wwry-56Mjuzikl „We Will Rock You“ već je obišao dio svijeta, a budući da su ove godine sva veća događanja odlučila ne zaobići Hrvatsku, imamo priliku čak tri puta u dva dana uživati u najboljim pjesmama legendarne grupe Queen.
U Hrvatsku je mjuzikl stigao u sklopu turneje „We Will Rock You: 10th Anniversary Tour“ po čemu se može zaključiti da već dugi niz godina uspješno zabavlja sve fanove grupe Queen ali i sve željne dobrog mjuzikla.
Mjuzikl je napisao Ben Elton, a priča govori o skupini ljudi koja se u budućnosti bori za slobodu misli i mode ali prvenstveno glazbe budući da je „živa“ glazba zabranjena, a svi glazbeni instrumenti uništeni. Ruku na srce, priča je totalni klišej, ali ovaj mjuzikl ionako nema namjeru privući kvalitetnom pričom već fantastičnim izvedbama legendarnih pjesama što svakako i uspijeva! U glavnim ulogama nastupaju vrlo talentirani, prvenstveno pjevači, ali i glumci – MiG Ayesa (natjecatelj televizijske serije „Rock Star: INXS“) u ulozi Galilea, te Lauren Samuels (natjecateljica televizijske serije Over the Rainbow) u ulozi Scaramouche.
Predstava započinje velkim hitom „Radio Ga Ga“ koji su složno kao jedan izveli pripadnici „GaGa društva“ – svi jednako obučeni, jednakog ponašanja i jednakih misli. Ipak, ne baš svi. Da iznimke potvrđuju pravila,ovaj put je potvrdio Galileo koji se kroz pjesmu „I Want to Break Free“ borio za slobodu mišljenja, oblačenja te stvaranja vlastitih stihova. Nakon Galilea, na scenu stupa Scaramouche koja biva ismijana od svojih „prijateljica“ uz zvukove „Somebody to love“. Oboje ubrzo budu uhićeni, a bude se u bolnici nakon čega zaključuju da su vrlo slični u tome što su vrlo različiti od ostatka društva. Uskoro otkrivaju još cijelu grupu ljudi sličnog karaktera te zajedno kreću u potragu za sakrivenim glazbenim instrumentima. Naime,postoji proročanstvo da su instrumenti sakriveni negdje u „place of living rock“ i da će im “bright star” pokazati put kako ih pronaći. Killer Queen uz pomoć Khashoggia nastoji suzbiti takav „slobodan“ način razmišljanja kao i mogućnost ostvarivanja toga proročanstva, pa naredi da ih se uhvati i da im se „ispere mozak“ od takvih ideja. Galileo i Scaramouche ipak uspijevaju pobjeći,pa nakon što shvate da su ostali jedini preživjeli, odluče priznati jedno drugome ljubav uz zvukove predivne „Who Wants to Live Forever“. Tijekom ove pjesme padne i poljubac između protagonista što je MiG (Galileo) jednom prilikom (ozbiljno ili u šali) naveo i kao njemu najdraži trenutak u mjuziklu. Uz zvukove „Hammer to Fall“ glavni likovi nastavljaju potragu u želji za ispunjenjem proročanstva. Napokon pronalaze osobu koja im potanko objasni proročanstvo na temelju čega dolaze do zaključka da je spomenuta “bright star” zapravo kip Freddiea Mercuryia koji pokazuje prema Wembley stadionu – “place of living rock”. Kada stignu na stadion, koji je potpuno uništen, Galileo i Scaramouche postaju sentimentalni i izvode baladu „Love of My Life“ što inspirira Galilea da otpjeva i nekoliko „vlastitih stihova“ (We Will Rock You) čime na iznenađenje svih dozove sakrivenu električnu gitaru koja se ukaže iz kamena. Uzevši gitaru, Galileo nije očarao sviračkim sposobnostima nakon čega je Scaramouche uzela stvar u svoje ruke – pokazala je zavidno umijeće sviranja gitare,ali uz nekoliko akrobacija i svoje gaćice na kojima je bila hrvatska zastava i grb. Publika je to naravno nagradila ovacijama, barem oni koji su bili bliže pozornici jer se s tribina to baš i nije moglo uočiti. Nakon što je ovaj solo odaslan diljem planeta, Killer Queen je bila poražena a slavilo se uz najprepoznatljivije navijačke pjesme – We Will Rock You i We Are the Champions.

wwry-23Nakon što je zastor pao i nakon što smo već pomislili da smo ostali bez najlegendarnije Queen-pjesme, na video zidu se pojavilo pitanje – Do you want “Bohemian Rhapsody”? Po ogromnom pljesku moglo se zaključiti da je svima kroz glavu prošao samo jedan odgovor – Hell yeah! Cijela postava mjuzikla je zatim izašla na bis otpjevati “Bohemian Rhapsody” čime je u velikom stilu završen još veći spektakl.
Osim glavnih likova, na pozornici su se izmjenjivali i sporedni likovi čiji je nastup bio prožet kako kvalitetnom izvedbom pjesama i plesnim točkama, tako i vrlo duhovitim dijalozima, pa osim uživanja u glazbi, publika je imala priliku i dobro se nasmijati zbog čega je često i nagrađivala izvođače spontanim ovacijama. Osim navedenih pjesama, bilo je tu još pregršt hitova koji su bili dobra poslastica kako za fanove grupe Queen tako i za sve ljubitelje dobrog, starog rocka.
Sama pozornica nije bila toliko impresivna koliko veliki video zid koji se nalazio iza nje,ali ponajviše bend koji je svirao uživo i koji je cijelo vrijeme bio sakriven iza tog zida i tek pri kraju predstave se otkrio publici što je naravno izazvalo veliko oduševljenje i ovacije. Zvuk i izvedba pjesama od strane benda,kao i pjevača/plesača, svakako je dostojna svih hitova koji su izvedeni profesionalno i s velikim žarom što je publika prepoznala, te na kraju ustala i nagradila gromoglasnim pljeskom.
Iako kritika prvotno nije bila blaga prema ovom djelu, ovaj mjuzikl je, prvenstveno zahvaljujući legendarnim pjesmama grupe Queen, postao veliki spektakl koji obilježava već 10 godina izvođenja, pa stoga ako ste u mogućnosti nikako ga nemojte propustiti!

Izvještaj: Marina Jurić