Uriah Heep 3SEEROCK FESTIVAL – Austrija, Graz, Schwarlzsee, 1. -2.8.2014.
Na samom ulazu u Graz, na prekrasnom jezeru Schwarzlsee, 1. i 2. kolovoza uživali smo na festivalu gdje su nastupili Scorpionsi, Twisted Sisters, Status Quo, Slayer,The BossHoss, Dimmu Borgir, Blind Guardian, In Extremo, Airbourne, Sabaton, Hellyeah, Urian Heep i drugi.
Ovaj dvodnevni festival svidio nam se u cijelosti i na dobrom je putu da postane omiljeno mjesto za dobar metal izlazak uz pratnju žestokih rifova gitara. Jedna od prednosti mu je i to što se nalazi blizu Hrvatske – udaljen je tek 180 kilometara od Zagreba te 300 kilometara od Rijeke, a za obožavatelje dobrog rocka i metala, ova udaljenost bila je mali korak prema pravom spektaklu koje su ponudili ovogodišnji izvođači, a koja također uključuje uživanciju na jezeru Schwarzlsee, koje pruža pravo osvježenje. Tako da smo primjetili dosta ljudi iz „lijepe naše“ ali i iz susjednih zemalja kao što su Slovenija i Srbija.

Zauzimajući gotovo nevjerojatno bijedno mjesto na set listi hard rock legende iz Engleske Uriah Heep započeli su koncert nešto prije tri sata popodne. Bilo je pakleno vruće, a Uriah Heep donio je sa svojim razigranom atmosferom dobro raspoloženje među publiku. Klasičan rock u najboljem izdanju ponudili su nam sa „Overload“ i „Stealin“. Nakon pjesme s novog albuma “One Minute” Uriah Heep nastavio je svojem poznatom hard rock stilu izvodeći “Gypsy”, “Look at Yourself”, “July Morning” i “Lady in Black” koje je publika odmah prepoznala i pjevala zajedno s bendom. Ostavili su dobar utisak na publiku, čak su i svirali malo dulje od predviđenog, ostavljajući osmjehe na licima.

Sabaton 3Švedski dečki „Sabaton“ nastupili su oko četiri sata popodne i bilo je još uvijek dosta vruće. Pošto je sve bilo kratko s vremenom, ovog puta nije bilo vremena za „The Final Countdown“ grupe Europe koja im je inače uvod za koncerte. Također, Sabaton ovog puta nije imao nikakvu pozadinu na koncertu, a nije ni bilo zadnje inovacije u njihovim nastupima, poznatog tenka za kojim su smješteni bubnjevi i Hannes Van Dahl. Razlog tome je švedska turneja sa koje su došli i odmah morali otići jer ih je čekao nastup drugog dana. Zbog svega toga, ne mogu reći da je to bila najbolja izvedba Sabatona jer nije, pogotovo jer znamo kakav su show oni u stanju napraviti. S druge strane, publike je bilo dosta i bila je dobra atmosfera, uz pričanje vokala Joakima Brodena i njegovih šala između pjesama. Izveli su svega devet pjesama od toga četiri s novog albuma „Heroes“ ,kojeg publika sve više prepoznaje i hvali kao jednog od najboljih albuma Sabatona, „To Hell And Back“, „Resist And Bite“, „Soldier of 3 Armies“ i „Far From The Fame“. Uz veoma poznatu „Primo Victoria“ cijela publika je bila na nogama, a koncert je završio uz klasičnu „Metal Crue“. Nije bio najbolji koncert Sabatona, ali uz sve tehničke probleme, veliko srce Thobbea, gitarista koji je svirao sa zavojem na desnoj ruci i njihove energije na stageu ipak koncert ispunjen pozitivnim vibracijama i bio je super.

