avantasia-the mystery of timeIzdavač: Nuclear Blast
Datum izlaska: 29.03.2013.
Žanr: power metal / rock opera
Ocjena: 9/10

Prodao je više od 3 milijuna albuma diljem svijeta, odsvirao više od 600 koncerata u gotovo 40 zemalja u Aziji, Sjevernoj, Središnjoj i Južnoj Americi, Australiji i Europi: skladatelj i vokalist Tobias Sammet jedan je od najvećih međunarodno priznatih umjetika iz Njemačke u nedavnoj glazbenoj povijesti.

Tobias Sammet je najprije postao poznat kao pjevaš i skladatelj benda Edguy, kojemu je i suosnivač (bend je osnovan 1992.). Godine 1999. osnovao je svoj ‘side project’ naziva ‘Tobias Sammet’s Avantasia’, zvjezdanu rock operu koja mu je omogućila suradnju sa Aliceom Cooperom, Klausom Meineom i Rudolfom Schenkerom (Scorpions) te članovima druih legendarnih bendova kao što su Kiss, Mr. Big, Magnum, Helloween, Uriah Heep, Rainbow i mnogih drugih tijekom godina. Svi njegovi albumi našli su se na u top dest u zemljama diljem svijeta. A njegovo do prije nekoliko dana aktualno izdanje Avantasia – ”The Flying Opera – Around The World In 20 Days” odmah je zauzelo prvo  mjesto u Njemačkoj, Švedskoj i Austriji.

Mnogo je vremena prošlo od Tobiasovog debija sa čudom imena Avantasia 1999. godine, a sada, gotovo četrnaest godina kasnije  Tobias Sammet i njegova Avantasia s ponosom predstavljaju svoje novo remek-djelo naziva ”The Mystery Of Time”, grandioznu metal operu koja je, u to ne treba sumnjati, najkompletnije Sammetovo djelo do sada. Osim toga, ”The Mystery Of Time” je bajka o vremenu i punokrvna Avantasia, upravo onakva kakvu i očekujete – nekad simfoničnija, nekad manje simfonična, no prepuna grandioznih refrena i, kako nas je na to naviknuo njezin tvorac, odličnih vokalista koji su mu se pridružili na svakoj pjesmi i još jednom pomaknuli granice mogućeg kada je o vokalnim ekspresijama riječ. I odmah na početku ponuditi ću vam odgovor na pitanje koje ćete sigurno postaviti – može li Tobias Sammet sa ”The Mystery Of Time” ispuniti velika očekivanja svojih fanova? Bez okolišanja – da, može! Jer ”The Mystery Of Time” na najbolji način iskazuje Sammetov nevjerojatan talent za skladanje i orkestracije dovedene gotovo do savršenstva kroz prisustvo zbora i vokalnu slojevitost, njegov podjednako fantastični glas te spoj i sjedinjenje power metal zajednice kroz zvučna gostujuća imena koja svakom novom izdanju Avantasiji daju novo lice. Tako i na ovom, šestom studijskom albumu danas već velike Avantasie, gostuju Michael Kiske (Helloween, Unisonic), Biff Byford (Saxon); Arjen Anthony Lucassen (Ayreon, Stream of Passion), Eric Martin (Mr. Big) te Joe Lynn Turner (Rainbow, Yngwie Malmsteen), da navedemo samo njih nekoliko. Uz sve njih, jednakim sjajem i intenzitetom briljira jedan i neponovljivi Tobias Sammet koji je, već je to dokazao mnogo puta, vrlo dinamični vokalsit koji s nevjerojatnom lakoćom može prijeći sa čistog i prirodnog pjevanja na impresivne vriskove ispunjene gnjevom.

