antigona_2_mANTIGONA – Prokletstvo roda

Rock mjuzikl. Hrvatski. Grčka drama.

Moram odmah na početku reći da sam apsolutno svjesna koliko ovo sve skupa budi skepsu kod nekoga. Uzme li se u obzir zatišje i događanja na takozvanoj hrvatskoj rock sceni te ono što se može nazvati kliničkom smrću hrvatske klasične scene, normalno je biti skeptičan.

No, ono što Antigona, rock mjuzikl u izvedbi Medley Teatra, donosi je sve samo ne skepsa. Donosi savršen spoj teških zvukova, jakih glasova te tekstova koji će vas očarati ne samo na razini izvedbe vokala i zbora, već i svojom porukom koja daleko nadilazi samo prepričavanje većini poznate priče o Antigoninoj tragičnoj smrti.

Taher Sanuri i Tea Zec, u ulogama kralja Kreonta i Antigone, strastveno prenose oprečne stavove glavnih junaka, u toj mjeri da će te se u nekim trenucima i sami osjećati prozvano, ili pak ostati prestravljeni kraljevim bijesom. Iako je jasno da je riječ o glumačkoj postavi kojoj je ovo među prvim pokušajima u svijetu glume, njihovi glasovi nadoknađuju svaki mogući nedostatak. Uz glavne uloge, veliku hvalu se mora dati i Zvonimiru Ćosiću-Ćosi, koji je utjelovio lik proroka Tiresije te otpjevao porukom najupečatljiviju dionicu predstave. Također, ne može se ne spomenuti ni dvije zanosne plesačice, Mirtu Korać i Mašu Žarnić, koje su plesnom koreografijom Ive Juršić na sjedalima održale i onaj dio (poglavito muške) publike kojemu se izvedba i nije toliko svidjela, ako je takvih bilo.

Antigona_1_mKao što je već rečeno, Antigona u ovakvoj izvedbi, uz tekstove iz pera Ivane Matas Zorice, prelazi prepričavanje poznate priče o pravednoj i pobožnoj Antigoni. Odlazi u smjeru proučavanja značenja drame i usporedbe sa današnjim svijetom, prateći tragičnu Antigoninu sudbinu i Kreontovo prokletstvo koje je sam na sebe nanio, Medley Teatar nas ostavlja bez daha i sa puno pitanja.

Sve u svemu, Antigona je kvalitetno djelo mlade hrvatske glazbeno scenske snage za koju bi bilo šteta da ne dobije priliku biti prikazivana u dvorani boljeg ozvučenja, ili barem izdana na CD-u, očuvana za buduće generacije mladih glazbenika. Ako ništa drugo, ako vam se ne da čitati lektiru ili žalite manjak znanja o klasičnoj književnosti jednako koliko i osobinu lijenosti za čitanje, vrijeme je da krenete u Centar za kulturu Trešnjevka, kupite ulaznicu i pripremite se na 90 minuta glazbeno-scenskog oduševljenja.

Izvještaj: Tamara Obrvan