijih dijelova, no svakako preporučam da ga poslušate.

Recenzija: Tomislav Crnković