”The Mystery Of Time” nesumnjivo je album koji označava trenutni vrhunac Avantasia stvaralaštva i donosi uistinu impresivnu fuziju ponajboljega sa svih dosadašnjih Sammetovih ostvarenja koja rezultira jednom potpunom, cjelovitom i grandioznom power metal pričom sa vrlo primjetnim i pomno ukopljenim rock elementima. Treba svakako reći da na albumu gostuje i German Film Orchestra što dodatno produbljuje Sammetov dar skladanja pa tako već prva pjesma naziva ”Spectress” slušatelja odvodi na putovanje koje definitivno neće tako brzo zaboraviti. Iako je nepošteno izdvojiti ijednu pjesmu na albumu, ipak moram spomenuti i ”Black Orchid” u kojoj se stapaju Tobiasov i glas Biffa Byforda, a koja eksploziju doživljava ne samo u impresivnim i izražajnim vokalnim linijama već i u fantastičniom riffovima i orkestraciji zahvaljujući kojoj Tobias svoj glas još jednom odvodi u nove visine u vrlo razgranatom refrenu. ”Black Orchid” prezentira mračniju i svečaniju atmosferu kojoj dodatnu težinu i epičnost daje glas Saxonovog Biffa Byforda. Bez imalo ustručavanja se usuđujem reći da je ovo pjesma koja je u simfoničnom metalu letvicu postavila na novu visinu. Simfoničnu grandioznost Sammet i Avantasia nastavljaju i sa ”Where Clock Hands Freeze”, snažnoj power metal uzdanici u kojoj uz Sammeta vokalno briljira Michael Kiske u svom najboljem izdanju koje aludira na najbolje trenutke Helloweenova ”Keeper of the Seven Keys Pt. II”.  Treba spomenuti i ”Sleepwalking”, pjesmu nedavno predstavljenu kao singl, a koja nudi put u nježnije i romantičnije izdanje Tobiasa Sammeta i njegovog vlastitog svijeta pod nazivnikom Avantasia. U ”Sleepwalking”, Tobiasu se pridružuje fantastiča Cloudy Young no ni to ne umanjuje dojam da se Sammet sa ovom pjesmom pokušao približiti mainstream publici pa se nijansu prejako oslonio na zvuk kakav poznajemo iz Coldplay ili klasičnog U2 opusa. Daleko od power ili uopće metal prizvuka ”Sleepwalking” je vrlo pitka balada, no i unatoč tomu pjesma koju će Avantasia fanovi ponekad i preskočiti prilikom preslušavanja albuma. Nasuprot ”Sleepwalking” stoji ”What’s Left Of Me”, još jedna skladba baladnog tipa, no i pjesma koja zrači nevjerojatnom snagom osjećaja i pjesma koja je još jedan sigurni adut gotovo biljantnog albuma u kojemu uz Tobiasa briljira odlični Eric Martin. ”What’s Left Of Me” je zbog svoje duboke emotivnost, simfoničnosti, dramatičnosti i čistog metal zvuka jedna od najboljih Sammetovih balada ikada. Album grandiozno zatvara ”The Great Mystery” u kojoj svoje vokalne vrhunce prezeniraju Bob Catley, Joe Lynn Turner, Biff Byford i Tobias Sammet. ”The Great Mystery” nevjerojatna je, epična, slojevita, osjećajna i ekspresivna skladba te najduža na albumu, koja u 10:02 minuta trajanja čini glazbeni svijet za sebe i čini veličanstveni kraj albuma za koji je nakon što utihne i posljednja nota naprosto instiktivna reakcija je opet pritisnuti gumb play i još jednom proživjeti nevjerojatnu glazbenu i emotivnu magiju.

Sve ovo svrstava album ”The Mystery Of Time” u jedan od najboljih albuma u metal svijetu u zadnje vrijeme. Istina, formula se nije promijenila, glazba izvire iz vrlo uočljivo duboke inspiracije, odlični izvođači prisutni su u svakoj pjesmi, a osjećaj za melodiju je gotovo nestvaran. Tobias Sammet nadmašio je samoga sebe i odveo slušatelje na putovanje na koje ih ne može odvesti niti jedan drugi bend. Nipošto ne propustite još jedan umjetnički bljesak izuzetnog Tobiasa Sammeta i njegove Avantasie!

1. Spectres
2. The Watchmakers’ Dream
3. Black Orchid