METALDAYS 2016

METALDAYS 2016.

I ove godine uputili smo se na jedan od najljepših metal festivala – Metaldays u Tolminu. Ovo je četvrto izdanje festivala pod ovim imenom, a inače se održava od 2004. godine kao Metalcamp. Svake godine portali opisuju prekrasan festivalski prostor pa mislim da nema potrebe ponavljati. Svima je već jasno o čemu se radi i zašto je festival rasprodan.

Metaldays 2016, day 2; Skalmöld

Svake godine hvalim festival, ali unatoč tome što je i ove godine bilo odlično i nezaboravno, uspio sam naći nekoliko grešaka koje ću odmah na početku spomenuti u nadi da će se promijeniti iduće godine.
Krenuli smo u nedjelju, na dan kad još ne sviraju bendovi. Kad smo došli u Tolmin, shvatili smo da ima ljudi kao da je festival već počeo. Kako nedjeljom popodne u Tolminu ne rade dućani, uputili smo se prema Hell’s kitchenu, štandu na kojem se prodaje najjeftinija hrana i piće kako bi se osvježili nakon puta i postavljanja šatora. Najavljeno je da će se limenka Budweisera prodavati za samo jedan euro, ali kad smo napokon došli do šatora, dočekala nas je zatvorena blagajna koja je radila samo do 21. Uputili smo se prema tzv. Lemmyjevom šatoru u kojem je bio najavljen tulum uz dobru glazbu i striptiz, ali glazba koja se tamo puštala je bila stvarno loša. Nije riječ o mom ukusu nego mislim da je prikladnije puštati standardne metal hitove nego manje poznate progresivne ili death bendove koje sluša samo DJ i par osoba oko bine.
Kad smo došli u ulicu sa merchandise štandovima, vidjeli smo da ih pola fali. Tek kasnije sam pročitao da se ove godine promijenio slovenski zakon o porezu zbog kojeg ih pola nije moglo doći. Šteta zbog toga jer mnogi vole tu uličicu i u slobodno vrijeme razgledavaju i kupuju suvenire.
Ove godine kod second stagea nije bilo ni šatora sa meksičkom i talijanskom hranom, samo indijski restoran Maharaja.
Osim svirke, bilo je i drugih zanimljivih radnji i zabave, poput tjelovježbe, yoge i odbojke.
Zanimljivo je da nas je svako jutro budilo jako sunce i taman u vrijeme kad počinju bendovi kreće i pljusak. Kiša je ove godine bila spas u odnosu na prošlu kad nije bilo kapi kiše.

1. DAN
Seduced je otvorio festival u 14:20 na drugoj pozornici. Svake godine je običaj pogledati prvi bend, a ovaj death/black sastav je bio među boljima koje smo vidjeli u zadnjih par godina. Nakon njih smo htjeli nastaviti pratiti bendove poput Drakuma koji su ponovno gostovali na Metaldaysu, ali je pala jaka dugotrajna kiša koja je mnogima potopila šatore. Morali smo naći drugi način zabave sve do nastupa Orphaned Landa kad je napokon stala kiša. Izraelci su dosta inovativni, spajaju doom i death sa istočnjačkim folk elementima te im tematika zapravo uopće nije standardna za metal glazbu. Koliko sam uspio shvatiti, pjevaju o miru i o abrahamskim religijama. Svirali su najviše pjesama sa posljednjeg albuma, ali prepoznao sam i Mabool (The Flood) jer sam od njih slušao samo taj album. Bend dobro zvuči uživo, ali tematika nije po mom ukusu.
Fleshgod Apocalypse nisam nikad odlučio poslušati i sad mi je bila prilika da vidim što nudi taj bend koji je tipičan za njemački dio Metaldays publike. Vjerojatno sam ih tako svrstao jer su bend s Nuclear Blasta. Sviraju symphonic death u renesansnim odijelima te promoviraju novi album King s kojeg su odsvirali najviše pjesama. Na njima se očekivano okupio velik broj ljudi, a zvuk im je bio jako dobar.
Sacred Reich je zanimljivo ime na ovom festivalu. Američki thrash metal bend je odradio dobar nastup, otvorivši sa The American Way, ali vidi se da im fali „ono nešto“ što bi ih svrstalo u velikane thrasha. Vrhunac njihovog nastupa je svakako bila i obrada War Pigs od Black Sabbatha koju redovito uvrste u svoju setlistu.
Nakon njih sam imao samo nekoliko minuta prije Dark Funerala da kratko pogledam nastup benda Battlecross koji je gostovao u Zagrebu 2014. godine. Na njihovom nastupu se okupio velik broj ljudi i ono što sam vidio u tih nekoliko minuta je jako dobro zvučalo.

