(Roadrunner Records, 2009)

8/10

Vraćamo li se u vrijeme ranih dana Black metala i uzleta njegove popularnosti ne možemo zaobići Cradle Of Filth. Tijekom godina ovaj je bend stekao i izgubio mnogo fanoa, ali njihov zvuk nikada nije ostao zatočen drastično na točki s koje su krenuli, uvijek su nastojali spojiti svoja osnovna tri elementa (Danijev vokal, neke od najboljih rifova u ovom glazbenom pravcu i tematiku u kojoj se vrlo lako izgubiti), razviti zvuk i zadovoljiti publiku. “Goodspeed On The Devil’s Thunder”, kojeg su Cradle Of Filth objavili dvije godine nakon ambivalentnog “Thornography”, njihov je osmi album i  donosi sva tri elementa, plus jednostavnost slušanja već prilikom prvog preslušavanja albuma. Podnaslov “The Lie And Crimes Of Gilles De Rais” donosi koncept albuma, život Gillesa De Raisa, francuskog maršala iz vremena Ivane Orleanske te ujedno jednog o najpoznatijih serijskih ubojica 15. st.
Još jednom, Cradle Of Filth, album otvaraju dobro poznatim atmosferičnim uvodom sa “In Grandeur and Frankincense Devilmet Stirs”koja je i više nego tipična COF pjesma i određuje raspoloženje cijelog albuma dok varijacije ostvaruju lovljivim “Shat Out Of Hell”, “The Death Of Love” te “Tragic Kingdom”. Naraciju na albumu ‘odradio’ je “Pinhead” iz Hellraiser filmova, Dug Bradley i to je dodatni začin ovom žestokom i produkcijski odlično usklađenom albumu.
Dani Filth još je jednom dao sve od sebe, njegov glas na ovom album opet doseže najviše visine i najdublje dubine učvrščujući ga na mjestu jednog od najboljih vokalista ekstremnog metala ikada.
U cjelini, “Goodspeed On The Devil’s Thunder” najbolji je Cradle Of Filtha labum od “Midian”. Inspiriran, strastven, jednako lovljiv i uništavajuć, album vrijedan imena Cradle Of Filth i jedan od onih albuma koje su fanovi godinama čekali.

Recenzija: Vincent Aarden
vincent@venia-mag.net