ALBUM MJESECA – LIPANJ 2014
CROWBAR – SYMMETRY IN BLACK
Izdavač: Century Media
Datum izlaska: 26. 5. 2014.
Žanr: sludge metal
Ocjena: 8/10

Kirk Windstein dobro je poznato ime svima onima koji su upoznati s radom Downa i otprije s radom njegovog matičnog benda Crowbar. Napustio je Down ujesen prošle godine kako bi se mogao potpuno posvetiti radu s Crowbarom i bila je to dobra odluka jer je rezultat te odluke najnoviji album “Symmetry in Black”. On je rezultat fuzije sludgea i dooma poduprtih teškim, kadšto čistim i, dakako neizostavno, hrapavim vokalima. Čini se da je Crowbar jači nego ikad prije. Album prolazi brzo jer su pjesme strukturno zanimljive i iako se radi o teškoj muzici koja se ne može upiti na prvo slušanje i odjednom, svaka pjesma je unikatna i novi Crowbar nije nipošto recikliranje starog. Rekla bih da mi je ovaj album čak tu negdje po kvaliteti kao „Odd Fellows Rest“ i „Broken Glass“ koje sam imala prilike čuti jako davno u doba kad je moja sestra bila u srednjoj i donosila doma sve žive albume eminentnih bendova s one strane velike bare, a ja bila osnovnoškolski mladi mozak željan znanja o muzici i sa zanimanjem proučavajući ono što je bilo preda mnom. Od prve pjesme „Walk With Knowledge Wisely“ da se naslutiti da se radi o albumu punom ljutnje, gorčine s nepokolebljivim i teškim, masivnim gitarskim rifovima. Vokal svakako nije jednoličan, a jedna od najboljih pjesama koja ima i čiste vokalne dionice je doom atmosferom prožeta „Symmetry In White“. Definitivno jedna od najboljih na albumu. Ona pjesma čiji premoćan, slojevit rif koji prodire do kosti svojim vibracijama je “The Taste Of Dying”. Moćan vokal koji se dugo drži na dahu, svojom će sirovošću pridobiti sve one željne žestine. Otegnuta “Reflection Of Deceit” svidjet će se doom fanovima zbog orijentiranosti benda prema tom izričaju, dok karakterna s izmjenama tempa “Ageless Decay” kao što se da iz naslova zaključiti, daje jedan osjećaj propadanja i beznađa. “Amaranthine” je potpuno iznenađenje – nema surovosti, žestine, samo vokal prožet melankolijom i lagana gitarska melodija u pozadini. Balade inače nisu nešto što očekujete kod ovog benda, ali ova se odlično uklopila u cijelu poruku albuma. Tu ćete pjesmu sigurno zapamtiti kao specfičnost albuma. “The Foreboding” opet ima masivne rifove i depresivan vokal prožet osjećajem boli. “Shaman Of Belief” obećava početnim rifom, još jedna reprezentativna Crowbar pjesma, na kojoj se vidi da Kirk daje sve od sebe vokalno. Osjeća se dostojanstvo i ponos u njegovoj vokalnoj interpretaciji. Na svom kraju me otrgnula iz sumorne atmosfere jer najednom postaje tempom brža i bubnjarskom izvedbom kompleksnija. “Teach The Blind To See” i “The Wealth Of Empathy” nemaju toliko varijacija, ali vokal, iako otegnut i težak, ima melodiju koja obilježava i nosi cijelu pjesmu. Pjesma koja je meni posebno draga zbog varijacija kroz cijelo trajanje i pred sam kraj, promjena u tempu i brzog početka s galopirajućim bubnjevima, koji se stišavaju kad se vokalu daje prostora za dominiranje je “Symbolic Suicide”. Još jedna pjesma za one koji ne vole jednoličnosti i traže nešto brže pjesme s varijacijama. Kraj je potpuno spor i pjesma se odjavljuje depresivnim tonovima. Jedna od najraznovrsnijih pjesama na albumu s kojom ne znate što očekivati i to je ono što je po meni najbolja stavka na albumu. Meni osobno uz ”Symmetry In White” najdraža. Album se odjavljuje teškom, ali spokojnom, instrumentalnom “The Piety Of Self-Loathing”. Ovaj deseti po redu album benda označava njegovu novu kreativnu fazu. Bend zadržava svoj stil, ali nema predvidljivosti. Album treba preslušati više puta da se na njega navikne i svaki put imate osjećaj da čujete nešto novo što ste propustili prilikom prethodnog slušanja. Album je suma strasti, tuge, žestine, bijesa i melankolije koja je muzički interpretirana na visokoj razini. Onima koji su navikli na brže ritmove, ovaj album će možda teže leći, ali pozitivna je stavka da ima dosta melodičnosti i u svakoj pjesmi se može pronaći ponešto za svakog fana. Svim fanovima sludge i doom metala ovo je topla preporuka. Popis pjesama: 1. Walk With Knowledge Wisely 2. Symmetry In White 3. The Taste Of Dying 4. Reflection Of Deceit 5. Ageless Decay 6. Amaranthine 7. The Foreboding 8. Shaman Of Belief 9. Teach The Blind To See 10. A Wealth Of Empathy 11. Symbolic Suicide 12. The Piety Of Self-Loathing Recenzija: Buna Bernarda Juretić