Metaldays 2016, day 1. Dark Funeral

Dark Funeral je zadnji put gostovao u Tolminu 2012. sa privremenim pjevačem. Tad su svirali na manjem stageu i pamtim to kao odličan nastup. Trenutno su mnogo veći bend i imaju novi album nakon 7 godina pa su zasluženo dobili odličan termin na glavnom stageu. Koncert otvaraju sa novom Unchain My Soul nakon koje je odmah uslijedila The Arrival Of Satan’s Empire. Odsvirali su nekoliko starih hitova koji su bili vrhunac koncerta, poput The Secrets Of The Black Arts, Open The Gates i Hail Murder. Došli su predstaviti svoj novi album Where Shadows Forever Reign koji je bliži starim albumima po produkciji, coveru i samoj glazbi. S njega su odsvirali i najviše pjesama. Čovjek iza bubnja, Dominator, je jedan od najbržih i najboljih u ovom žanru i uvijek mi je drago vidjeti ovaj bend prvenstveno zbog njega. Heljarmadr na vokalu se odlično uklopio u bend i čini se da su opet u usponu te da možemo očekivati još puno mračnih riffova od Lord Ahrimana.
Nažalost zbog preklapanja s Dark Funeralom nisam uspio vidjeti cijeli nastup Jess Coxa (Tygers Of Pan Tang), ali ljudi kažu da je bilo dobro. Iako je satnica bila odlično složena, uvijek se dogodi bar jedna ovakva situacija pa se mora izabrati prioritet. Imao sam u planu pogledati oba, ali teško je napustiti nastup benda koji voliš.

Metaldays 2016, day 1; Testament

Testament je uz Dark Funeral glavni headliner večeri. Ljubitelji thrasha su na ovom festivalu mogli uživati jer su osim Testamenta imali priliku pogledati i velikane Kreator i Exodus. Sa manjim kašnjenjem zbog ogromne scenografije, na stage se penje Testament na čelu sa Chuck Billyjem. Testament trenutno ima jaku postavu koju uz Chucka čine Steve DiGiorgio na bassu, Gene Hoglan na bubnju te Alex Skolnick i Eric Peterson na gitarama. Dugačak nastup obilježili su mnogi hitovi poput Over The Wall, Practice What You Preach, The New Order, Into The Pit i Disciples Of The Watch. Dugačak i odličan set završili su sa The Formation Of Damnation.

2. DAN
Drugi dan je krenuo jakim suncem i slovenskim trešerima Eruptionom na prvom stageu. Zanimljivo je da se taj dan na glavnom stageu okupio jako rano velik broj ljudi pa je tako Mist dočekao već solidno ispunjen prostor. Mist je poput Eruptiona prošle godine održao jako dobar nastup na drugom stageu pa su se ove godine imali priliku dokazati, što im je uspjelo. Uz stare pjesme poput Frozen Velvet i Phobia, predstavljene su i dvije nove pa vjerojatno možemo uskoro očekivati i prvi album.
Nakon Mista su se krenuli skupljati oblaci, prostor pred pozornicom se ispunio i došao je trenutak za Gloryhammer koji očito ima čitavu hordu fanova. To je bend koji je zapravo parodija power metal glazbe, ali rade to na jako dobar način. Svirački zvuče jako dobro i prvim taktovima Rise Of The Chaos Wizards su već nabrijali veliku količinu ljudi. Bend stvarno nije imao sreće jer se prvo pjevaču pokvario mikrofon, a nakon toga je pala jaka kiša koja je padala po pozornici do bubnjara pa su morali prekinuti nastup. Šteta zbog toga. Čudno je da su dobili tako rani termin, ali siguran sam da će se vratiti u Tolmin s boljim terminom.

