agharti-changeIzdavač: Wormholedeath/Aural Music Group
Datum izlaska: 2013.
Ocjena: 9/10

Agharti donosi promjenu! I to ne samo na domaću metal scenu, već sa izuzetnim ponosom mogu utvrditi i na europsku, a vrlo uskoro nastave li samouvjereno kao što to čine od prvoga dana kročiti stazama uspjeha i svjetsku.

Samoborsko-zagrebačka šestorka za svega će nekoliko dana u zagrebačkoj Tvornici kulture predstaviti svoj diskografski debi naziva ”Change” na kojem će vam nakon prvog preslušavanja u ušima odzvanjati riječi pokojnog mirovnog aktivista Mahatme Ghandia: ”We must be the change we want to see in the world” koje zatvaraju jedan od najboljih albuma prvijenaca koje sam imala zadovoljstvo slušati. To, naravno, ne znači da su Agharti u svom glazbenom izričaju protagonisti određene struje, to znači da je ova alternativna metal šestorka iz Hrvatske na svom debiju pronašla pravi balans između društvenih i osobnih tema, a time i ciljanu, no široku publiku. Njihova glazba vrlo je kompaktna, čvrsta, dinamična i sa stavom, i Agharti je svakako jedno od najvećih iznenađenja na europskoj metal sceni u prošloj godini.

Nakon Ghandia, sljedeće što ćete primijetiti pri sada već trećem ili četvrtom slušanju albuma je izuzetni produkcijski balans i homogeni stil koji će sve ljubitelje istih neobitno podsjetiti na talijanske metal ikone Lacuna Coil. Kombinacija ženskog i muškog glasa, žestoke melodije, distorzije, gitarski riffovi i pamtljivo simfonični migovi vrhunski odsvirani na klavijaturama te odlična produkcijska rješenja Jonathana Mazzea kao i kvalitetan i čisti miks Christiana Donaldsona čine ”Change” albumom vrlo prepoznatljivih glazbenih korijena i stihova, ali i albumom koji pokazuje zasebnu osobnost benda koji ima znanje, ima vještinu, ima karizmu, i ima osjećaj za melodiju i ritam kao što prije svega ima pjesme i odlične melodijske linije koje predvodi klavijaturama orijentirana glazba na svodu goth i symphonic metala.

Ljubitelje klasičnog gothic/symphonic zvuka komercijalnijeg predznaka svakako će oduševiti aranžmanski slojevita i simfonična ”Fallen”, ”Mendacity” koja plijeni izuzetnom vokalnom čistoćom i emotivnošću, žestoke ”Rise Again” ili ”To A Friend” te vrlo upečatljiva ”Awaken”, sve sa svojim lovljivim melodijskim linijama i refrenima.

Agharti su, to treba reći jasno i glasno, u punom sjaju zabljesnuli na svom prvijencu i svrstali se u red onih bendova od kojih se u budućnosti očekuje puno, jako puno. Posebno u segmentu da sa svog opusa skinu prisutni veo bendova poput Lacuna Coil, Within Temptation ili Epica. Jer i više nego je jasno da to mogu! Odličan album – svakako slušajte!

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net