NIGHTWISH, ARCH ENEMY, AMORPHIS – Budapest Arena, Mađarska, 12.12.2015.

NIGHTWISH, ARCH ENEMY, AMORPHIS – Budapest Arena, Mađarska, 12.12.2015.

Najljepši Nightwish

Budimpešta je sinoć ugostila jednu od najatraktivnijih turneja koja je okupila Nightwish, Arch Enemy i Amorphis. Skoro pa rasprodana sportska arena “Papp László” jedva je čekala da se headlineri pojave na pozornici i predstave svoje novo djelo “Endless Forms Most Beautiful“. Neki su čak već od 11 sati ujutro čekali pred Arenom mašući finskim zastavama.
Zbog tehničkih problema, nisam stigla popratiti Amorphis kojima sam se jako veselila. U dvoranu su me pustili tek kad se bend opraštao od publike uz House of Sleep nakon 40-ak minuta svirke.

6_arch_enemy_by_martina_sestic

Arch Enemy je kao drugi bend večeri dodatno zapalio atmosferu. Alissa je skoro bez ikakvih problema uskočila na mjesto Angele Gossow i, mogu reći, da se sa svakim koncertom sve bolje i bolje snalazi u novoj ulozi. Naizgled krhka, ali zato ostavlja dojam da svojim glasom pomiče tektonske ploče. Za razliku od svoje prethodnice, Alissa u svoj stil growlanja unosi ogromnu količinu melodioznosti što je tehnički zahtjevnije, ali se zato izvrsno uklapa u gitarističke dionice kojima dominiraju Jeff Loomis i Michael Amott. Najbolji primjer toga je svakako naslovna pjesma novog abluma “War Eternal“.
Iako je Arch Enemy žanrovski drugačiji od Nightwisha i Amorphisa, publika ih je srčano podržala i poslušno slijedila Alissine naredbe. U nešto manje od sat vremena prošli su kroz novi album i neke stare hitove kao što su “Nemesis“, “Yesterday Is Dead And Gone” te “Ravenous“.

Ovaj je efektan vrtoglavi nastup otvorio je put za nešto nježniji headlinerski show kojeg su pripremili Nightwish.

9_nightwish_by_martina_sestic

Nightwish je jedan od onih bendova koji su veliki naraštaj metalca uveli u svijet metal glazbe. A kada metalci vole neki bend, vole ga do te mjere da ga već počinju svojatati – kako žanr tako i članove benda. Zato nije ni čudo da se kompletan fandom raspametio kada je Tarja, iz razloga kojima se ovdje neću baviti, prestala biti djelom benda te kada je na njeno mjesto došla Anette Olzon koja se od svoje prethodnice itekako razlikovala – i po scenskoj osobnosti i po stilu pjevanja. A onda se napokon pojavila Floor Jansen koja u sebi nosi Tarjin operni moment i pop-sladunjavost Anette Olzon što se savšeno uklopilo u viziju koju Tuomas Holopainen želi ostvariti sa Nightwishom, njegovim, tako reći, glazbenim djetetom.

Nightwish više nije protkan mračnim romanticizmom koji je obilježio Tarjino doba. Današnji Nightwish ne samo da i dalje radi natprosječno dobre albume, nego je svoju glazbu donio na jedan posve drugi nivo – izuzetna slikovitost svake skladane rečenice svakom slušatelju otvara put u svijet kojeg je zamislio Tuomas.
A u živo, s Floor za mikrofonom, ovaj je bend ponovo na tragu one kvalitete koju je imao s neprežaljenom Tarjom.
Floor svojom pojavom, a pogotovo svojim glasom uistinu oduševljava. Kada sam prvi put poslušala “Endless Forms Most Beautiful“, ostala sam pod dojmom da nije dobila dovoljno prostora za cijelu paletu svog vokala. Međutim, ta je greška ispravljena u koncertnom aranžmanu. U pjesmama “Yours Is An Empty Hope” i “I Want My Tears Back” toliko se opustila i svom glasu dodala dublju dimenziju te zarežela što me pomalo podsjetilo na Doro Pesch. Taj heavy metal trenutak se osjeti i u pjesmi “Weak Fantasy” (svaki put kad je čujem sjetim se Billy Idola i “Flesh for Fantasy”).

