(Byelobog Productions, 2012)

8/10

Najozloglašeniji metal glazbenik svih vremena, Varg Vikernes, je nakon gotovo 16 godina provedenih u zatvoru u roku od samo 3 godine izdao već treći album pod imenom „Umskiptar“ izdavača Byelobog Productions. Datum izlaska je 21. svibnja 2012. Count Grishnack (pseudonim koji je jedno vrijeme koristio) je vrijeme u zatvoru provodio čitajući knjige, ali je vrlo vjerojatno radio i na pisanju albuma i knjige, koji su uslijedili nakon izlaska.
Umskiptar (staronorveški naziv za preobražaj) je deseti studijski album jednočlanog benda Burzum iz Bergena. Prema riječima samog Varga ovaj album je vraćanje korijenima, vraćanje atmosferičnosti. Sve pjesme pisane su na staronorveškom jeziku, a uzete su iz skandinavskih poema Völuspá. Fanovi su ostali podijeljeni nakon Burzumovog povratka na scenu. Mnogi se žale na previše atmosferičnosti, a premalo žestokih rifova koji su sastavni dio black metala u koji ga mnogi svrstavaju. Bez obzira na to što su većina fanova ovog ekscentričnog benda upravo black metalci, sam Varg odbija svrstavati svoju glazbu u taj podžanr. Štoviše, odbija da ga se povezuje s ovom subkulturom u čijem je stvaranju ranih devedesetih i sam sudjelovao. Opisuje svoju glazbu kao atmosferični metal (što i je). Ugođaj albuma je poseban, a tome doprinosi i jezik na kojem je snimljen koji daje dozu poetičnosti i atmosferizma. Sve instrumente, kao i vokale, je snimio Varg osobno u studiju Grieghallen. Na albumu se nalazi 11 pjesama ukupne dužine 65:13min. Osobno najupečatljivija mi je Alfadanz (hrv. ples vilenjaka), pjesma s laganim piano početkom i tečnim rifom te vrlo ugodnim vokalima, baš kao što i sam naziv govori. Albumima koje ovaj glazbenik izdaje treba pristupiti bez predrasuda i očekivanja. Jedino na taj način možete iskusiti ovu nevjerojatnu atmosferičnost i poetizam koje je s nama ovaj veliki glazbeni um odlučio podijeliti.

1. “Blóðstokkinn”   1:16
2. “Jóln”   5:51
3. “Alfadanz”   9:22