BEAR MCCREARY – Angry Video Game Nerd: The Movie (Original Motion Picture Soundtrack)

BEAR MCCREARY - Angry Video Game Nerd - ScoreDatum izlaska: 02.09.2014.
Izdavačka kuća: Sparks & Shadows
Žanr: Filmska glazba
Ocjena: 9,5/10

Kako početi ovu recenziju? Tko je uopće Bear McCreary? Da budem iskren, do prije par dana nisam ni ja znao tko je Bear McCreary. On je američki skladatelj zaslužan za glazbu u nekim poznatim TV serijama kao što su Battlestar Galactica, Terminator: The Sarah Connor Chronicles, The Walking Dead i Agents of S.H.I.E.L.D, te za par hollywoodskih filmova. Dakle, on je napravio ovaj album, odnosno glazbu za film Angry Video Game Nerd: The Movie. Tko je Angry Video Game Nerd? Angry Video Game Nerd, ili skraćeno AVGN, lik je kojega je osmislio James Rolfe, tako da bi najbolje bilo za početak dati neke osnovne infromacije o njemu. Budući da sam dugogodišnji fan Jamesa, pokušat ću dati samo osnovne informacije o njemu jer se lako zanesem i počnem pisati eseje. Rodom iz New Jerseya, meni jedan od najdražih komičara i recenzenata čiji rad pratim već godinama, jako konzistenta osoba koja od 2006. godine neumorno radi web filmove. AVGN-a James je osmislio 2004. godine. To je lik ljutitog štrebera koji kritizira stare video igre. Te 2004. godine napravio je dva videa u kojima na humorističan način recenzira dvije Nintendo igre iz 80-ih. Nakon dvije godine pauze, prijatelj ga je nagovorio da snimi još epizoda i stavi ih na youtube. Od tog trenutka AVGN je postao najpoznatiji recenzent video igara na internetu. Potpisao je ugovor sa web stranicom, ScrewAttackom, da radi dvije epizode mjesečno, te su njegovi videi bili pregledani preko 30 milijuna puta mjesečno. Jamesu je oduvijek bio san da snimi dugometražni film, a sa ovim djelom mu se san i ostvario. No, zanimljivo je da je film nastao na donacijama fanova koji su donirali preko 325 tisuća dolara za film utemeljen na AVGN-u. Film kojeg godinama iščekujem nakon nekoliko odgoda dočekao je svjetlo dana, a s njime naravno i ovaj album. Inače, da još napomenem, ja stvarno više ne igram video igre, nemam toliko vremena, ni ne zanimaju me, a nemam nikakvu „gejmersku“ opremu, no nove web epizode AVGN-a uvijek isčekujem s velikom radošću jer većina recenzija igara vrati me u prošlost, zato što sam se s dobrim dijelom tih igara i ja susreo kao klinac. Ako ste rođeni 80-ih ili početkom 90-ih, sigurno ste se susreli s nekom od igraćih konzola i vjerojatno ste i sami vidjeli ili igrali neke od tih igara, i zato stvarno toplo preporučam pogledati koju epizodu AVGN-a, ako ni zbog čeg drugog, onda zbog genijalnog (i pretjeranog) humora. Toliko o osnovnim podacima, nadam se da nisam išao preširoko, ali stvarno sam ogroman fan njegovih radova i mislim da zaslužuje koju riječ od mene. Evo, od sada ću se ograničiti samo na glazbu.

Kako se Bear McCreary tu uklapa, otkud baš on radi glazbu za film? Pa, i on je ogroman fan AVGN-a. Svake godine AVGN ima posebnu Božićnu web epizodu, a za takvu epizodu 2010. godine Bear mu je napravio glazbu. Iz naslova epizode, „How The Nerd Stole The Christmas“ nije teško skužiti da je riječ o parodiji na „Kako je Grinch ukrao Božić“. Glazba za tu zanimljivu Božićnu epizodu bila je blues, a za ovaj dugometražni film glazba je puno puno više od toga.

