BRAINSTORM – Firesoul

Brainstorm - FiresoulDatum izlaska: 04.04.2014
Izdavačka kuća: AFM Records
Žanr: Heavy metal
Ocjena: 7,5

Budući da nam za par dana, 30.09., dolazi Brainstorm po treći put u Hrvatsku, bilo bi dobro reći koju riječ o novom albumu – Firesoul – kojeg promoviraju ovom turnejom. Ovaj put gosti su na turneji Alestorma, a turneja je prikladno nazvana „Storming Across Europe 2014“. Prvi put su bili prije dvije i pol godine (05.04.2012.) na turneji sa Primal Fearom, kada su svirali u Boogaloou, jedan od poslijednjih koncerata tamo. Drugi put su svirali samo par mjeseci kasnije na zadarskom Metalfestu. Na ovom prvom sam bio i koncert je ostavio jako dobar dojam na mene, bend je energičan, zabavan, a atmosferu je podiglo to što se gitarist Milan, rodom Hrvat, obratio publici par puta prigodno na hrvatskom. Poslije koncerta bili su jako pristupačni pa sam završio razgovarajući s bendom, ponajviše s Milanom. Po rečenom se može zaključiti da sam fan benda već duže vrijeme i naravno da sam uvijek s određenom količinom radosti očekivao novi album. Prije recenzije albume spomenut ću da je meni najdraža faza benda bila između 2001. i 2005. godine, odnosno albumi: Metus Mortis (2001), Soul Temptation (2003) i Liquid Monster (2005). Nakon Liquid Monstera jedva sam čekao idući album, a nakon trogodišnje studijske stanke vratili su se s albumom Downburst (2008). Čekanje se isplatilo jer je album bio jako dobar, ali ne kao prošla tri. Na idući album, Memorial Roots (2009), čekalo se puno kraće, ovaj put samo godinu i pol dana. Nažalost, taj album smatram najslabijom karikom u njihovoj diskografiji. Nikad ga nisam zavolio kao njihove ostale albume, ali su se dvije godine poslije iskupili sa albumom On The Spur Of The Moment (2011). A sad ću se vratiti malo na početak. I prva tri su mi jako dobri albumi, pogotovo treći, Ambiguity (2000), ali opet, jednostavno mi nikad nije postao drag kao iduća tri. Prva dva, Hungry (1997) i Unholy (1998), razlikuju se po tome što na njima ne pjeva Andy B. Frank nego Marcus Jurgens. Nikad nisu bili bend s previše izmjena tako da od osnivanja benda, 1989. godine, do danas, tri glavna člana oduvijek su tu: gitaristi Milan Loncaric i Torsten Ihlenfeld te bubnjar Dieter Bernert. Nakon što je pjevač Marcus napustio bend, kratkotrajno ga je zamjenio Henning Basse (poznat iz Metaliuma) koji nije ništa snimio s bendom, te se od onda na mikrofonu nalazi Andy. Basist Andreas Mailander 2007. napustio je bend nakon 15 godina, a na njegovo mjesto došao je Antonio Ieva. Znači, za Brainstorm možemo reći da su jedni od onih bendova sa stabilnim line-upom. Bend se nikad nije previše odvajao od onog što jesu, nikad nisu radili radikalne promjene u zvuku, tako da sam svom ovom pričom ukratko ispričao i što Firesoul nudi. Skraćeno: ništa novo, nove pjesme na stari način, što je i najbolje, onakav Brainstorm na kakvog sam naučio i kakvog fanovi najviše vole.

Album počinje konkretno – brzo, žestoko. Jednostavno heavy. Koliko dobar naslov pjesme, Erased By The Dark, jednostavno me oduševljava. Druga pjesma, naslovna, nastavlja u istom tonu, brzo i žestoko. Malo zanimljiviji i brži referen s jednostavnim back vokalima koji daju čar ovoj pjesmi. Riff kojom počinje treća pjesma, Descandants Of The Fire, toliko je jednostavan, ali toliko dobar, toliko pamtljiv, jednostavno se čovjek lako navuče na ovu. Dakle, prve tri su sve brze i žestoke, što je već promjena u odnosu na prošla dva albuma koja kreću sporije. Ipak, mislim da je ovaj „konkretni“ pristup ovaj put uspješniji. Ipak, valja i spomenuti da Liquid Monster, meni jedan od dražih albuma, kreće sa sporijom pjesmom, ali u zadnje vrijeme im ne uspijeva to ponoviti pa su prešli na brzu verziju. Na četvrtoj pjesmi, Entering Solitude, stvar se malo usporava. Solidan riff, ali početkom prve strofe gitara prelazi na clean i pjesma te više ne drži. Predrefren i refren me malo podsjećaju na pjesmu In These Walls s prošlog albuma, a zanimljivo je da je i to bila četvrta pjesma. Ima u sebi neku emotivnu crtu koja ne sjaji baš ovdje. Nažalost, ovo je prva pjesma na albumu koja me ne uspijeva oduševiti. Tužno je što mi je peta pjesma poprilično slična četvrtoj i osjećam isto prema njoj. Od šeste do osme pjesme (Shadowseeker, Feed Me Lies i What Grows Inside) vraćamo se u sedlo. Vraćamo se na brzinu i žestinu, ono u čemu je Brainstorm najbolji. Da se razumijemo, Brainstorm ima hrpetinu sporijih pjesama i balada koje volim, ali ipak im leže najbolje brze stvari. Deveta pjesma, The Chosen je žestica, ali je to najmelodičnija pjesma na albumu, a orkestracije rade odličan ugođaj. … And I Wonder zadnja je pjesma na albumu, prema kojoj osjećam nešto kao prema četvrtoj i petoj pjesmi na albumu. To nisu loše pjesme, ali jednostavno te ne uhvate toliko, kao ove brže. No ipak mislim da je od tri spomenute ova najbolja, ponajviše zbog jedne stvari: refrena. Predivan refren, jednostavno predivan. Ako uzmete limitirano izdanje albuma, dobivate dvije bonus pjesme: Disappeared i Strangled. To su dvije žestice koje su lako mogle završiti na albumu, ali nisu. I dobro da nisu. Jer bolje je imati dobar album ispod 50 minuta, nego tih dodatnih 10 minuta koje bi mogla izazvati dodatnu monotoniju, zato je limitrano izdanje ipak za zadrte fanove benda. Ali, to nije sve! Ako uzmete limitirano izdanje dobivate i dodatni live CD, s 12 pjesama snimljenih na Bang Your Head festivalu 2011. godine. Također, samo za dugogodišnje fanove.

Za svakog fana benda preporučam ovaj album, svakako ga se isplati uzeti. Zvuk gitara je tu, Andyev glas zvuči odlično kao uvijek, produkcija je dobra. Dakle, ovo je standardno dobar Brainstorm. Pošto su zadnji put u Zagrebu svirali dobar dio onda aktualnog On The Spur Of The Moment albuma, za pretpostaviti je da će i ovaj put svirati dobru porciju novog albuma, protiv čega ja nemam ništa protiv kada je album solidan kao ovaj, ako će naravno poduprijeti setlistu hitovima s početka milenija. Ako niste fan benda, ako nikad niste čuli bend, a želite se upoznati s njihovim zvukom, s ovim albumom nećete pogriješiti, ali svejedno preporučujem albume između 2001. i 2005. godine jer su tu ipak najjače stvari benda.

1. Erased By The Dark
2. Firesoul
3. Descendants Of The Fire