Bad_Religion_-_True_NorthLabel: Epitaph
Objavljeno: siječanj, 2013
Žanr: melodic hardcore, punk rock
Ocjena: 8/10

Bad Religion je zasigurno jedan od najuspješnijih i najvažnijih punk rock bendova svog vremena, uz Green Day, The Offspring, NOFX – s napomenom da se njihovo vrijeme mjeri dekadama: postoje već skoro 34 godina. Bend je osnovan 1979. u Kaliforniji i tijekom je vremena stalno mijenjao line-up, ostavivši frontmana i pjevača Grega Graffina kao jedinog stalnog originalng člana, sve do njihove sadašnje posljednje faze u kojoj su se našla tri od četvorice originalnih članova benda, što njihovu glazbenu priču definitivno čini najautentičnijom nakon formiranja.
Nije da u međuvremenu bend nije imao odličnih albuma, da nije bio glazbeno kreativan, hrabar, drzak, britak i izražajan kao i na početku – no ja bih ovu njihovu fazu svakako nazvala “drugom najboljom”. Prethodni album, petnaesti po redu “The Dissent of Man” iz 2010. bio je dobro prihvaćen i od publike i kritike i najavljivao je dodatnu kvalitetu od benda u nekom od budućih studijskih uradaka, što se na kraju i obistinilo u “True North”. No, na početku priče, kasne 2011. to nije tako izgledalo, čak se činilo da novog albuma ili neće uopće biti ili barem ne jako dugo, kako je bilo suditi po izjavama Grega Graffina. Čak je bilo naznaka da bi se bend mogao razići. No umjesto razlaza ili pauze kreativnost je učinila svoje i sredinom 2012. bend je već snimao nove stvari objavivši “True North” u siječnju ove godine.
Rezultat je jedan od najboljih Bad Religion albuma, a svakako najuspješnijih. Popeo se na broj 18 Billboardovog Album Charta, po prvi put ikad u povijesti benda upavši u Top 20. No “True North” nije samo najuspješniji album benda: i sadržajem je vrijedan uspjeha. Ne prodaje nam šablone i klišeje, iako se drži svoje prokušane formule, ali da istovremeno na zapada u dosadu ili odveć očitu
Ovom albumu je bend dodao na agresivnosti – glazba baš puca iz rafalne paljbe nosivši sa sobom sve one teme koje je bend i do sada obrađivao: pjesme sadrže inteligentne lirčke komentare na religiju, politiku, otuđenost, pohlepu i gubitak, fino navigajući između osobnih problema i preokupacija te filozofije – sposobnost koju rijetki bendovi mogu izvesti s ovakvim uspjehom.
Može biti da je singl “Fuck You” najprofiliranija pjesma na albumu, no u stvarnosti album nema tzv. “stand-outs” – pjesme koje bi posebno iskakale, što je istovremeno i dobro jer konkretno ovom albumu daje konciznost, koherentnost cjeline sastavljene od 13 (uspješnih) dijelova.
“True North” je šesnaesti album Bad Religiiona i zaista je dobar – samo ta činjenica mora izazvati respekt. Koliko umjetnika koji djeluju 34 godina i imaju barem toliko albuma se još može pohvaliti da nisu zapali u mediokritet?

1. True North
2. Past is Dead
3. Robin Hood in Reverse