Airbourne 1Energičan show također su priredili i Airbourne te je njihova predanost u tome na nivou. Australci su donijeli pravi spektakl tzv. „old school heavy metala“. Joel O’Keeffe pridružio se publici i odsvirao par svojih dionica na šanku koji je djelio fan pit i ostali dio publike. Odlična izvedba izgledala je još dojmljivija kada su svi gitaristi u istom smjeru svirali sa gitarama i bengali. Bila je to čista uživacija i iskreno me čudi što „Airbourne“ nije i više poznat rock publici jer dečki su to zasigurno zaslužili.

Sljedeći je nastupio bend za koji smo znali da su dobri, ali da su toliko dobri, nakon svih godina, nismo očekivali. Status Quo su napravili takav show da bi ostali bendovi trebali učiti od njih. Publiku su dobili već na prvi taktovima pjesme “Sweet Caroline” i “What You’re Proposing”. Odličan show nastavili su uz pjesme “Rain” and “Again and Again” gdje odličan duo Rossi and Partiff zajedno sa Andy Bownom ponovno oduševljavaju i iznenađuju publiku. Ne treba se ni spomenuti kakva se snaga i moć osjetila u pjesmi „In the Army Now“ koju je publika otpjevala zajedno s bendom.

Zvijezde večeri grupa „Scorpions“ priredile su jako lijepi koncert uz prekrasni light show i pjesme koje su poznate širom svijeta, a koje je publika znala jako dobro. Klaus Meine, zvuči isto nakon svih ovih godina i jako dobro pjeva, a ostatak benda pokazao je u drugom dijelu koncerta veliku energiju. Matthias Jabs, kao da je letio po pozornici čas s jedne, čas s druge strane i izgledao je više kao neki tinejđer. Odlično je bilo kad su svi članovi Scorpionsa izašli na rub pozornice i zajedno u istom ritmu svirali solaže. Za očekivati je bilo da će Scorpionsi izvesti svoje najpoznatije pjesme, koje je publika jednoglasno pjevala: “Wind of Change”, Big City Nights” “Still Loving You”, “Blackout“, “Rock You Like a Hurricane” su samo neke od njih. Iznenađenje je bio jedan laganiji završetak uz pjesmu: „When the Smoke Is Going Down“ uz koje je teško bilo suspregnuti emocije. Sve u svemu jako su to lijepo Izveli.
Scorpions 7
Drugi dan pridružili smo se nastupu američke grupe Hellyeah, koji su bili odlični i šteta što je bilo tako malo publike s obzirom da su članovi već poznati od prije iz drugih bendova. Tako je iz grupe Mudvayne poznat vokalista Chad Gray, Nothingface gitarist Tom Maxwell i nekadašnji član Pantere and Damageplana bubnjar Vinnie Paul. Izveli su cool set sa pjesmama: „Sangre por Sangre (Blood for Blood)“, „Cowboy Way“, „Band Of Brothers“ i druge.
Naš prvi susret s njemačkim bendom In Extremo, prošao je dobro, dečki su održali solidan nastup. Teško nam je definirati o kojem se točno stilu ovdje radi. Bend pjeva na njemačkom pa zbog toga malo podsjeća na rammstein s time, da je ovo dosta blaže i melodičnije i što je najvažnije upotpunjeno sa zvukom srednjovjekovnih instrumenata . Bend je u njemačkoj dosta popularan, a kako se moglo primjetiti isto vrijedi i za Austriju.

Dimmu Borgir su već duže vrijeme postali black metal parodija te će svaki pravi black fan vjerojatno to potvrditi. Previše klavijatura koje dominiraju u odnosu na gitare, previše teatra koji dominira u odnosu na muziku ili ,,poruku,, koju bi black metal trebao davati. Zbog dnevnog svijetla izostao je i eventualni „horror efekt“ tako da je to sve u svemu bio najmanje interesantan dio inače fantastičnog drugog dana.
Britanski nwohm legende Saxon su uvijek garancija za mega kvalitetan heavy metal nastup. Tako je bilo i ovaj put Uz veliku podršku publike odsvirali su neke od svojih najvećih hitova. Na ovom skraćenom setu(samo 50 min) naglasak je bio na 80-tim pjesmama uz pokoju novu: „Heavy Metal Thunder“, „747 (Strangers in the Night)“, „Crusader“, „Princess of the Night“, „Solid ball of Rock“.
Saxon 2Sve u svemu Saxon se u potpunosti uklopio u ovaj savršeni festival.

