David Bowie - The Next DayIzdavač: Iso/Columbia/Menart
Datum izlaska: 11.03.2013.
Žanr: rock
Ocjena: 9.5/10

David Bowie se vratio! Neočekivano i spektakularno, baš kako se od jednog od najvećih živućih umjetnika koji hodaju planetom Zemlja i očekivalo.

Desetogodišnju stvaralačku tišinu veliki David Bowie prekinuo je na svoj 66. rođendan objavivši, sasvim neočekivano, novi singl naziva ”Where Are We Now”, a ubrzo potom glazbenim svijetom prolomila se vijest o izlasku novog Bowievog aluma ”The Next Day”. Dame i gospodo, ”The Next Day” je među nama!

Danas daleke 1969. David Bowie bio je samo jedan u nizu tekstopisaca  koji je pokušao naći svoj kutak pod zvjezdanim nebom kreative. A onda je zabljesnuo i čak ni unatoč cijelom desetljeću izbivanja nitko ga nije uspio svrgnuti s trona.

David Bowie danas se, u svom stilu, magično vratio u naše živote objavivši svoj 24. studijski album s kojim je još jednom zabljesnuo u punom sjaju glazbenog genija i skladateljske izvrsnosti. Još jednom je ovaj iznimno talentirani umjetnik dokazao kako se nositi sa svijetom – provokativno, inovativno, rockerski, s primjesom pop-a i pritajeno naglašene retro ekspresije.

Pjesma koja otvara album ‘The Next Day’ prizvuk je klasičnog Bowie zvuka i instant hit sa vrlo motivirajućim refrenom i pomalo bijesnim prizvukom kojega stvara slojeviti gitaristički zvuk.

‘Dirty Boys’ donosi retro zvuk upotpunjen fantastičnim aranžmanom kojeg predvodi saksofon koji Bowiea još više uranja u njegov svijet dubokih i mračnih umjetničkih čudesa.

‘The Starts (Are Out Tonight)’, aktualni singl s albuma, jedna je od najupečatljivijih pjesama na albumu. Moderna rock skladba prepoznatljivog bowievskog izričaja, emotivno mudra i naglašena fantastičnim Bowievim vokalom osvaja već pri prvom slušanju.

Svakako treba spomenuti i ‘Valentine’s Day’, još jednu duboku, atmosferičnu i emotivnu skladu sa hipnotizirajućom gitarističkom solažom i Bowiem vokalima u najboljem izdanju. Poslušate li pažljivo uočiti ćete da iz ‘Valentine’s Day’ progovara i Ziggy Stardust!

Nasuprot očaravajućoj ‘Valentine’s Day’ stoji ‘If You Can See Me’, disco izričaj u kojemu Bowie vrlo suvereno vlada i sintetičnim zvukom.

‘You Will Set The World On Fire’ za razliku od ‘If You Can See Me’ donosi plesni ritam, no onaj klasičnog, živog, srčanog i bogatog rock izričaja na kakvog nas je Bowie tijekom desetljeća svog rada naviknuo. ‘You Feel So Lonely You Could Die’ pjesma je koju svakako treba izdvojiti zbog njezine intenzivne osjećajnosti koja vibrira iz izražajnog vokalnog rješenja koje Bowiea zavlači duboko pod kožu. Klasični aranžman iz Bowieve radionice, tračak drame, dašak melankolične tame… i ‘You Feel So Lonely You Could Die’ vrlo brzo će i  nekoliko puta zaredom zadovoljiti i najprofinjeniji apetit vaših bubnjića i srca koje poigrava na taktove vrlo melodičnog i izražajnog refrena naglašenog odličnim pratećim vokalima na razmeđu sa soul prizvukom.

David Bowie izbivao je sa svjetske glazbene scene punih deset godina. A sada je na albumu ‘The Next Day’ ponudio imaginaciju sebe samog portretirajući se još jednom iskreno – kao umjetnika kojega pokreće čista stvaralačka sila. David Bowie i njegov dugogodišnji prijatelj i producent Tony Visconti na ‘The Next Day’ možda nisu pokrenuli novu eru glazbene revolucije, kao što je Bowieu to učinio u doba svoje berlinske ere, no svakako su dokazali da umjetnik ostaje umjetnikom bez obzira na vrijeme i promjene kao i da je rock glazba vječna i neuništiva. Bowie na ‘The Next Day’ zvuči svježe, moderno, melankolično, mračno, duboko, retro i nadasve ispunjeno sretno zato što radi u svom vlastitom svemiru. Folkie, Ziggy Stardust, Thin White Dukem Melancholy Experimentalist, Rock God, Goblin King,  Elder Statesman i jednostavno – David Bowie. Svi su oni prisutni na ‘The Next Day’. A rezultat je – uglavnom spektakularan.

Recenzija: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)