civil war coverLabel: Despotz
Datum objave: lipanj, 2013.
Žanr: heavy metal
Ocjena: 8/10

Nakon nekoliko manjih izdanja, singlova i EP izdanja, napokon možemo otvoriti naše uši i čuti punih jedanaest pjesama od strane bivših članova grupe Sabaton. Daniel Myhr, Daniel Mullback, Oskar Montelius i Rikard Sundén nakon odlaska iz Sabatona, udružili su snage sa Stefanom “Pizza” Erikssonom (Volturyon) i Nilsom Patrikom Johanssonom (Astral Doors, Lion’s Share itd.) te osnovali bend “Civil War”. Svojim prvim albumom “The Killer Angels” dokazali su da su vrhunski glazbenici i da imaju dovoljno iskustva da naprave vrlo dobar album. Sam naslov albuma nazvan je prema romanu Michael-a Shaar-a: “The Killer Angels” koja govori o bitci kod Gettysburga tijekom građanskog rata u Sjedinjenim Američkim Državama. Album je izvorno bio zamišljen da će se kloniti toga da bude o povijesti, međutim Patrik je htio staviti povijest u tekstove. Album je odgovor svih utjecaja koje su imali kroz odrastanje i formiranja sebe kao glazbenika.
Prva pjesma “King of the Sun” podsjeća na razdoblje i utjecaj Dia te je jako dobra za početak albuma. ”First to Fight” je druga pjesma na albumu sa jakim i teškim uvodom. Radi se o borbi za vlast u ratu, a s druge strane može se protumačiti kao i osobna borba. Sljedeća pjesma je “Saint Patrick’s Day” u kojoj Civil War stvarno pokazuje svoj širok spektar glazbenih talenata i spaja keltske elemente. Upravo su keltski elementi super spoj sa zvukom gitare i klavijatura.Tekstovi su pisani vrlo dobro tijekom cijelog albuma, uključujući pjesme “Gettysburg” and “I Will Rule the Universe.” Pjesma”Rome is Falling” je jedna od najjačih i osobni favorit. Ne zato što je to prva pjesma s kojom su se prezentirali u javnost već zbog toga što pjesma ima jedan poseban zvuk. Započinje nešto sporijim tempom i polako ide sve jačim. Refren je zarazan i lako pamtljiv”…I will be rising again…” ”Sons of Avalon” također krije u sebi veliku bitku, ali opet se može sagledati sa druge, osobne, strane. Još jedna pjesma sa dobrim tekstom je “Lucifer’s Court”.U ovoj pjesmi postavlja se pitanje”… Who wants to live forever?”
Mislim da su dečki uspjeli napraviti dobar posao i pokazati svoju drugačiju stranu. Utjecaj Sabatona je vidljiv i prisutan, a stvarno tko ih može kriviti nakon toliko godina, međutim opet pokazuju dozu različitosti. Po meni neka još više rade na originalnosti i mogli bi postati veliki bend.Većina pjesama nakon nekoliko slušanja ostane u uhu, a i ritam i melodija su jako dobri kroz cijeli album. Za prvi album čisto solidno. Bravo Civil War!

1. King of the Sun
2. First to Fight
3. Saint Patrick’s Day