Poznato ime njemačkog power metala „Blind Guardian“ održali su svoj klasični koncert na kojem se publika več skupila u velikom broju. Međutim početak je započeo nekako tiho, a inače vrlo moćna stvar „Sacred Worlds“ posebno u refrenu se mogla dosta teško skužiti. Hansi se pokazao kao odličan vokal i komunicirao je dosta s publikom, te se dosta kretao po pozornici i pozivao publliku da pjeva zajedno s njim. Također i Blind Guardian je svirao svoje dobro znane pjesme: „Imaginations From The Other Side“, „Bright Eyes“, „Welcome To Dying“, „Mordred’s Song“, „Nightfall“ i „Mirror, Mirror“. Najveće ovacije i jednoglasno pjevanje izazvala je pjesma: „The Bard’s Song (In the Forest)“, a završetak koncerta završio je uz pjesmu: „Valhalla“.

Bend za koji imam same riječi pohvale su američke hard rock legende „Twisted Sister“. Na sceni su prisutni i aktivni više od 35 godina, a čista je čarolija ono što su priredili u Austriji. Slažem se sa gitaristom Jay Jay Frenchem koji je osim što je bio oduševljen atmosferom u Austriji, razgovarao sa publikom, i govorio kako ovo što sada gleda ispred sebe zove uspjehom. Kako on kaže ima puno bendova koji misle da su u 15 tjedana pokorili svijet, no to nije tako, nakon više od aktivnih 30 godina, vidjeti 35 000 ljudi kako uživa u koncertu, to je uspjeh. Vokal Dee Snider toliko je bio zaigran i energičan, sa simpatičnim ružičastim mikrofonom, da se osjetio osjećaj vraćanja u prošlost. Publika je uživala sa bendom na njihove pjesme poput: „Stay Hungry“, „We’re Not Gonna Take it“, „I Believe in Rock’n’Roll“, „The Fire Still Burns“, „The Price“, „I Wanna Rock“. Pjevač se također šalio s publikom između pjesma, a cijeli je bend bio oduševljen publikom i atmosferom, da se bilo teško rastati, no i to se dogodilo uz pjesmu: „S.M.F“

4/slayer-3/” rel=”attachment wp-att-50112″>Slayer 3Taman kad misliš da si sa Twisted Sister doživio vrhunac ovog festivala, na pozornici se pojavio Slayer. Ultra žestoko,beskompromisno,energično s fantastičnim zvukom. Statisti iz fan pita su se razbježali već nakon prvog takta. Jedna za drugom granatirale su nas: „Hell Awaits“, „Captor of Sin“, „Disciple“, „Seasons in the Abyss“, „Born of Fire“, „Dead Skin Mask“, „Raining Blood“. Posebno bi istaknuo Gerry Holta šefa legendarnog Exodusa koja je jedina moguća zamjena za nesretno preminulog heavy metal velikana Jefa Hannemanna kojem su Slayer na kraju odali počast s „Angel of Death“ i velikim banerom s njegovim imenom.
Slayer je bio i bit će jedan od najvećih bendova u povijesti heavy metala.Veličanstven završetak ovog izuzetnog festivala.
Za kraj See Rock festival je u samo dvije godine postao značajan festival za ovaj dio Europe, a organizacijski se nalazi pri samom vrhu. Tako, uz super metal i rock bendove, zvuk i samu organizaciju, nudi izvrsne uvjete kampiranja i ugodnog boravka, tako da sljedeće godine se sigurno pridružujemo opet.

FOTOGALERIJA FESTIVALA – KLIK OVDJE!

Izvještaj: Tamara Pevec i Dino Alić