14_nightwish_by_martina_sestic

Marco Hietala više nema staru ulogu prvog muškog vokala, sada svojim glasom samo čuva harmonije. Ali ipak je sav sretan došao na svoje i otpjevao “While Your Lips Are Still Red“.
Novi član Nightwisha je napokon postao i dugogodišnji suradnik benda, škotski glazbenik Troy Donockley koji je najzaslužniji za glazbene elemente iz bajkovite keltske folk glazbe. Kada je Troy započeo svirati uvodne taktove pjesme “My Walden” publika je s velikim oduševljenjem započela plesati u totalnom zanosu u kakvom je ostala sve do samog kraja.
Meni je, od svega što sam te večeri čula, u posebno lijepom sjećanju ostala izvedba epske skladbe “The Greatest Show On Earth“. Ono što je Floor svojim glasom izvela je bilo naprosto čarobno, a sam spoj melodije keltskog prizvuka i promišljenih tekstova uz naracije Richarda Dawkinsa bez ikakvih problema može ući u najbolje skladbe koje je Nightwish ikada izbacio. Nakon dugo vremena mogu reći da me netko na metal sceni oduševio svojim pjevanjem i to bez obzira na povremene nesigurnosti koje su, kada se sagleda cjelina, vrlo neprimjetne.

Jedini malo lošiji trenutak koncerta je bila pjesma “Nemo” gdje se Floor odlučila za nešto drugačiji pristup koji mi je u usporedbi sa toplim opernim originalnom, zazvučao dosta hladno i piskutavo. Zato je izvedba “Stargazers” oduševila od prvog tona.

Cijeli je koncert popraćen velikim brojem pirotehničkih trikova koji su zabavljali publiku. Vatreni topovi, konfeti, prskalice, efektna rasvjeta, mlazovi scenske magle i vrlo zanimljivi prikazi na video-zidu dodatno su uljepšali njihov scenski performans i od cijele glazbene priče napravili zaokruženu konceptualnu cjelinu.

Novi je Nightwish krenuo putem filmske i izrazito slikovite glazbe – nešto kao metal verzija Dannya Elfmanna, a scenski je nastup razrađeniji i snažniji nego ikada. Vidi se da se trude napraviti the greatest show on Earth. I mogu reći da su na pravom putu da to i postignu.

>>>>>>> GALERIJA FOTOGRAFIJA <<<<<<<

Izvještaj i foto: Martina Šestić | martina@venia-mag.net

COPYRIGHT © Sve fotografije u galeriji su zaštićene autorskim pravima. Ne smiju se preuzimati bez dozvole Venia Maga-a ili autora. Fotografije se ne smiju izmjenjivati ninakoji način, kao niti uklanjati ili mijenjati žig sa znakom Venia Maga-a/autora. Ukoliko se otkrije njihovo neovlašteno korištenje, biti će poduzete pravne mjere protiv kršitelja autorskog prava. Molimo sve koji primijete navedene nedozvoljene aktivnosti da obavijeste uredništvo portala Venia Mag. Hvala.

COPYRIGHT © All photographs in this gallery are under the copyright law. They cannot be copied or reproduced without permission given by Venia Mag or the author. It is not allowed to alter the photographs in any way, or removing the watermark sign of Venia Mag/author. Legal action will be taken if discovered any non-permitted usage or photography manipulation. We kindly ask to inform us about such misusage by sending an e-mail to Venia Mag Editor-In-Chief. Thank you.

Add a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

*

U skladu s propisima EU koristimo kolačiće (cookies). / We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
Ok