(Napalm Records, 2005)

8/10

Gothic metal mi je uvijek bio jedan od najzanimljivijih glazbenih žanrova, pogotovo kad je riječ o bendu kao što je Beseech. Oni su možda i jedni od najboljih bandova koji ovaj interesantni žanr ima za ponuditi. Sastoje se od svih gothic metal “sastojaka” koje fanovi očekuju: muški i ženski vokali, piano, heavy riffovi, mističnost… a Beseech su poznati majstori aranžmana… Što se tiče njihovog najnovijeg albuma, “Sunless Days”, vidljivo je da su “nastavili putem” svog prethodnog albuma “Drama” (2004) u kojemu je očit utjecaj industriala koji baš i nije bio specifičan za njihove prethodne albume. Oba pjevača, Erik Molarin i Lotta Hoglin odradili su odličan posao. Erik ima mračan i ponešto dublji vokal koji podsjeća na Petera Steela iz Type O Negativea, iako ipak ne toliko dubok. Lotta zvuči fantastično, glazbeni školovano, njen “milozvučan”, visoki glas podsjetit će nadolazeće fanove na vokale Cristine iz Lacune Coil ili Amy iz Evanescencea. Ono što je čudno jest činjenica da nitko iz banda ne izvodi dvostruku dužnost na instrumentima, s obzirom da se Beseech sastoji od 7 članova, 2 pjevača, 2 gitarista, klavijaturiste, basiste, bubnjara što se čini previše za količinu glazbe koju proizvode. Možda je to potrebno zbog kreativnosti?

Vjerojatno svatko od njih ima svoje ideje, koje kasnije složno ukomponiraju u odlične pjesme. U svakom slučaju, oni su napravili zavidan posao kad je riječ o varijaciji tempa pjesama. Otvarajuća pjesma “Innerlane” poprilično je mračna, i sa žešćom melodijom od sveg što su prethodno napravili. Druga pjesma “The Outpost” je standardna i tipična za ovaj žanr. Podsjeća na pjesme u stilu finskog gothic metal banda Entwinea, samo što ženski glas daje jednu drugu dimenziju. “A Bittersweet Tragedy” predstavlja umjetne elektroničke melodije popračene heavy riffovima i odličnim vokalima Lotte i Erika.

“Lost” je pak odlična, tužna piano balada u stilu Sarah McLachlan. Lottin vokal ovdje je zaista očaravajuć. “Last Obsession” je interesantna svestrana pjesma, malo mračna, pa malo nadobudna, pa žestoka….i svakako je pjesma za radio postaje. Ostale pjesme poput “Everytime I Die”, “Emotional Decay”, “Restless Dreams”, “The Reversed Mind” su također interesantne, iako ne toliko “upadljive” kao navedene. Na albumu se nalazi i odlična obrada Danzigove pjesme “Devil’s Plaything” , re-make Beseechove pjesme “Manmade Dreams” i “Lost (Emotional Version)”… Sve u svemu, “Sunless Days” je solidan i zanimljiv album. Iznenađenje, iznenađenje… još dobrog gothic metala iz Švedske.

Recenzija: Seky