(Universal, 2010)

9/10

Vratim li se sada već izvjesni broj godina unazad na prag prvih teenagerskih dana misli ću najprije zaustaviti na kosatoj losangeleskoj petorki koja nam je glasnim govorancijama o seksu, drogama i rock ‘n’ rollu neumitno parala uši i mozgove svojim iskonskim i  neumoljivim hard rockom. Rame uz rame sa oduvijek kontroverznim Guns’N’Roses, i jednako surovo kontroverznim Mötley Crüe stoji i treći list američke rock ‘n’ roll djeteline – Bon Jovi iz New Jerseya, SAD. Bend predvođen Jon Bon Jovijem za kojeg će pripadnice ljepšeg spola i dan danas nepobitno ustvrditi da pršti seksipilom. Ah! I apsolutno nema ničeg lošeg u tome da si priznate određenu privrženost Bon Joviju jer ako ste u određenim godinama, od teenagerskih pa do roditeljskih u svojim 40.-im pa i 50.-ih godinama ovaj je bend sigurno nekom od svojih pjesama obilježio određene trenutke u vašim životima, zar ne?
Pa dakle, Bon Jovi koji sredinom sljedeće godine konačno, po prvi puta u svojoj  gotovo 28 godina dugoj karijeri, dolazi u Hrvatsku protunjati našim srcima upravo je objavio zbirku svojih najvećih hitova nazvanu “Greatest Hits – The Ultimate Collection”. Najbolje od stotina i stotina sati, što studijskih, što koncertnih u ovih gotovo 28 godina hitovima bogate karijere Bon Jovi saželi su u kompilaciju koja se javlja u dva oblika – jednostrukom te dvostrukom CD izdanju. I tek sada kada u rukama držim dvostruko izdanje i kada sam zaposlila svoj CD player i prepustila se najboljemu od najboljega jasno mi je da je ovaj rock bend, koji je ipak vrhunac svog kraljevanja svjetskom scenom proživio negdje tijekom 80.-ih godina prošlog stoljeća jedan od rijetkih kojima vrijeme uopće nije naštetilo i koji doista zna što je to ‘greatest hits’. Bon Jovi ovim izdanjem nude upravo ono što i sam naslov kazuje, ‘najveće hitove’ benda za koje se niti u jednom trenutku nećete zapitati zašto li su se zapravo našle na albumu i jesu li dio samo jedne nedorečene priče. Jer one su potpune i vjerno prate planetarni uspjeh benda kojeg čine vokalist Jon Bon Jovi, gitarist Richie Sambora, klavijaturist David Bryan i bubnjar Tico Torres. Kada u rukama držite ovaj “Greatest Hits”,a ja ću se orijentirati na ultimate izdanje (koje ujedno srdačno preporučujem!), držite 28 pjesama od kojih su četiri potpuno nove snimljene upravo za ovu kolekciju. Standarno izdanje dolazi sa 16 pjesama no svejedno dostojanstveno slavi ono što je bend učinilo tako popularnim tijekom gotovo tri desetljeća. I zapravo jedino što se ovdje  može recenzuirati su četiri nove pjesme. Jer “You Give A Love Bad Name”, “It’s My Life”, “Have A Nice Day”, “I’ll Be There For You”, “Always” ili “Runaway” sa prvog diska ili “Someday I’ll Be Saturday Night”, “Keep The Faith”, “When We Were Beautiful” ili  “Bed Of Roses” sa drugog odavno govore same za sebe svojom emotivnošću, nabijenošću pozitivnim vibracijama i rock ‘n’ roll riffovima koji su ih zasuli zvjezdanom prašinom i učinili ih vječnima.
Dvije od četiri nove pjesme nalaze se na prvom disku. Prva je “What Do You Got?”  koja je ujedno i najavni single ovog izdanja. Pjesma u istinskom duhu Bon Jovija. Bez izmišljene inovativnosti, na tragu snažne pop uzdanice, pitka i jedna on onih koja će, zbog poniranja u emocije, u zamračenim dvoranama dok će pred tisućama ljudi Jon Bon Jovi izgovarati: “What do you got if you aint got love/whaever you got/just ain’t enough/you’re walking a road/but you go nowhere/to find your way home…” zasigurno izmamiti i pokoju suzu.
“No Appologies” koja ju slijedi jedna je od onih za koje bi se moglo reći da su Bon Jovi već: došli, vidjeli i pobjedili. Obećavajuća u svakom slučaju prvenstveno zbog pomno isproduciranih back vokala no  možda korak predaleko u detalju “vidjeli” maloprije spomenutom. Od benda kao što je Bon Jovi u pjesmi koja bi trebala biti himna samopoudanju i samouvjerenosti očekivala bih ipak barem tračak snažnijeg naboja emocija koje nosi.
Drugi disk završava sa “This Is Love This Is Life” koja zvuči kao dobra mješavina svevremenske “Livin’ On Prayer” i “Have A Nice Day”. I jedna je od pretendenata na mjesto još jednog u niz Bon Jovi klasika te možda i najuvjerljivija od četiri nove pjesme zahvaljujući prvenstveno odličnom Jonovom glasu pomalo potpomognutom suvremenom računalnom tehnologijom koja ga čini još bliskijim i suvremenijim.
“The More Things Change” kratki je povratak na početak novog tisućljeća u kojem je Bon Jovi bio usmjeren više pop nego rock klasicima. U  nekom aranžmanu sa više gitarskim riffova bila bi mi trunčicu draža.
I dok zadnja nota još uvijek odzvanja zaključujem da je ova kolekcija uistinu izvanredna suma jedne duge karijere iz koje bi se dao izdvojiti još pokoji trenutak vrijedan ove kolekcije. I upravo zato ne  mogu se ne zapitati zašto ni na regularnom, a ni na dvostrukom CD izdanju svoje mjesto nije pronašla niti jedna pjesma sa albuma “Bounce”? Jer, “Undivided” ili “Everyday” bile bi završni, zlatni, dodir jednom vrijednom ‘najveći hitovi’ izdanju. Unatoč tomu, “Greatest Hits – The Ultimate Collection” kolekcija je koju svaki Bon Jovi fan mora imati. Pa čak i ako niste fan no želite imati najbolje od ovih momaka iz New Jerseya ovo je album za vas i bez imalo će sumnje zadovoljti svaku žudnju za uspješnicama jednog od najutjecajnijih američkih rock bendova.

Greatest Hits – The Ultimate Collection (popis pjesama):
DISC 1:
1. Livin’ On a Prayer