Izdavač: Metal Blade
Žanr: doom metal
Datum izlaska: 22. 11. 2011
Ocjena: 8/10

Britanske doom metal legende predvođene karizmatičnim Lee Dorrianom, Cathedral izdali su slavljenički album Anniversary“. Mnogi bi fanovi rekli da se nema što posebno slaviti, s obzirom da je bend najavio razlaz i potpuni prestanak s radom, nakon što snime posljednji studijski album 2012.  „Anniversary“ je live album na dva CD-a, koji sadržava najbolje što je bend napravio kroz 21 godinu svog postojanja.  Trećeg prosinca 2010.,  Cathedral je odsvirao poseban koncert u London’s Islington Academy povodom 20 obljetnice. Koncert je sastavljen od dvije set liste, prva je uključivala izvođenje cijelog albuma „Forest Of Equilibrium“ iz 1991., a druga pjesme iz bogate karijere po izboru benda. Nevjerojatno kvalitetna live izvedba i produkcija nekima će uz uživanje u glazbi donijeti i još više žaljenja za ovim bendom, ali i priznanje da su nam ostavili odličan presjek svoje karijere na kraju. „Anniversary“ je rezultat jedne odlične izvedbe uživo, vrlo iskusnog benda vjernog svome žanru, što se osjeća već na početku u dvije pjesme „Comiserating The Celebration (Of Life)“ s izmjenama karakterističnog sporog doom i nešto bržeg tempa, kao i s efektnom solažom koja uzvisuje cijelu strukturu pjesme. Zbilja je cijela pjesma dostojanstveno izvedena, kao i fantastična, reprezentativna „Ebony Tears“ koja definira izričaj benda u najboljem izdanju. Mistična i pomalo hladna to je doom himna od koje se sledite, pogotovo kad ju slušate uživo (s obzirom da sam ove godine svjedočila njihovu nastupu na Brutal Assaultu, sigurna sam u to što pišem). S prvog CD-a još svakako valja izdvojiti „Soul Sacrifice“, brzu u usporedbi s nekim drugim pjesmama, vrlo čvrstu, s podjednakim istjecanjem svih instrumenata od kojih svaki podjednako dolazi do izražaja na snimci, te dosta sporu i otegnutu „Equilibrium“, kojoj, unatoč napomenutoj karakteristici ne nedostaje moći u ovoj izvedbi uživo. Na drugom CD-u čeka nas nekoliko sjajnih izvedbi velikih uspješnica, vrlo melodičnu i nešto življu „Funeral Of Dreams“, pa zatim „Enter The Worms“ i „Midnight Mountain“ u kojima Dorrianov vokal, poluhrapav i pripovjedački, odlično dolazi do izražaja. Tu su dakako i vrlo pokretljive i ljuljajuće „Corpsecycle“ i „Hopkins“ na samom kraju, koja je prije nekoliko godina bila pravi hit na radiju i televiziji i tada je predstavila doom metal u rockerskijem i pokretljivijem, manje otegnutom izdanju. Na kraju, ovo je izdanje koje jednostavno morate imati jer se ipak radi o bendu koji je zadužio jedan žanr, i osim toga lako sjeda i ulazi u uho jer je vrlo kvalitetno sniman. Zbog kreativnih solaža i zanimljivih 70’s rifova u mnogim pjesmama apsolutno će se svidjeti i onima koji inače doom smatraju rvlo napornim i dosadnim. Za sve fanove, nemojte zaobići ovaj album i prepustite mu mjesto u svojoj kolekciji.

POPIS PJESAMA:
CD 1 – “Back to the Forest”
01. Picture of Beauty and Innocence 0.47