Ovdje imamo album s 20 pjesama koje gotovo ispunju trajanje CD-a do kraja. Od klasične glazbe preko rocka/metala, techna, countrya (čak i rapa na par sekuni) sve do 8-bitne glazbe. Raznolikost na ovom albumu jednostavno me iznenađuje, posebice jer je toliko puno žanrova na albumu, a opet je nekako sve povezano. Najviše pjesama ipak je orkestralno, stvarno predivna glazba. No, ovo je nešto što sigurno niste čuli. Klasična glazba sa 8-bitnim zvukovima s video konzola. Nešto jako impresivno, na što se stvarno jako lako navući. Album počinje s temom iz web serije, prerađenom na instrumentalnu luđačku orkestralnu verziju. Inače, temu koja se provlači kroz cijeli album 2006. napisao je Kyle Justin i otpjevao riječi koje je James napisao. Kyle Justin kroz godine je surađivao s Jamesom, a na ovom albumu se nalaze dvije pjesme koje on izvodi, prva je country/rock pjesma, Sacred Ground of The Golden Turd i zadnja pjesma na albumu, Angry Video Game Nerd Theme. Ova potonja koristi se u uvodnoj špici za web seriju, ali samo dio pjesme, dok se ovdje nalazi puna verzija pjesme, ali ponovo snimljena i bolje producirana od strane Beara. To je jedna od onih tema koje jednom čujete i zauvijek pjevušite. Drugu i šestu pjesmu na albumu izvodi bend Young Beautiful in a Hurry, koji je glam rock/metal bend predvođen Bearovim bratom, koji su iskoristili ovu priliku da se malo zabave i ispromoviraju. Prva od te dvije pjesme je Nerds Before Birds, koja je glam rock himna, 80-e sve u 16! Druga pjesma, Baracade, nije toliko zabavna i pamtljiva. Zanimljiva je i pjesma The Landfill koja ima glazbu kao da je ispala iz špageti vesterna, i na to dodano 8-bitnih zvukova. U velikom broju pjesama pojavljuje se glavna tema u raznoraznim verzijama, kao što su umirujući Nerd Nightmares, življi Save the Fans, mračni Death Mwauthzyx Rises i preko 10 minuta dugi epic The Nerdy Hero. Ta pjesma je stvarno remek-djelo po svim standardima. Kreće kao rock/metal pa malo utihne u zvucima orkestra i vraća se s pobjedničkom temom, a po meni reprezentativna pjesma na albumu. Ako vam se ne da odvajati skoro sat i 20 minuta za cijeli album, a želite znati što je ovo, po ovih 10 minuta lako biste mogli prosuditi hoće li vam se svidjeti ovaj album. Nakon The Nerdy Heroa, slijedi Birds Before Nerds, romatnična verzija glavne teme. Ne mogu si pomoći, ali svaki put se nasmiješim kad čujem glavnu temu da ju izvodi orkestar. Godinama sam slušao samo onu akustičnu/clean koju izvodi Kyle Justin, i jednostavno taj osjećaj veličine koji orkestar stvori mami osmijeh na moje lice. Source Music Medley je 8-bitni mish-mash, tako da ne očekujem da će se ovo sviđati mnogim ljudima. Ipak 8-bitna glazba s konzola nije za svakog, dok ju ja obožavam. Ta ljubav prema toj jednostavnoj, a ipak zanimljivoj glazbi nastala je iz nostaglije jer se u djetinjstvu ta glazba ukopala duboko u glavu, i sad svaki put kad čujem tako nešto, jednostavno ne mogu to ne voljeti.

Dakle, da sumiram. Tko voli AVGN-a, toplo preporučam film jer je sve ono što on godinama radi prebačeno u malo manje od 2 sata, a tko ga nikad nije gledao, preporučam prvo da pogleda par web epizoda prije nego prijeđe na film jer je strašno puno šala upravo nastalo u seriji i bez predznanja neće bit zanimljivo. Što se tiče albuma, preporučam ga doslovno svima. The Nerdy Hero, kao što sam već rekao, najbolji je primjerak za sve što se nalazi na albumu. Čas metal, čas orkestar, čas 8-bitni mish-mash. Osobno, najviše me se dojmila prva pjesma jer svaki put kad čujem da orkestar odsvira tih par tonova iz glavne teme srce mi poskoči. Ako i to nije dovoljno da se zainteresirate, onda preporučam ovaj album svima koji vole čuti nešto novo jer vam garantiram da nikad niste čuli ovako nešto, ovu kombinaciju glazbe. Strašno zarazno, predivne lake melodije, super atmosfera i odlična produkcija.

1. Theme from Angry Video Game Nerd: The Movie
2. Nerds Before Birds (izvode Young Beautiful in a Hurry)
3. Nerd Nightmares