(Universal / Spinefarm Records, 2005)

8/10

Children Of Bodom osnovani su finskom gradiću Espoo 1993. Nazvani po najmisterioznijem zločinu u njihovom području (na jezeru Bodom ubijena su tri dječaka), iste su godine objavii svom prvi album “Something Wild” i postali popularni u cijeloj Skandinaviji. Njihovi sljedeći albumi, “Hatebreeder” i “Follower the Reaper” učinili su ih popularnim u Europi dok je nakon objavljivanja albuma “Hate Crew Deathroll” njihova popularnost dosegla svjetsku razinu. Children Of Bodom danas su jedan od najpopularnijih metal bendova na svijetu.
Njihov aktualni, peti album, “Are You Dead Yet?” objavljen 2005 donosi devet pjesama i ovaj puta, uz prisutnost brutalnih rifova i klavijatura COB zvuče na momente poput Fear Factory predvođenih sa hardcore vrištačem. Ovaj je album na neki način iskorak od neo-klasičnog death/black metala koji karakterizira njihova ranija izdanja prema žešćem, težem zvuku kojeg su prvi puta predstavili na “Hate Crew Deathroll” (2003). Glavni vokalist AlexiLaiho učinio je iskorak razvijajući se kroz najjače skladbe na albumu. Posao koji su odradili Jaska Raatikainen (bubnjevi) i Janne Warman (klavijature) je osobito impresivan. Bend je napisao neke od svojih najsporijih i najdubljih pjesama ikad sa “Punch Me I Bleed”, i udara slušatelja sa monstruoznim trash rifovima u “Next In Line”.
Drugi vrhunci uključuju razarajuću naslovnu pjesmu, virtuističku prog-metal “Bastards of Bodom”, pjesmu za koju je stihove napisala Kimberly Goss (Sinergy, ex-Cradle Of Filth) i lovljivu “Trashed, Lost & Strungout”, pjesmu koja je bila objavljena i kao EP.
Dodatne pjesme na albumu kojeg sam dobio za recenziju tri su obrade. Klasik Ramonesa “Somebody Put Something In My Drink” koja je dobar dodir sa originalnom verzijom, “Talk Me Dirty” grupe Poison i prilično zabavnu obradu pjesme Britney Spears “Oops, I did it again” koja dokazuje da metalci nisu uvijek ozbiljni.

Recenzija: Vincent Aarden
vincent@venia-mag.net