amorphis circleIzdavač: Nuclear Blast
Datum izlaska: 19.04.2013.
Ocjena: 9/10

Finski majstori mračnog i žestokog zvuka, Amorphis, koji svoje stihove temelje na finskom nacionalnom epu Kalevala predstavljaju svoj novi studijski album naziva ”Circle”.

Amorphis je bend koji je u svojoj danas bogatoj diskografiji, jer ”Circle” je njihov 11. studijski album, isprobao i odsvirao gotovo sve što se u metal glazbi dalo, od death metala do dooma, klasične progresive i folka, a sada donosi vrlo dosljedan, izbalanisran i bogat skup melodija koje tvore izuzetno čvrstu strukturu albuma.

Čvrstoći i postojanosti pjesama zasigurno pridnosi činjenica da je ”Circle” producirao cijenjeni Peter Tägtgren (Hypocrisy, Pain) i to po prvi put izvan svog Abyss studija, u Petrax studiju. Produkcija, pa tako i sam album, je istinski sirova sa prilično oštrim vrhuncima koji graniče sa čvrstom i sigurnom žestinom na pragu death metal bljeskova kao u ”Nightbird’s song”.

Amorphis na ”Circle” donosi nešto manje tradicionalnih finskih folk, a više klasičnih rock elemenata te se naslanja više na fantastične glasovne varijacije izvanrednog Tomija Joutsena u okviru zvuka bliskog onom kojeg su Paradise Lost prezentirali na svojem još uvijek aktualnom albumu ”Tragic Idol”. No, to ne znači da su Amorphis napravili ustupak i odrekli se svojih temelja. Naprotiv, oni se vrlo jasno mogu čuti u izvandrednoj ”Shades Of Gray” koja otvara album sa uvijek iznova impresivnim Joutsenovim vriskovima te u tradicionalni Amorphis zvuk usađenima ”Mission”, ”The Wanderer” ili ”Narrowpath” dok ”Hopeless Days” ili odlična ”Into the Abyss” Amorphis odvode na mračnu i melankoličnu stazu bogatu žestokim rock riffovima i čistim Joutsenovim vokalom.

Album zatvara melodična i pitka ”A New Day” u rock zvuku, a Amorphis još jednom dokazuju da ih je teško nadmašiti kada je riječ o melodičnim riffovima.

”Circle” je album koji ne donosi glazbenu revoluciju kako na europsku ili svjetsku metal scenu, tako ni u opus benda. Ali je i album koji donosi impresivan, dubok, slojevit i mračan  zvuk Sjevera, sjajne orkestracije i ništa manje zadivljujuće vokalne ekspresije koje su podjednako postojane i čvrste i u mirnoj, čistoj rock maniri i u nabrijanom metal zvuku praćenom growlom uvijek iznova iznenađujuće dobrog Joutsena. Time su Amorphis još jednom potvrdili mjesto i reputaciju koju uživaju na metal sceni, a svojim fanovima poklonili još novih nezaboravnih taktova i beskrajnih sati uživanja u onomu što je u svojoj srži i svim elementima melodičan i snažan zvuk.

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net