Children Of Bodom-Halo Of BloodIzdavač: Nuclear Blast
Datum izlaska: 07.06.2013.
Žanr: melodic death metal
Ocjena: 9/10

Vrijeme Bodoma se vratilo! Dugo očekivani album finskih melodičnih metalaca Children of Bodom tek što nije izašao, a prašinu  je podignuo već i samom najavom da bend snima svoje novo studijsko remek-djelo na tajnoj lokaciji u Helsinkiju. Nikoga to nije posebno iznenadilo budući da je u posljednjem desetljeću bend razvio bogatu i odanu bazu fanova, a sada je nakon kratkotrajnih izleta u thrash prizvuk napravio zaokret ka svojim melodičnim i opakim korijenima koji su se, srećom nepovratno, proširili Europom.

”Halo of Blood” će štovatelji benda koji svjetskom scenom nezaustavljivo praši punih 16 godina bez mnogo razmišljanja i premišljanja svrstati među miljenike svoje melodične death metal kolekcije. No, iako će se vam se na prvu učiniti da Children of Bodom na ”Halo of Blood’‘ nisu iznjedrili ništa što bi plijenilo posebnu pažnju – budite oprezni! Već drugo slušanje punim će intenzitetom uvesti u vrlo izražajnu mješavinu nostalgije i progresije koja se ponajviše osjeća u vrlo upečatljivim klavijaturističkim dionicama Jannea Warmana dok će pod budnim okom višestruko legendarnog Petera Tägtgrena fantastično izbalansiran glas uvijek impresivnog Alexija Laiha osvojiti i najzahtjevnije uho.

Uvodna ”Waste of Skin” možda će se učiniti slabašnim početkom za bend poznat po žestini i diverziji zvuka no već naslovna ”Halo Of Blood” koja slijedi dokaz je da je ovdje riječ o  punokrvnom Children Of Bodom albumu prepunom žestokih i melodičnih riffova proparanih fascinantnim Laihovim vokalnim varijacijama. ”Screem for Silence” sigurno će se, zbog refrenskog rješenja i iznimne melodičnosti iskristalizirati u jednu od live miljenica, a sva raznolikost i bogatstvo glazbenog izričaja finskih brutalnih majstora do izražaja dolazi u vrlo upečatljivoj ”Dead Man’s Hand On You” koja duboko impresionira mnogo mirnijim nego smo od COB navikli tempom (ovo je vjerojatno najsporija pjesma koju je bend ikada snimio) i vrlo upečatljivom vokalnom ekspresijom u kojoj je Laiho još jednom briljirao i dokazao kako se dobro snalazi u različitim načinima pjevanja dok mu u isto vrijeme nešto ”čišći” stil u potpunosti odgovara i dodatno naglašava boju njegovih izvedbi. Da ne bude straha, Alexi nam još uvijek upečatljivo death-metalski vrišti, no na ”Halo of Blood” si dopušta blaže dionice kako bi dodatno naglasio duboku i žestoku atmosferu svojih pjesama.

”Halo of Blood” donosi klasičnu Children of Bodom izvrsnost i naglašava bendov neodoljivi melodični šarm što ovaj album čini pravim death metal napadom na sva osjetila.

Children Of Bodom još su jednom, kombinirajući povratak korijenskom zvuku i nove, neistražene elemente, dokazali da melodični death metal može biti neodoljiv bez corpse painta, crkvi u plamenu i lažne krvi, utemeljen samo na glazbi i nepobitno brutalnim i žestokim riffovima. ”Halo of Blood” definitivno je jedan od najboljih studijskih ostvarenja danas već legendarnog finskog benda. Melodičan i pitak zahvaljujući upečatljivim klvijaturama, vokalno izbrušen gotovo do savršenstva, aranžmanski potpun, ”Halo of Blood” album je na kojem je svaki član benda dao najbolje od sebe i sve je ono što su fanovi od njega očekivali te je zasigurno jedno od najboljih melodičnih death metal izdanja godine.

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net