(Nuclear Blast, 2011)
10/10

Koliko god mi se koncept best of ili kompilacijskog albuma nekad čini odbojnim toliko sam diskografskim kućama koje s oduševljenjem pokušavaju naše novčanike napasti razno-raznim varijanama spomenutih izdanja ponekad zahvalna na, moram priznati, ponekad uspješnom pokušaju.

Deathstars je jedan od onih bendova koji su u fokusu mog glazbenog interesa od dječjih koraka, uz njihova tri albuma saživjela sam se sa svim koracima naprijed i nazad jednog od najzanimljivijih švedskih bendova alternativnog usmjerenja, prošla slijedeći njihove koncerte i dio Europe i susretala ih po razno-raznim ljetnim festivalima i inim glazbenim i  popratnim događanjima. Stoga se nisam pretjerano niti iznenadila, a niti začudila kad sam se, puštajući ‘Greatest Hits On Earth’, još jednom suočila sa vlastitim mentalni sklopom u kojem egzistira moja, iskreno priznajem, subjektivna naklonost industrial metalcima iz uvijek fascinantnog i inspirativnog Stockholma.

Deathstars, koji su tek napustili  hrvatsku nakon nastupa prije grupe Rammstein u zagrebačkoj Areni okupljenima su pokazali što znači dobro otprašiti svoj set i opravdati sve epitete kojima ih europski mediji krase već punih deset godina, za sobom su ostavili blještavi trag glam šljokica sa u bijelo obojanih lica i slatki okus žestokih nota. Ali ostavili su i trag naziva ‘Greatest Hits On Earth’ koji je presjek prvog desetljeća karijere u kojoj su uspješno izgradili svoj prepoznatljivi mračni stil posut blještavilom. Tek toliko da se ne izgube u mraku. Ovo izdanje prvo je nakon albuma ‘Night Electric Night’ koji iako možda nije odjeknuo glasno kao prethodnik ‘Termination Bliss’ (2006.) ili prvijenac ‘Synthetic Generation’ (2002.) no svakako je proširio krug poklonika u mnogočemu zanimljivih Šveđana.

‘Greatest Hits On Earth’ album je koji ne samo da će zadovoljiti zagrižene i mračnom industrial metalu posvećene fanove već i one koji su se tek prije dan-dva u Areni Zagreb po prvi puta susreli sa bendom koji je na pravom putu da osvoji titulu death glam ikona. Ovo izdanje vrlo dostojanstveno zatvara prvu dekadu u životu čiste rock eksplozije. ‘Greatest Hits On Earth’ donosi pravi omjer pjesama sa svih do sada objavljenih albuma, a još uvijek aktualni ‘Night Electric Night’ zastupljen je sa čak pet pjesama među kojima će izdvojiti žestoka ‘Death Dies Hard’ te emotivna ‘The Mark Of The Gun’. Od starijih, ‘Cyanide’ ‘Motherzone’ ili Rammsteinu posvećena ‘Blitzkrieg’ gotovo da se mogu proglasiti klasicima! Ono što Deathstar čine posebnima i zanimljivima do punog je izražaja došlo i na ovom izdanju pa pažnju opet svakako plijeni dobro doziran sintetski zvuk prožet klavijaturističkim dionicama,  i posebice senzulni i duboki glas pjevača Andreasa Bergha aka Whiplashera Bernadottea.

Osim što je presjek prve etape na Deathstars putu ‘Greatest Hits On Earth’ sa dvije nove pjesme, nedavno objavljenim singleom ‘Metal’ te pjesmom ‘Death Is Wasted On The Dead’ putokaz je u Deathstarsov zvuk u budućnosti. Mnogo profinjeniji, sofisticiraniji no jednako zavodljivo žestok i opako mračan. ‘Death Is Wasted On The Dead’ poput otrova širi new wave/gothic dekadenciju posutu mnoštvom šljokica dok ‘Metal’ do gotovo zaprepaščujućih parametara podsjeća na Rammstein i pršti čistim industrial zvukom.

Aktualna turneja s Rammsteinom švedskim će čarobnjacima industrial metala zasigurno donijeti mnogo novih oduševljenih poklonika koji će ‘Greatest Hits On Earth’ piti sa jednakim užitkom kao i čašu crnog vina poslije ručka. Do novog albuma – potpuno opravdano!

1. Death Is Wasted On The Dead (nova pjesma)
2. Metal (nova pjesma)
3. Death Dies Hard