Amorphis-Skyforger

(Nuclear Blast, 2009)

8/10

Amorphis je bend koji je od svojih početaka do danas ostavio trag u novijoj finskoj metal glazbi po svojim stihovima koji se naslanjaju na izvor finskog nacionalnog ponosa, ep Kalevalu. Tako je i unazad par godina otkada im se pridružio novi pjevač Tomi Joutsen, a “Skyforger” treći je album koji je otpjevao sa Amorphisom. Inače, “Skyforger” je bendov deveti studijski album i, fanovi će reći, radikalni odmak od njihovog najpopularnijeg albuma “Tales From the Thousand Lakes” s početaka karaijere. No, “Skyforger”, unatoč laganom iskoraku u komercijalnijem smjeru, ne donosi značajne promjene u glazbenom izričaju Amorphisa pa  je tako, kao što smo od njih već navikli, kombinacija progresivnog rocka, dark rocka, melodičnog death i folk metala. Pa iako u osnovi vrlo melodičan sa izrazito pamtljivim refrenima najjači dio albuma nekoliko je skladbi srednjeg tempa prije konačnog usporavanja na “From The Heaven Of My Heart” koja je pjesma i nesumnjivo će se zavrtiti u mnogim radijskim programima. Kako god, “Skyforger” se naslanja na naslijeđe njihova dva prethodna albuma sa Joutsenom, “Eclipse” i “Silent Waters”. Melodičan, melankoličan, dobro produkcijski upakiran i sa elementom folka “Skyforger” je trenutna Nuclear Blastova uzdanica komercijalnpg uspjeha. To dokazuje već i nekoliko uvodnih trenutaka prve pjesme “Sampo”. Uglađeni piano aranžman ostaje okosnica pjesme dobro se noseći sa gitarama i bubnjevima u pozadini dok glas Tomija Joutsena sa dubljih i žešćih tonova postupno prelazi u aranžerski potupno čisti i melodični vokal. “Skyforger” je donio svega nekoliko growlova jer melodično je pjevanje glavni fokus ovog albuma, a pjesme s iznenađujućom lakoćom balanisraju od folka do gothica ili kombinirajući ova dva temeljna stila. “My Sun” možda je pjesma koja najbolje iskazuje balans između dvije suprotne sile u spoju folka, rocka, gothica i metala.

Pa iako će se na prvo slušanje možda učiniti da je “Skyfolger” nesuvisla mješavina utjecaja pod kojima se razvijaju članovi benda, ova je album raznovrsna, ali nezaboravna cjelina. “Skyforger” će nesumnjivo zauzeti visoko mjesto na listi u mom osobnom izboru najboljih albuma 2009. godine i definitivno ga zaslužuje jer Amorphis su njime dokazali da im je sada samo nebo granica!

Recenzija: Ivana Sataić