Metaldays 2016, day 2

Cattle Decapitation nisam nikad doma pošteno poslušao pa sam polako hodao prema pozornici da vidim taj bend o kojem se toliko priča. Kad sam čuo bubnjara kako propisno ‘razvaljuje’ svoj bubanj, odmah me zainteresirao. Koncert su otvorili prvom pjesmom sa posljednjeg izdanja Manufactures Extinct. Iznenađujuće velik broj ljudi je došao pogledati ovaj bend s obzirom na to da se radi o brutalnom death/grind bendu sa gore tematikom.
Nakon njih dolazi drugačiji i melodičniji finski death metal sastav Insomnium. Dobar nastup, pun melodija i solo dionica nije bio baš dobro posjećen kao ni nastup folk skupine Arkona koja se preklapala sa Incantationom koji je puno više po mom ukusu. Incantation je dan prije gostovao u zagrebačkom Attacku. Pročitao sam da je koncert bio odličan pa nisam ni očekivao ništa manje od ovog odličnog death benda. Jako dobar agresivan old school death metal odsviran točno kako treba uz odlične pjesme poput The Ibex Moon. Jedan od boljih koncerata na festivalu!

Metaldays 2016, day 2; Skindred

Skindred je bend koji mnogi ne bi uopće svrstali na metal festival, ali nakon prošlogodišnjeg tuluma koji su napravili u jako ranom terminu, sad su dobili priliku dokazati se u najboljem terminu. Skindred kombinira metal i rock sa reggaeom, rapom pa čak i dubstepom. Teško ih je karakterizirati, ali svakako su pojava vrijedna pažnje, pogotovo kad s ovakvom kombinacijom uspjevaju na metal festivalu napraviti takav odličan show. Frontmen Benji je opet pokazao kako se kvalitetno animira publika te na kraju koncerta natjerao publiku da skinu majice i mašu s njima uz pjesmu Warning. Nakon ovog nastupa sam siguran da ćemo ih moći opet vidjeti na ovom području za dvije-tri godine, ako ne i ranije.
Kako se Skindred preklapao sa Melecheshom, planirao sam pogledati pola nastupa oba benda, ali na kraju sam vidio samo zadnjih 10 minuta Melechesha koji standardno dobro zvuče.

Nakon njih dolazi na red Marduk. Jako me veseli kad black metal bendovi imaju dobar termin na festivalu, ali Marduk nije uspio opravdati svoj termin. Nakon što sam gledao 4 jako dobra njihova nastupa, prvo su me razočarali u Rijeci prošle godine, a sad i u Tolminu. Marduk mi spada u top bendove pa smatram da je ovo realnost. Oni su konstantno na turneji i vjerojatno su black metal bend sa najviše održanih nastupa pa je zato bend počeo ‘odrađivati’ nastupe bez puno strasti. Veliki problem njihovog nastupa je i setlista.

Metaldays 2016, day 2

Krenulo je jako dobro, sa Frontschwein i The Blond Beast s novog albuma te Of Hell’s Fire i Still Fucking Dead. Bilo je još nekih odličnih trenutaka poput Materialized In Stone i Throne Of Rats, ali koliko god su dobre pjesme Womb Of Perishableness, Cloven Hoof i To The Death’s Head True, toliko nisu za ovakav nastup jer su uspavale ljude pa su mnogi otišli. Sve što se čulo na njihovom koncertu je muljava Morganova gitara, blastovi na bubnju i Mortuusov vokal sa previše delaya i reverba. Sjećam se još 2008. u Zagrebu kad su uvrstili u setlistu Baptism By Fire i Imago Mortis kako nitko nije ostao nezadovoljan. Mislim da je vrijeme za promjene u bendu.
Možda je vrijeme da se napokon opet u Tolmin pozove Watain koji su se 2011. usudili stati na pozornicu nakon Slayera i pokazali kako se odrađuje vrhunski black metal nastup koji je zainteresirao i ljude koji nisu u toj glazbi.
Nakon Marduka smo se odšetali do drugog stagea na kojem smo išli po još malo black metala. U 1 sat kreće srpski The Stone koji je jedan od najstarijih black metal bendova s ovih prostora. Vokal Nefas pjeva dosta razumljivo na srpskom jeziku pa se mogu čuti tekstovi. Meni je vrhunac nastupa bio Sekao duboko, zakopao plitko. Ovo mi je prvi puta da sam ih gledao i ostavili su dobar dojam. Šteta što nisu ubacili neke starije pjesme da i to napokon čujem uživo, ali ne može se sve. Šteta što Marduk nije svirao na ovom stageu prije The Stonea jer je second stage idealan za black metal. Pamtim dan danas nastup Taakea ovdje kao jedan od naboljih koncerata koje sam vidio.

