BILLY IDOL – Kings & Queens of the Underground

kings_queens_coverDatum izlaska: 20.10.2014.
Izdavač: BFI Records
Žanr: rock
Ocjena: 9/10

„Kings & Queens of the Underground“ prvi je album Billyja Idola u više od devet godina. Desetljeća su prošla otkada je Billy Idol proglašavan glazbenim i šire licem godine, a čini se da je lice čitavo vrijeme na naslovnicama u središtu pažnje. I dok će neki novi glazbeni uradak jednog od najupečatljivijih glazbenika zlatne ere 80.-ih proglasiti bljedunjavim bljeskovima nekadašnjih vrhunaca, Billy Idol će izražajnom „Ghosts in My Guitar“ kao i naslovnom autobiografskom mini rock operom dokazati kako unatoč tomu što se udaljio od izvornog punk prizvuka još uvijek može prodrmati glazbeno tlo pod nogama svojih štovatelja. A govoreći o punk prizvuku, obratite pažnju na melodijsku liniju u izvanrednoj „Postcards From The Past“ i čuti ćete Billyja iz „Rebel Yell“ ere.

U cjelini, Billy Idol donosi 11 novih pjesama dinamičnog i energičnog zvuka, ali istovremeno i zvuka kojeg karakterizira vrhunska moderna produkcija za koju su bili zasluženi Trevor Horn i Greg Kurstin. Sveprisutan je i prepoznatljivi gitarski zvuk u kreaciji Stevea fuckin’ Stevensa s kojim je Idol postavio i neke od kamena temeljaca u modernom rock zvuku sa albumima „Rebell Yell“ ili „Whiplash Smile“. Ipak, na „Kings & Queens of the Underground“ ne očekujte mega hitove poput „White Wedding“ ili „Dancing With Myself“ već odlične rock skladbe u kojima dominira Idolov jedinstveni vokal i Stevensonova parajuća gitara.

Album otvara „Bitter Pill“ i teško da je zamisliti bolji uvod u album zahvaljujući upravo rock notama iz trzalice Stevea Stevensa i prepoznatljivom vokalnom izražaju Billy Idola. Sa “Can’t Break Me Down“ stvar postaje još bolja jer ova je pjesma pravi Billy Idol klasik dok je „Save Me Now“ pravi pogled u nikada nadmašene osamedesete. Album eksperimentalni prizvuk dobiva u „One Breath Away“, a „Postcards from the Past“ pravi je tribute vječnoj „Rebell Yell“, posebice u zvuku Stevensonove solaže. Naslovna „Kings and Queens of the underground“ donosi akustični zvuk s Billyjevim glasom u prvom planu i mnoštvo emocija kroz gotovo petminuntu retrospektivu Idolove glazbene karijere. Nemoguće je ne zaljubiti se u ovu pjesmu koja je i nepokorivi emotivni vrhunac albuma. „Eyes Wide Shut“ i “Ghost In My Guitar“ nastavljaju se na baladno-emotivnu paletu dok „Nothing To Fear“ koja podsjeća na Billyjev hit „Eyes Without A Face“ te „Love And Glory“ koja prizvukom vuče na U2, sa intenzivnim zaključkom zatvaraju krug čistog rock zvuka u potpunosti zaključen sa „Whiskey And Pills“, pjesmom klasičnog rock’n’roll zvuka koja gotovo da graniči sa rockabilly standardima.

I nakon gotovo 40 godina u raljama glazbenog „biznisa“, Billy Idol još uvijek ima „ono nešto“. „Kings and Queens of the Underground“ je vrlo solidan album kojim se Billy Idol ne udaljava od svog prepoznatljivog zvuka i vokalne ekspresije, a istovremeno predstavlja modernu rock produkciju 21. stoljeća. U isto vrijeme fantastični Steve Stevens, kojeg smo prošle godine imali prilike vidjeti kao posebnog gosta na Gibonnijevom koncertu u beogradskoj Kombank Areni, briljira u svojim riffovima i solažama. Billy Idol i Steve Stevens dijele tu rijetku sposobnost dijeljenja svjetla pozornice pišući još jedno poglavlje besmrtnog rock’n’roll-a. Baš zato ovom albumu nedostaje tračak rockerske, buntovničke žestine na kakvu nas je Billy Idol naviknuo. Izuzev toga, „Kings & Queens of the Underground“ odličan je i pitak rock album kojemu je vrlo teško odlijeti.

1. Bitter Pill
  2. Can’t Break Me Down
  3. Save Me Now