(Peaceville, Nuclear Blast, 2012)

5/10

Sa devet full-length albuma pod njihovim pojasom, te nekoliko re-izdanja, ep-a i kompilacija, Dani Filth i kompanija odlučili su sastaviti novu kompilaciju od pjesama  sa svoja prva četiri full length albuma. Uz ponovno priključenje Sarah Jezebel Dive, ne samo da žele te starije odabrane i žešće stvari na albumu nego su odlučili to učiniti u orkestralnom obliku, dok Dani i Sarah samo čitaju tekstove, znači bez pjevanja, što pokazuje da mogu raditi što god žele i koliko god žele.
Midnight in the Labyrinth” se sastoji od 2 cd-a, gdje na prvom uz orkestralne izvedbe, tekstove čitaju Dani i Sarah, dok se drugi  sastoji samo od instrumentalne glazbe odabranih pjesama.
Ovo je teško djelo za suditi kao cjelini, jer to nije ništa slično “Cradle of Filthu” a isto tako nije niti standardna orkestralna izvedba koju možete čuti u kazalištu.
Stoga mislim da za prave fanove koji ih prate od samog početka, ova kompilacija je definitivno promjena. Dani Filth i Sarah Jezebel Deva uvijek gledaju da gurnu granice na više od onog što su već učinili i što upravo čine, a ovaj album to i dokazuje jer je to kontinuitet nasljeđa koje se proteže preko 20 godina.
Na orkestralnoj verziji pjesme “Thirteen Autumns and a Widow” okvir ostaje uglavnom isti kao i na ostalim stvarima, nešto kao “Apocalyptica” stil, ali kad Dani i Jezebel počnu govoriti, osjećam se kao da sam u radikalnom neo-glazbenom okruženju. Zato kao jedna od mojih dražih “Cradleovih” pjesama, čak mi je i  podnošljiva u takvom obliku, jer slušajući je s ostatkom orkestralnih stvari s albuma, kao da pronalazim tajnovite strane benda. Ogromno junaštvo u pogledu originalnosti.
Prisutan je horror ugođaj, što mi se sviđa, isto kao i odabir pjesama, stare dobre pjesme, svima poznate, ovdje se pretvaraju u sasvim nešto neobično i novo. Svakako treba probati nešto ovakvo i mislim da je ova kompilacija na neki način bolja strana “Cradle of Filtha” i definitivno ugodnija i laganija.
Dakle, za sve vas koji tek trebate biti iznenađeni ovim proizvodom, ostanite pozitivni.
Jer iznenađenja mogu doći u pozitivnom svjetlu, za razliku od tipične tame “Cradle Of Filtha

CD1:
01. A Gothic Romance (Red Roses For The Devil’s Whore) (08:39)
02. The Forest Whispers My Name (05:42)
03. The Twisted Nails Of Faith (07:05)
04. The Rape And Ruin Of Angels (Hosannas In Extremis) (08:19)
05. Funeral In Carpathia (08:51)
06. Summer Dying Fast (05:21)
07. Thirteen Autumns And A Widow (07:14)
08. Dusk And Her Embrace (06:31)
09. Cruelty Brought Thee Orchids (07:46)
10. Goetia (Invoking The Unclean) (13:06)

CD2: Instrumental
01. The Rape And Ruin Of Angels (Hosannas In Extremis) (08:15)
02. Dusk And Her Embrace (06:28)
03. Summer Dying Fast (05:20)
04. The Twisted Nails Of Faith (07:06)
05. Funeral In Carpathia (08:37)
06. The Forest Whispers My Name (05:33)
07. Cruelty Brought Thee Orchids (07:25)
08. A Gothic Romance (Red Roses For The Devil’s Whore) (08:35)
09. Thirteen Autumns And A Widow (07:13)

Recenzija: Marko Komes