ANATHEMA – Distant Satellites

Anathema-Distant-SatellitesIzdavač: Kscope
Žanr: Progressive Rock
Ocjena: 7/10

Anathema je britanski prog-rock bend, iako su krenuli kao jedni od vođa doom/death metala uz bendove poput My Dying Bride i Paradise Lost. U prošlosti su radili izvrsne albume, ali moram reći da je trilogija We’re Here Because We’re Here – Weather Systems – Distant Satellites kulminacija njihovog kreativnog rada. Trenutnu postavu čine Vincent Cavanagh (glavni i back vokal, gitare, klavijature), Daniel Cavanagh (su-vodeći vokal, gitare, klavijature, piano), John Douglas (e-bubnjevi, klavijature), Lee Douglas (vokali) i Daniel Cardoso (bubnjevi).

Vrlo je teško opisati ovaj album ako ga uzmemo samog. Kada ga slušate čujete da je to dobar album, pun dubine i ljepote s prekrasnim glasom Lee Douglas, izvrsnom glazbom i tekstovima od kojih će te se naježiti, ali odaje dojam da nešto nedostaje. Sada, možete pomisliti da su izdali polu-gotov album, ali bili biste u krivu. Osjećaj koji dobijete da je nepotpun se javlja jer je ovo finalni dio trilogije. Funkcionira sasvim u redu i sam, ali tek dolazi do izražaja kada ga slušate uz prethodnike We’re Here Because We’re Here which koji služi kao uvod u priču, Weather Systems koji je vrhunac i Distant Satellites kao finale.

Ova tri albuma predstavljaju vrhunac Anatheminog kreativnog rada, a ako ste bili u publici kada su prošli put bili u Zagrebu, ne trebam vam to posebno objašnjavati. Iako sviraju preko 20 godina i dalje se opiru žanriranju, a kada pomislite da ih možete smjestiti u kalup oni promijene glazbeni izričaj i postanu još bolji. Jedina mana ovog albuma je to što, prema meni, dolazi do izričaja tek uz prethodna dva kada čine jednostavno prelijepu, predivnu, kompleksnu simfoniju zvukova koja vas vodi na emocionalno putovanje kroz njihovo stvaralaštvo koje, barem za mene, postaje iskustvo koje nadilazi samu glazbi i postaje nešto o čemu drugi bendovi koji sviraju toliko dugo mogu samo sanjati.

Zbog tih razloga Distant Satellites ne dolaze do izričaja kao samostalan album iako imaju neke izvrsne stvari kao Anathema ili Distant Satellites. Zbog toga im moram dati samo 7, ali kao i sa svim velikim trilogijama, namijenjen je da ga iskusite sa prethodnicima i kao takav se savršeno uklapa u to i diže na jednu drugu razinu. Ova tri albuma graniče sa savršenstvom i zaslužuju čistu 10. Moram priznati da željno iščekujem njihovu slijedeću glazbenu avanturu, neovisno kojim glazbenim putem namjeravaju krenuti. Znam samo da će sigurno biti spektakularno i više od običnog albuma – ipak su nas naučili da on njih očekujemo samo savršentvo, inovaciju i oduševljenje.

Popis pjesama
1. The Lost Song, Part 1
2. The Lost Song, Part 2