3. DAN
U srijedu se dogodila zanimljiva stvar – prvo vjenčanje na Metaldays festivalu! Vjerujem da je bilo samo pitanje vremena kad će se to dogoditi.
Treći dan je na glavnom stageu otvorila Infernal Tenebra. Najčešće kad hrvatski bendovi sviraju u publici bude puno domaće publike. Tako je bilo i sad kad je većina ljudi iz Hrvatske došla pogledati njihov nastup i promociju novog albuma As Nation Fall.
Pro-Pain sam zbog kiše slušao iz daljine i vratio se na Dying Fetus koji je u sat vremena odradio odličnu svirku. Amerikanci su najviše oduševili publiku sa One Shot, One Kill i zadnjom, Killing On Adrenaline.
Bend koji čovjek ne bi očekivao na festivalu je sigurno Graveyard. Meni su sa svojom rock/blues kombinacijom izvrsno sjeli nakon Dying Fetusa. Bend koji je pod Nuclear Blastom nas je psihodelijom vratio u sedamdesete i oduševio hitovima poput Uncomfortably Numb, Too Much Is Not Enough i Hisingen Blues. Nakon opuštajuće muzike, došao je red opet na divljaštvo u obliku Napalm Deatha. Legendarni grindcore bend iz Birminghama neumorno divlja po pozornici kao da su nastali prije nekoliko godina. Odlična setlista s naglaskom na Scum i Suffer The Children.

Metaldays 2016, day 3

Nakon njih se kompletno ispunio koncertni prostor u iščekivanju zvijezda večeri. Riječ je o njemačkim thrash legendama Kreatoru. Na pozornici su bile upaljene dvije baklje, na stage se penju predvođeni karizmatičnim Mille Petrozzom i otvaraju sa Enemy Of God. Kreator je trenutno u odličnoj formi i odličan su bend za pogledati uživo. Setlista je stvarno bila dugačka i uspjeli su pokriti gotovo sve albume, a mene je posebno veselio bis na kojem su svirali Pleasure To Kill, Flag Of Hate i Betrayer.
Nakon njih je dobar nastup odradio Die Apokalytischen Reiter, a Secrets Of The Moon su obilježili ovaj dan sa, meni osobno, najboljim zvukom. Šteta što nisam vidio cijeli nastup jer se isplatilo.

4. DAN
Četvrti dan je bio nešto slabiji od prethodnih, ali do nastupa Immolationa je konstantno padala kiša od jutra pa je to prvi bend koji smo pogledali.

Metaldays 2016, day 2

Immolation je dobio puno lošiji termin (16:20) nego prije dvije godine kad su svirali navečer na drugom stageu. To je čudno s obzirom na to da su im zadnji albumi odlični, a publika ih voli. Tijekom njihovog nastupa je i dalje padala kiša pa smo se jedva natjerali uopće otići pogledati. Još uvijek im je aktualan album iz 2013. pa otvaraju sa pjesmom A Spectacle Of Lies nakon koje sviraju odličnu Majesty And Decay, a ostatkom nastupa su pokrili cijelu karijeru. Ljudi vole Immolation jer su ostali vjerni svom zvuku kroz sve ove godine. Nakon njih svirali su Delain i Septicflesh, a za vrijeme njihovog nastupa smo se odlučili ipak za naše gothic veterane Phantasmagoria koji su ovaj put imali puno bolji termin nego 2013.
Electric Wizard sam prvi put čuo prije desetak godina i od tad ih želim vidjeti uživo. Eto, došao je i taj trenutak. Odličan doom bend predvođen Jus Obornom svira još od 1993. Zvuče kao na albumu, a setlista je bila idealna. Otvaraju sa Witchcult Today nakon koje su uslijedile Dunwich i Black Mass. Iako im je zadnji album dobar, bolji mi je bio ovakav odabir setliste jer ih prvi put gledam pa su tako nastavili u tom tonu sa Satanic Rites Of Drugula, The Chosen Few te posljednjom, Funeralopolis. Meni je ovo svakako bio u top 5 nastupa na festivalu!
Na drugom stageu je svirao thrash metal sastav Gama Bomb. Bend je jako dobar, ali nakon smirujućeg Wizarda bilo se teško prebaciti u ‘tupa-tupa’ ritam. Nisam znao da je Devildriver toliko popularan bend. Potpuno ispunjen koncertni prostor dočekao je ovaj groove/death sastav. Publika je jako dobro reagirala na njih, a ja ne mogu biti objektivan jer ne slušam takvu glazbu.
Vrhunac četvrtog dana je svakako bio švedski melodični death metal sastav At The Gates. Otvaraju nastup sa Death And The Labyrinth nakon koje odmah sviraju kultnu Slaughter Of The Soul na opće oduševljenje prisutnih. Bend je bio dobro raspoložen, kao i publika koja je prihvatila i nove pjesme poput The Circular Ruins. Koncert zatvaraju sa svojom najpoznatijom Blinded By Fear te Kingdom Gone i The Night Eternal. Jako dobar nastup koji će mnogi pamtiti.
Kraj večeri je pripao bendu Obscura koji je trebao prošle godine nastupati na Metaldaysu, ali su morali otkazati nastup zbog bolesti bubnjara. Bend je tehnički jako dobar i promovira svoj novi album Akróasis. Nastup zbog umora nisam pogledao do kraja.

