Apocalyptica-WagnerReloadedDatum izlaska: 15.11.2013.
Izdavač: BMG
Ocjena: 9.5/10

Kišna večer, kraj studenog i Apocalyptica u gotovo čistokrvnom klasičnom izdanju. Već na samom početku treba spomenuti da je ”Wagner Reloaded – Live in Leipzig” prvo izdanje mega-popularnog finskog kvarteta u tri godine te mjuzikl i kazališni projekt vezan uz 200. obljetnicu rođenja velikog skladatelja Richarda Wagnera koja je obilježena 22. svibnja ove godine.

”Wagner Reloaded” u svim je svojim elementima nenadmašna suradnja višestruko nagrađivanog koreografa i plesača Gregora Seyfferta i nevjerojatnih čelista – Apocalyptica – koja slavi velikog skladatelja poznatog prvenstveno po svojim osebujnim ostvarenjima na poljima opere koje se naslanjaju na nordijsku mitologiju, prikazujući u suvremenim plesnim i glazbenim ekspesijama okosnicu njegova djela, ali i života. Pritom ne smijem zanemariti podatak da je glazbu za ovo glazbeno-scensko djelo napisala Apocalyptica. A isto tako, dobro se to može čuti na netom objavljenom albumu, finski su glazbenici naprosto briljirali u izvedbi pred publikom u Leipzigu u Njemačkoj.

Kao i uvijek do sada, ”Wagner Reloaded” nije samo sviranje Wagnerovih djela na violončelima, ovo djelo je punokrvno Apocalyptica remek-djelo, duh klasike na prepoznatljiv moderni način na koji su nas navikli još onda, sada već davno, obradom Metallicine ”Nothing Else Matters”, ovo su Apocalypticine skladbe u čast Richardu Wagneru koje svojim notama, brzinom, žestinom, predanošću, dubinom izražaja dočaravaju sva emotivna stanja u životu jednog čovjeka, ali i jednog glazbenika. Istovremeno, dok slavimo Wagnera, neupitna je gotovo tekuća tranzicija čelista koji u novoj scenskoj ulozi postižu ono što postižu na svakom svom koncertu (a ja sam ih vidjela više nego nekoliko puta tijekom godina) – osjećaje oduševljenja i ugode od kojih se ježi koža dok live atmosfera raste i još jednom spaja naoko nespojivo – klasičnu i metal glazbu, moderno kazalište i njegove plesne forme i operu, Wagnerovo 19. i naše 21. stoljeće.

Kao cjelina, album je sanjivo poput života putovanje koje slušatelja vodi kroz dramatični uvod u prvoj ”Signal”, bubnjevima dočaranu atmosferičnost ”Fight Against Monsters” koja ostavlja bez daha svojom snažnom energijom, fantastičnu i gotovo filmski dramatičnu ”Flying Dutchmann” koja svojem klasičnom zvuku zahvaljuje gotovo i vizualizaciju Wagnera kako dirigira orkestrom, živahnu ”Path Of Life” koja dočarava životnu sreću pa zatim okreće na duboku dramatičnost, razočaranje, pad i ponovno uzdizanje, do zaključnih ”Ludwig Wonderland” koja svojim prepoznatljivim Apocalyptica metal prizvukom oduševljava metalu orijentiranu publiku te ”Ludwig Requiem”, kratku i pomalo sumorno skladbu koja uvodi u zaključnu skladbu ”Destruction” koja konačno razgaljuje i osvaja izvedbom samo tri note na pianu kojima se pridružuje vrlo osjećajno i izražajno violončelo dok ova bespriejkorna kombinacija vrlo upečatljivo utječe na ritam i dinamiku donoseći kraj putovanja i minimalističku no potpuno katarzu suočenu, u mislima i pred nama, sa Wagnerovim očima.

”Wagner Reloaded” je Apocalyptina posveta velikom skladatelju koja ostavlja bez daha čak i kada se scenski dio priče ne odvija pred vašim očima. Duboka, iskrena, prožena mrežom osjećaja koji čine život, jedini joj je nedostatak što nije objavljena i u DVD/Blu-ray formatu.

01. Signal
02. Genesis
03. Fight Against Monsters