(Gun Records, 2005)

7/10

Nakon tri godine studijskog pauziranja Stephan Groth se vratio s novim albumom, novim zvukom i novom izdavačkom kućom.

Osnovani krajem 80-ih godina, kroz 90-te profilirali su zvuk i postali jedan od najpopularnijih i najprodavanijih ebm / future pop bendova. Svoj vrhunac Stephan Groth dostiže 2000. godine albumom “Welcome To Earth”, a dvije godine kasnije albumom “Harmonizer” samo potvrđuje epitet najkvalitetnijeg “future pop” autora. Nakon što je u tom glazbenom pravcu napravio sve što se moglo napraviti, prepustio je nove ideje mlađim autorima. Posljednjih godinu dana u svom House of APB studiju u Norveškoj, Stephan je snimao novi album. U međuvremenu dobiva neodoljivu ponudu od njemačke izdavačke kuće Gun Records (Sony/BMG) za koju objavljuju Paradise Lost, Guano Apes, Oomph!, Within Temptation ili u prošlosti HIM, i nakon završetka ugovora sa Warnerom, odlučuje se skrasiti kod etikete koja nije prvenstveno vezana za elektronsku produkciju. Stephanu to itekako odgovara, jer Apoptygma Berzerk ulazi u novu fazu u kojoj se više oslanja na gitarski zvuk.

Nakon singla “In This Together” koji pomalo podsjeća na Placebo ili The Rasmus, novi album je konačno tu i nosi naslov “You And Me Against The World” i donosi 11 novih pjesama, odnosno 13, koliko ih donosi limitirano izdanje. Iako je album više gitarski donosi prepoznatljivi Apoptygma štih, a Stephan samo utvrđuje svoju poziciju kvalitetnog autora i producenta koji prije svega ima smisla za pop strukture pjesama. Ovaj put odlučio se čak na dvije obrade, “Cambodia” od Kim Wilde i bonus pjesma “Shine On”, od House Of Love, jednog od Stephanovih omiljenih bendova s početka 90-ih. Nakon prvog preslušavanja u uhu ostaju dvije pjesme kao potencijalni novi singlovi, “Love To Blame” i “Back On Track” u kojoj kao back vokal gostuje Anneli Drecker iz Bel Canto, dok Mortiis gostuje u pjesmi “Maze”. Ako niste opterećeni starijim APB izdanjima, a vjerujem da niste, i uvijek tražite nešto novo onda će u konačnici “You And Me Against The World” za vas predstavljati interesantno novo electro rock otkriće. Mislim da na sam spomen gitara ne bi trebali odbaciti album. To su samo predrasure, jer kako je i sam Stephan rekao: “Da sam morao snimiti još jedan “Welcome To Earth” ili “Harmonizer”, vjerojatno bih umro od dosade ili bih se prestao baviti glazbom”. Za pregled ostatka diskografije i sve ostalo posjetite:

Danijel Levatić