5. DAN
Zadnji dan festivala je po meni bio i najjači dan sa najzvučnijim imenima. Kad sam vidio program, shvatio sam da ću morati prvih nekoliko bendova propustiti jer sam odlučio gledati sve bendove od 16 sati do 2:15. Taj dan baš nije pala kap kiše nego je bilo neizdrživo vruće. Temperatura još nije pala ni tijekom nastupa Skyforgera. Bend sam zadnji put gledao prije 9 godina u Močvari i mogu reći da su napredovali s obzirom na to da sam zadnje od njih slušao album iz 2003. Zobena Dziesma koji je tad još bio aktualan. Nakon njih je bio jedan od prvih najavljenih bendova za ovu godinu – Varg. Sviraju nekakvu modernu verziju blacka i deatha sa tematikom nordijske mitologije. Dao sam im šansu nekoliko minuta, ali na drugom stageu je bio Infest koji je jedan od najboljih srpskih bendova. Infest uvijek napravi odličan koncert i tako je bilo i sad, unatoč tome što vrijeme nije bilo idealno za takvu muziku. Agresivni death/thrash je potpuno razbudio publiku i oduševio hitovima poput Slavery To No One i Among The Fallen Ones.

Metaldays 2016, day 3

Einherjer je stari norveški viking metal bend koji se raspao 2004. pa je zadnje njihovo izdanje koje sam čuo Blot iz 2003. Nakon što su se okupili opet 2008. su nastavili u sličnom stilu. Nešto slabiji nastup nije ispratio velik broj ljudi.
Tko je vidio nastupe Gutalaxa, jasno mu je kakav ga grindcore kaos čeka. Letjele su role wc papira, lopte na napuhavanje, jednorozi i slično. Nažalost sam ih gledao svega nekoliko minuta zbog Exodusa jer su se skroz preklapali.
Exodus mi nije bio zanimljiv sa Dukesom na vokalu pa sam jedva čekao da ih vidim u ovoj kombinaciji. Čim su krenuli prvi taktovi, krenuo je circle pit, crowd surf i slično. Bend je u 75 minuta složio odličnu setlistu kojom su obuhvatili čitavu karijeru. Iako je publika super reagirala i na novije pjesme poput Blood In, Blood Out, vrhunac je ipak bio na klasicima poput Piranha, Metal Command, Exodus, Toxic Waltz i Lesson In Violence. Zetro je spomenuo u jednom trenutku Gary Holta koji je sad sa Slayerom, ali će se vratiti i ne smeta im to pa je nazdravio u to ime. Kraj koncerta obilježio je ogroman ‘wall of death’ na Strike Of The Beast. Vrhunski odrađeno i preporuka svima da odu u Zagreb na njihov koncert!
Blekeri Valkyrja su već počeli na second stageu. Mračan bend stvara odlične melodije sa dvije gitare, a svakim izdanjem sve bolje zvuče. Trenutno im je još aktualan album iz 2013. The Antagonist Fire s kojeg su svirali najviše pjesama poput Betrayal Incarnate, Cremating Fire i Madness Redeemer.
Blind Guardian je u principu jedini power metal bend koji volim pa mi je bilo najgore što se nastup preklapao zbog čega sam vidio samo dio. Po mojoj procjeni je na njihovom nastupu bilo najviše ljudi što je i očekivano iz više razloga. Osim što su jedan od popularnijih bendova na festivalu još iz vremena Metalcampa, Njemci ih jako vole. Spomenuo sam da je najviše ljudi na festivalu baš iz Njemačke. Hansi uživo zvuči jako dobro. Koncert otvaraju sa The Ninth Wave i The Script For My Requiem nakon čega je uslijedila dobro poznata Nightfall. Nakon toga sam poslušao još nekoliko pjesama od kojih ću izdvojiti Tanelorn i Lord Of The Rings nakon koje sam se uputio prema drugom stageu. Čuo sam da su nakon toga svirali Time Stands Still, Bard’s Song i Mirror Mirror. Dakle, propustio sam taman najbolji dio koncerta Blind Guardiana.
Propustio sam ga zbog Horne, jer je to bend koji me iskreno najviše zanimao na ovom festivalu. Svake godine Dirty Skunks iznenade sa legendarnim imenima black i heavy scene koji su idealni za taj second stage. Horna postoji još od početka 90-ih i imaju konkretan broj izdanja. Uglavnom su im pjesme na finskom pa ću teško napisati točnu setlistu. Izdvojit ću pjesmu Kuoleva Lupaus s meni najdražeg njihovog izdanja iz 2005. Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne. Meni je nastup bio odličan, ali me fascinirala publika koja ih uopće nije ni pokušala pozvati na bis nego su samo stajali čekajući ih da se vrate, što se nije dogodilo.
Nakon Horne sam očekivao da je Dragonforce već počeo s nastupom i sve što sam vidio je hrpa ljudi i fotografa koji čekaju nastup, ali nikako da se dogodi. Nakon sat vremena čekanja su došli objasniti da je pjevač Marc Hudson bolestan i ne može održati koncert. Bend je pokušao ne razočarati publiku i odsvirati ipak nekoliko pjesama sa zamjenskim pjevačem. Riječ je o norveškom pjevaču i glumcu zvanom PelleK. Čovjek je odradio jako dobar posao jer nije nikad prije nastupao s bendom. Publika je podržala trud, a ja sam se uputio vidjeti legende NWOBHM-a Satan koji su utjecali na mnoge velike bendove, pa čak i na Metallicu. Redali su svoje odlične pjesme poput Trial By Fire, Blades Of Steel, Break Free te završili nastup i Metaldays festival sa Kiss Of Death. Idealno zatvaranje ovog odličnog petka i cijelog festivala sa legendarnim hevijanerima.
Nakon Satana smo se preselili dolje na Beach bar i uživali u posljednjim trenucima festivala.
Čim smo došli na Metaldays u nedjelju, vidjeli smo plakat za iduću godinu i prvo što mi je upalo u oko je svakako Batushka!! S jedne strane veliko iznenađenje, a s druge očekivano s obzirom na njihovo ovogodišnje pojavljivanje na mnogim ljetnim festivalima. Najavljeni su još Opeth kao headliner, Doro koja se vraća u Tolmin nakon dugo vremena, a tu su Hell, Bloodbath i drugi. Dakle, prvu večer sam gledao taj plakat i odmah mi je prošla misao u glavi „vidimo se iduće godine“, a kako je Metaldays postao ljetna tradicija, mogu sad potvrditi svoju misao prve večeri!!

>>>>>>>GALERIJA<<<<<<<

Izvještaj: Mihovil Konečni
Photo: Tadej Pišek

COPYRIGHT © Sve fotografije u galeriji su zaštićene autorskim pravima. Ne smiju se preuzimati bez dozvole Venia Maga-a ili autora. Fotografije se ne smiju izmjenjivati ninakoji način, kao niti uklanjati ili mijenjati žig sa znakom Venia Mag-a/autora. Ukoliko se otkrije njihovo neovlašteno korištenje, bit će poduzete pravne mjere protiv kršitelja autorskog prava. Molimo sve koji primijete navedene nedozvoljene aktivnosti da obavijeste uredništvo portala Venia Mag. Hvala.

COPYRIGHT © All photographs in this gallery are under the copyright law. They cannot be copied or reproduced without permission given by Venia Mag or the author. It is not allowed to alter the photographs in any way, or removing the watermark sign of Venia Mag/author. Legal action will be taken if discovered any non-permitted usage or photography manipulation. We kindly ask to inform us about such misusage by sending an e-mail to Venia Mag Editor-In-Chief. Thank you.

Add a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

U skladu s propisima EU koristimo kolačiće (cookies). / We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.